Sunday, May 26, 2013

ခုသြ္ဗဟ္အား အရ္ဗီအၿပင္ အၿခားဘာသာၿဖင့္ဖတ္ၿခင္း

က်ေနာ္ အရင္ တခါတြင္ စလဖီမ်ား ဂိုးဏ္ကြဲမ်ား၏ သြအီးဖ္ ဟဒီးစ္ လက္မခံၿခင္းအေၾကာင္းကို(သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ ဆိုတိုင္းၿငင္းရမွာလား ????? http://www.mmolama.com/profiles/blogs/6529452:BlogPost:14757) ေရးသားခဲ့ေပသည္။
ယခုအခါ သူတို႕ ေၿပာေလ့ရွိၾကသည့္ ေနာက္ ေစာတက တရပ္ကို က်ေနာ္ တင္ၿပပါမည္။
၀န္ခံခ်က္။ ။ ေအာက္တြင္ တင္ ၿပထားသည္မွာ က်ေနာ္ ေရးသားထားၿခင္းမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္ ေလ့လာသိရွိထားေသာ အေၾကာင္း အရာကို က်ေနာ္ ၏မွတ္စုစာအုပ္မွ မြတ္စ္လင္အမ်ားစုအက်ိဳး ၿပဴေစရန္ ေဖာ္ၿပၿခင္းသာၿဖစ္သည္။
ေကာင္စ၇္ ဘာဒ္ရွာဟ္
ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ ဂ်ဴမုအာဟ္နမာဇ္၏ ခုသြ္ဗဟ္အား အရ္ဗီဘာသာအျပင္
အျခားဘာသာစကားျဖင့္ ဖတ္ျခင္း ပိုင္မပိုင္
 ခုသြ္ဗဟ္ဆိုသည္မွာ တရားေဟာၾကားၿခင္းသာၿဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္မွန္ပါသလား။ အရ္ဗီနားမလည္သူမ်ားေရွ႔တြင္ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿခင္းမည္သို႕အက်ိဳးထူးမည္နည္း။
ဂ်ဴမုအာဟ္နမားဇ္ႏွင့္ အီးဒ္နမားဇ္၏ ခုသြ္ဗဟ္အားအရ္ဗီဘာသာျဖင့္ဖတ္ျခင္း
စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ အျခားဘာသာစကားျဖင့္ဖတ္ျခင္း သည္ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။
(ရွာဟ္ဝလီယြလ္လာ၏ မုစ္ဖာရွရ္ ေဟမိုသြာက်မ္း)
(အီမာမ္ဟဆြ္ကဖီ၏ ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္က်မ္း)
(ဇိုဗိုင္ဒီ၏ ရွရ္ ဟုလ္အဲဟ္ယားအ္က်မ္း)

အရ္ဗီ အျပင္အျခားဘာသာစကားျဖင့္ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ပိုင္သည္ဟု ယူဆသူမ်ား၏ အဓိက
အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ "ခုသ္ြဗဟ္သည္ ဆံုးမၾသဝါဒတရားေဟာၾကားမႈပင္ျဖစ္သည္"
ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ၾသဝါဒဟူသည္နာယူသူတုိ႕နားလည္တတ္ကြ်မ္းေသာဘာသာစကားျဖစ္သင့္သည္ဟူ၍လည္းေစာတကတက္ၾကသည္။
ထို ေစာတကႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျပီး ေျဖၾကားလိုပါသည္။

                                                           အပိုင္း (၁)
ည္ခုသြ္ဗဟ္သည္ သဇ္ကိရ္ တရားေဟာၿကားၿခင္းမဟုတ္ပါ။
ကုရ္အာန္က်မ္းၿမတ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားတြင္ ခုသြ္ဗဟ္အားဇိကိရ္ (အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္ကို သတိရတသၿခင္း) ဟုသာမိန္႕ဆိုထားသည္။
အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ ေတာ္ (ဂ်ဴမုအဟ္ႏွင့္ ခြသ္ဗဟ္ ) လက္သို႔ အလ်င္စလိုသြားၾကေလာ့။ (ကုရ္အာန္)
ဟဒီးစ္ေေတာ္ တြင္ မလာေအကဟ္ေကာင္းကင္တမန္မ်ားေရာက္ရွိလာၿပီး ဇိကိရ္(ခုသြ္ဗဟ္)အားနားဆင္ၾကသည္။ (ဗုခါရီ အတြဲ၁ စာ၁၂၁)
အီမာမ္အေနၿဖင့္ခုသြ္ဗဟ္တြင္လူတို႔ေၿပာေလ့ရွိေသာ စကားတစ္စံုတရာ ကိုေၿပာဆို၇န္ မထိုက္ပါ။ခုသြ္ဗဟ္ သည္ စီစဥ္ထားေသာ ဇိကီ၇္တစ္မ်ိဳးၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ (မက္ဗ္ဆုးသ္က်မ္း အတြဲ ၂ စာ ၂၇)
သဟ္မီးဒ္ သတ္စ္ဗီးဟ္ တစ္ပိုဒ္တည္းၿဖင့္ သဇ္ကိရ္(တရားေဟာၾကားမႈ ဆံုးမၾသ၀ါဒစကား )မေၿမာက္ႏိုင္ပါ။ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားအားလံုးထံတြင္ ခုသြ္ဗဟ္သည္ ဂ်ဴမုအဟ္၏ ရွရသြ္ (မပါမၿဖစ္ အေရးၾကီးသည့္ စည္းကမ္းခ်က္) ၿဖစ္ေၾကာင္း အဆိုညီၾကသည္။
ေဟာေၿပာမႈ ၊ဖိတ္ေခၚမႈသာၿဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဂ်ဳမုအဟ္္၏ ရွရသြ္အၿဖစ္ သတ္မွတ္ၿခင္းမွာ မည္သို႔မွ် အဓိပ္ပယ္မရွိေပ။ ဂ်ဴမုအဟ္၏ ခုသြ္ဗဟ္သည္ရွရသြ္ၿဖစ္သည္။ ေဟာေၿပာမႈၿဖစ္လွ်င္ ဇိုဟိဳ၇္အခ်ိန္ကို ထူးထူးၿခားၿခား သတ္မွတ္ရန္အေၾကာင္း မ၇ွိပါ။
မြန္းမတည့္မီ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီး မြန္းတည့္ၿပီး နမားဇ္ဖတ္လွ်င္ ေဟာေၿပာမႈမေၿမာက္ေပဘူးလား။ (ေၿမာက္မည္သာ)
သို႕ေသာ္ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ဇိုဟိုရ္ အခ်ိန္မက်မီ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီး ဇိုဟိုရ္ အခ်ိန္၀င္ၿပီးမွ နမားဇ္ဖတ္မပိုင္ဟုဆံုးၿဖတ္ထားသည္။ (ဗဟရ္က်မ္း တြဲ၂ စာ၁၅၈)
ေဟာေၿပာမႈသက္သက္ဆိုလွ်င္ မည့္သည့္ အခ်ိန္ဖတ္ဖတ္အထေၿမာက္ရမည္သာ။
အီမာန္သည္ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီးေနာက္ တစံုတရာေသာကိစ္စတြင္ ပါ၀င္လိုက္ၿပီး ခုသြ္ဗဟ္ႏွင့္နမားဇ္ၾကားတြင္ ၿခားနားမႈၿဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ ေနာက္ထပ္ခုသြ္ဗဟ္ ၿပန္ဖတ္ရန္ အေရးၾကီးသည္။နားေထာင္သူသည္ ပထမအၾကိမ္ နားေထာင္သူမ်ားပင္ ၿဖစ္လင့္ကစား ၿပန္ဖတ္ရမည္။ (ဗဟရ္က်မ္း တြဲ၂ စာ ၅၉)
ေဟာေၿပာမႈသက္သက္ဆိုလွ်င္ ၿပန္လည္ဖတ္ၿခင္းမွာ မည္သို႔မွ်  အဓိပ္ပယ္မရွိပါ။ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ဂ်ဴမုအဟ္၏ ခုသြ္ဗဟ္ကို နမားဇ္ႏွစ္ရကသ္ၿဖင့္ညီမွ်ေသာကိုယ္စားဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ ခုသြ္ဗဟ္နားေထာာင္ၿဖင္း၊ ဖတ္ေနစဥ္တြင္ တိတ္ဆိတ္စြားေနၿခင္းသည္ ၀ါဂ်ိဗ္ၿဖစ္သည္။  ခုသြ္ဗဟ္ ဖတ္ေနစဥ္ ႏႈတ္မွ ဒရူးဒ္ရွရီးဖ္ဖတ္ၿခင္း ၊ သတ္စ္ဗီးဟ္ သက္ဗီးရ္ ဖတ္ၿခင္း ၊ စလာမ္ေပးၿခင္း မၿပဳပိုင္ပါ။ ေဟာၾကားၿခင္းဟုဆိုလွ်င္နားေထာင္ၿခင္းကို အဟန္႕အတားမၿဖစ္ေစေသာ ဇိကီ၇္ စလာမ္တို႕ကို အဘယ္ေၾကာင့္တားၿမစ္ရပါသနည္း။ထိုအတူ ခုသြ္ဗဟ္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို တင္ၾကိဳသိ၇ွိထားလွ်င္လည္း နားေထာင္ရန္အဘယ္ေၾကာင့္ ၀ါဂ်ီဗ္ၿဖစ္ရသနည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ ရွရီအသ္တရားေတာ္ အရ ခုသြ္ဗဟ္၏အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ ေတာ္သာၿဖစ္ေၾကာင္းရွင္းေနသည္။
အပိုင္း (၂)
ခုသြ္ဗဟ္ကိုနားမလည္မွေတာ့ ဖတ္ၿပီး ဘာထူးမွာလဲ ဟူေသာေစာတက၏အေၿဖမွာ
ေကရာအသ္တြင္လည္း ထိုကဲ့သို႕ ေစာတကတက္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ဆိုလွ်င္ ယင္းက်မ္းၿမတ္၏စကားမ်ားကို နမားဇ္တြင္းတြင္ နမာဇီတို႕ နာလည္ေသာဘာသာစကားၿဖင့္ဖတ္ရမလိုၿဖစ္ေနေပေတာ့သည္။ထို႕ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကို အရ္ဗီလိုဖတ္ၿခင္းသည္ အိဗာဒသ္ၿဖစ္သည့္ နည္းတူ ခုသြ္ဗဟ္ကိုလဲ အရ္ဗီလိုပင္ဖတ္၇မည္။ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ေနစဥ္ ခုသြ္ဗဟ္ကိုဘာသာၿပန္ၿခင္းသည္လည္း မပိုင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဘာသာၿပန္ၿခင္းၿဖင့္ဂ်ဴမုအဟ္ႏွင့္ ခုသြ္ဗဟ္ ၾကားၿခားနားမႈ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထို႔အတူ ဖိကဟ္က်မ္းမ်ားတြင္ ခုသြ္ဗဟ္တြင္ (သဟ္မီးဒ္ ဒရဴဒ္ ဒိုအာ) စသည္ၿဖင့္ အခ်က္၁၀ ခ်က္ပါ၀င္ရန္ စြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ၿပထားသကဲ့သို႕ ခုသြ္ဗဟ္တိုတို ဖတ္ၿခင္း သည္လည္းစြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္းေရးသားထားသည္။ အခ်က္၁၀ ခ်က္လံုးဖတ္ၿပီး အဓိပ္ပယ္ပါရွင္းၿပေနလွ်င္ခုသြ္ဗဟ္သည္ ႏွစ္ဆမက ရွည္သြားမည္။ ရွည္မွာ စိုးၿပီး (၁၀) ခ်က္လံုးမပါ၀င္ၿပန္လွ်င္ စြန္နသ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္သြားသည္။ ဘာသာၿပန္ၿခင္းၿဖင့္စြန္နသ္ကို လက္လႊတ္လိုက္ ၇မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဂ်ဴမုအဟ္ ႏွင့္ အီးဒ္ နမာဇး္မ်ား၏ ခုသြ္ဗဟ္အားအရ္ဗီဘာသာၿဖင့္ ဖတ္ၿခင္းသည္ စြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္း အၿခားဘာသားစကားၿဖင့္ဖတ္ၿခင္းသည္ ဗိဒ္အသ္ၿဖစ္ေၾကာင္း သာသနာ့ပညာရွင္ မ်ားက တားၿမစ္ရၿခင္းသာၿဖစ္သည္။


If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Friday, May 24, 2013

ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သို႕ ဓမၼသတ္ေမးျမန္းျခင္း (ဘာသာျပန္)

ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား မည္သို႕ အမိန္႕ရွိပါသနည္း။
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၁)
(အုိ-မုအ္မင္န္အေပါင္းတုိ႔)အသင္တုိ႔ အေပၚ ၀ယ္ စစ္မက္ၿပိဳင္ဆုိင္တုိက္ခုိက္ျခင္းသည္ ဖရႆ္ ျပ႒ာန္းၿပီး ျဖစ္ေခ်ၿပီ။ အမွန္စင္စစ္ ထုိစစ္မက္ၿပိဳင္ဆုိင္ တုိက္ခုိက္ျခင္း သည္ အသင္တုိ႔အဖို႔ (သဘာ၀အေလ်ာက္) ရြံရွာစက္ဆုပ္ (၀န္ေလး)ဘြယ္ရာပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။ သုိ႔ရာတြင္ အသင္တုိ႔သည္ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ရြံရွာစက္ဆုပ္ေသာ္လည္း စင္စစ္မွာ ထုိအရာ သည္ အသင္တုိ႔အဖုိ႔ အေကာင္းျဖစ္တန္ရာ၏။ ထုိနည္း တူပင္ အသင္တုိ႔သည္ တစ္စံုတစ္ရာကုိ ႏွစ္သက္ ေသာ္လည္း စင္စစ္ မွာ ထုိအရာသည္ အသင္တုိ႔အဖုိ႔ အဆုိးျဖစ္တန္ရာသည္။ အမွန္စင္စစ္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ သည္သာလွ်င္ (အေကာင္း ႏွင့္အဆုိးကုိ တပ္အပ္ေသခ်ာစြာ)သိရွိေတာ္မူ၏။ အသင္တုိ႔မူ ကား (တစ္စံုတစ္ရာကုိမွ် တိက်ေသခ်ာစြာ) သိနားလည္ၾက သည္ မဟုတ္ၾကေခ်။
ဤအာသ္ေတာ္မွ မည္သည့္အမိန္႕ ပညတ္ခ်က္ အတည္ျဖစ္ပါသနည္း။ ထို အမိန္႕ပညတ္ခ်က္ေတာ္မွ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕(ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား) အဘယ့္ေၾကာင့္ လြတ္ကင္းေနပါသနည္း။ ( ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံပါးတြင္ အမွန္တကယ္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရွိေသာ အခ်က္အား ျပသေပးပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ- ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္ျဖင့္ အတည္ျပဳႏိုင္ေသာ ခၽြင္းခ်က္ကို ျပသေပးပါ။ လူသား၏ ဦးေႏွာက္ သို႕မဟုတ္ အေတြးေခၚပညာရွင္တစ္ဦး၏ အေတြးအေခၚအယူအဆေပၚ တည္မွီ၊အေျခခံေနေသာ ခၽြင္းခ်က္မ်ိဳးကို မဆိုလိုပါ။)
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၂)
ထို႔ျပင္ အသင္တုိ႔သည္ ထိုကာဖိရ္ေသြဖည္ျငင္းပယ္ေသာသူတို႔ႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္(တိုက္ခိုက္)ရန္ အလို႔ငွာ မိမိတို႔တတ္စြမ္းသမွ်(လက္နက္အစရွိေသာ)အင္အားကုိလည္းေကာင္း၊ေမြးျမဴထားေသာျမင္းမ်ားကုိ လည္းေကာင္း၊ အဆင္သင့္ စုေဆာင္း၍ ထားရွိၾကေလကုန္။ (သို႔မွသာလွ်င္) အသင္တို႔သည္ထိုလက္နက္အင္အားျဖင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ရန္သူမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔၏ရန္သူမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ထုိသူတို႔အျပင္ အျခားအၾကင္သူတုိ႔ကို လည္းေကာင္း ေျခာက္လွန္႔၍ထားႏိုင္ၾကေပမည္။ ထုိသူတို႔အား အသင္တို႔သည္ မသိၾကေခ်။(သို႔ရာတြင္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎တုိ႔အား သိရွိေတာ္မူ၏။ ထို႔ျပင္တ၀ အသင္တို႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္၌သုံးစြဲသမွ်တို႔ကုိ (ထိုအရွင္ျမတ္သည္) အသင္တုိ႔အား ျပည္စုံစြာခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူအံ့။ စင္စစ္ေသာ္ကား အသင္တုိ႔သည္ (အနည္းငယ္မွ်) ယုတ္ေလ်ာ့၍ေပးျခင္းကုိ ခံၾကရလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
ဤအာယသ္ေတာ္တြင္ အမိန္႕ေပးျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ ၁၆ခု အနက္ မည္သည့္ အဓိပၸါယ္အား ဆိုလိုပါသနည္း။ အကယ္၍ ဝါဂ်စ္ဗ္ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ျဖစ္လွ်င္ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္တုိ႕ျဖင့္ ဝါဂ်စ္ဗ္တာဝန္ပလပ္သြားႏိုင္ပါသနည္း။ အကယ္၍ ဝါဂ်စ္ဗ္ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္မဟုတ္ပါက အမိန္႕ေပးျခင္း၏ မူလအဓိပၸါယ္ျဖစ္ေသာ ဝါဂ်စ္ဗ္မွ အျခားအဓိပၸါယ္သို႕ ေရာက္သြားေစေသာ ရည္ညႊန္းခ်က္အရိပ္အျမြတ္အား ျပသေပးပါ။
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၃)
တိုက္ခိုက္ေနေသာ ရန္သူသည္ အသက္၊ စည္းစိမ္တို႕၏ ဦးတည္တိုက္ခိုက္ေနသည္။ ယင္း ရန္သူအား ခုခံရန္ မည္သို႕ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္ ရွိပါသနည္း။ (တရားေတာ္၏ အမိန္႕ကိုသာလွ်င္ အမိန္႕ရွိပါရန္။ ဦးေဏွာက္ေပၚအေျခခံသည့္ အမိိန္႕အား မျပသပါရန္။) ရန္သူတို႕သည္ တိုက္ခိုက္မႈ႕ ျပဳလာပါက စြဗ္ရ္(သီးခံျမိဳသိပ္ျခင္း)၊ ခြင့္လႊတ္ေပးျခင္းႏွင့္ မခုခံပဲ အသက္၊စည္းစိမ္တုိ႕အား ေပးဆပ္လိုက္ျခင္းသည္ မည္သို႕ျဖစ္မည္နည္း။ ထိုသူ၏ အသက္ဆံုးရႈံးသြားမႈ႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႕ အမိန္႕ရွိမည္နည္း။ ရွဟီးဒ္ျဖစ္မည္ေလာ သို႕မဟုတ္ မိမိအသက္တစ္ေခ်ာင္းအား ဖ်က္ဆီးပစ္ျခင္းေလာ။ ထိုသူ၏ စည္းစိမ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႕ အမိန္႕ရွိမည္နည္း။ ပ်က္ဆီးသြားေသာ ပစၥည္းျဖစ္မည္ေလာ သို႕မဟုတ္ ဆြဒကဟ္ ျဖစ္မည္ေလာ။
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၄)
သို႔ျဖစ္ေပရာ (အို-နဗီတမန္ေတာ္) အသင္သည္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏လမ္းေတာ္၌ စစ္မက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္ပါေလ။ အသင္၌ အသင္၏တာ၀န္သာရွိသည္။ (အျခားသူ၏တာ၀န္မရွိေခ်)။ သို႔ရာတြင္ အသင္သည္ မုအ္မင္န္သက္၀င္ယံုၾကည္သူတို႔အား (စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ၾကရန္) တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္လ်က္ရွိပါေလ။ မၾကာျမင့္မီ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ‘ကာဖိရ္’ မယံုၾကည္ ေသြဖည္ ျငင္းပယ္ေသာသူတို႔၏အင္အားကို ဟန္႔တားေတာ္မူဘြယ္ရာရွိ၏။ အမွန္ေသာ္ကားအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အင္အားအႀကီးမားဆံုးေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ျပင္၊ ျပစ္ဒဏ္ေပးေတာ္မူရာ၌လည္း အျပင္းထန္ဆံုးေသာအရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေပသတည္း။
ဤအာယသ္ေတာ္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သာသနာအတြက္ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ျခင္းသည္ ကာဖရ္တို႕၏ မတရားညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈ႕ကို ဟန္႕တားေပးႏိုင္ေသာ အရာဟူ၍ ျပသထားေပသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ- အရွင္ျမတ္ သာသနာအတြက္ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ျခင္း၏ ဘရကသ္မဂၤလာျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကာဖရ္တို႕၏ မတရားအႏိုင္က်င့္မႈ႕၊ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈ႕တို႕အား ဟန္႕တားေပးေတာ္မူမည္။ အကယ္၍ ထိုပညတ္ေတာ္၏ ဆန္႕က်င္ဖက္ အေထာက္အထားရွိခဲ့ပါလွ်င္ သို႕မဟုတ္ အျခားလုပ္ရပ္တစ္ခုအား ျပဳလိုက္ပါကလည္း ထိုကဲ့သို႕ (ကာဖရ္တို႕၏ မတရားညွင္းပမ္းမႈ႕အား တားျမစ္ေပးမည္ ဆိုေသာ) အက်ိဳးေက်းဇူး ရႏိုင္ပါသည္ဟု ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္တြင္ ပါရွိပါလွ်င္ ျပသ၊အသိေပးပါရန္ ရိုေသေလးစားစြာျဖင့္ ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၅)
ကာဖရ္၊မြရွ္ရစ္က္မ်ားႏွင့္ ေျပျငိမ္းေရးလုပ္ျခင္း သို႕မဟုတ္ (မြတ္စ္လင္မ္မ်ား၏ စုေပါင္းစပ္ေပါင္း ေငြျဖင့္) ကာဖရ္တို႕အား လာဘ္ေပး၍ ၎တို႕၏ မတရားႏွိပ္စက္မႈ႕မ်ားမွ ဟန္႕တားရန္ ၾကိဳးစားျခင္းသည္ မည္သည့္ေနရာတြင္ လာရွိထားပါသနည္း။ (အေထာက္အထားအား ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္ႏွင့္ ဖိကဟ္မွသာ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။) အေတြ႕အၾကံဳအရ ထို႕အတူ လက္ေတြ႕တြင္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္မွာ- ၎ကာဖရ္တို႕သည္ တစ္ဖက္မွ ေငြယူ၍ အျခားတစ္ဖက္တြင္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအား တိုက္ခိုက္လွ်က္သာ ရွိေန၏။
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၆)
အကယ္၍ ကာဖရ္မ်ားအား အစၥလာမ္သာသနာဖက္သို႕ ဖိတ္ေခၚလိုပါလွ်င္ မည္သို႕ ျပဳမူရမည္နည္း။  ျခံဳငံုေဖာ္ျပျခင္းျဖင့္ ဖိတ္ေခၚရမည္ေလာ သို႕မဟုတ္ အေသးစိတ္ေလာ။ အထက္စီးမွ ခပ္ရင့္ရင့္ ဖိတ္ေခၚရမည္ေလာ သို႕မဟုတ္ ေျခေထာက္ကိုင္၍ေလာ။ ေလးစားအပ္ပါေသာ လူၾကီးမင္းခင္ဗ်ာ... ကုရ္အာန္၊ဟဒီးဆ္ သို႕မဟုတ္ ဖိကဟ္မွ ဖိတ္ေခၚရမည့္ ပံုစံကို ကိုးကားတင္ျပေပးပါ။ ( ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ မ်က္ႏွာေတာ္အား ေထာက္ထား၍ အစၥလာမ္သာသနာ မလႊမ္းမိုးမွီ အခ်ိန္က အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ ျပဳက်င့္ရန္ တာဝန္မရွိေတာ့သည့္ အမိန္႕ေတာ္မ်ားအား အေထာက္အထားမေပးပါရန္။)
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၇)
မြတ္စ္လင္မ္မ်ား အသတ္ခံရမည္ဟု စိုးရိမ္ရျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ လက္နက္ မရွိျခင္း၊ သာသနာ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုတြင္ ပါဝင္ေနျခင္း (ဥပမာ။      ။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၏ ဆရာျဖစ္ျခင္း၊ ဗလီတစ္လံုး၏ ေအမာမ္ျဖစ္ျခင္း စသည္ျဖင့္) တို႕သည္ ေဂ်ဟားဒ္အား စြန္႕လႊတ္ရန္အတြက္ ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား။ (ဆိုလိုသည္မွာ- ေဂ်ဟားဒ္ တာဝန္ ပလပ္ခြင့္ ရရွိရန္ ဤအခ်က္အလက္တို႕သည္ တရားေတာ္ရႈ႕ေထာင့္အရ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား။ အမွန္ဆိုလွ်င္ ေဂ်ဟားဒ္အား စြန္႕လႊတ္လိုက္သည့္ ပံုစံတြင္ ရန္သူမ်ား တိုက္ခိုက္လာပါက ေက်ာင္းမ်ား ပိတ္ရသည္။ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ျပိဳက်ပ်က္ဆီးရသည္။ ထိုသို႕ျဖစ္ျပီးေနာက္ စာသင္ျခင္းႏွင့္ ေရွ႕ေဆာင္ဆရာလုပ္ျခင္းတို႕ မရွိႏိုင္ေတာ့ေပ။)
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၈)
ရန္သူမ်ား၏ တိုက္ခိုက္မႈ႕အား ခုခံျခင္းမျပဳပဲ ဒိုအာသက္သက္ကိုသာ အမွီသဟဲျပဳေနထိုင္ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကိုယ္ေတာ္သခင္ (ဆြ) ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ အျဖစ္အပ်က္အေၾကာင္းအရာ လာရွိထားပါက ဆဟီးဟ္စနဒ္(ခုိင္လံုတိက်ေသာ ဆင့္ဆိုခ်က္) ျဖင့္ အတည္ျပဳ တင္ျပေပးႏိုင္ပါသလား။
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၉)
အအ္မာလုကြမ္ အြမ္မာလုကြမ္ ဆိုလိုသည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ အသင္တုိ႕၏ ျပဳမူက်င့္ၾကံပံုအတိုင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤဟဒီးဆ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡမ်ား၏ ေစာဒကမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕၏ မေကာင္းေသာ လုပ္ရပ္မ်ားရွိ အမဂၤလာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႕ မင္းဆိုးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္ဟူေသာ အခ်က္အား (ဤဟဒီးဆ္ေတာ္ကို အေထာက္အထားေပး၍) ေျပာဆိုႏိုင္ေပသည္။ ေမးျမန္းလိုသည္မွာ-  ဤအမဂၤလာသည္ အျခား က်င့္မူခ်က္မ်ားတြင္ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ႕၌သာ အဘယ္ေၾကာင့္ ရွိရသနည္း။ ေဂ်ဟားဒ္ (စြန္႕လႊတ္မႈ႕)တြင္ ဤအမဂၤလာ အဘယ္ေၾကာင့္ မရွိရသနည္း။ အမွန္ဆိုလွ်င္ အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ခုတြင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ) အမိန္႕ရွိေတာ္မူထား၏။ (ဆုိလိုရင္းမွာ) အကယ္၍ အသင္တုိ႕သည္ ေရႊေငြမ်ား ေရာင္းဝယ္မႈ႕တြင္ နစ္မြန္းေနမည္၊ ကၽြဲ၊ႏြား တိရိစာၦန္တို႕ ေမြးျမဴထိန္းေက်ာင္းျခင္းတြင္ ေမြ႕ေလ်ာေနမည္၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးျခင္းတြင္ ေပ်ာ္ေမႊ႕ေနမည္၊ ထို႕ေနာက္ ေဂ်ဟားဒ္အား စြန္႕လႊတ္လိုက္ၾကမည္ဆိုပါက ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႕ မိမိသာသနာဖက္သို႕ ျပန္မလွည့္သေရြ႕ ကာလပတ္လံုး အျမဲမျပတ္ အသင္တုိ႕အား ေသးသိမ္ေစေတာ္မူမည္ျဖစ္သည္။  (မူရင္း အစ္သစ္ဖ္သအ္ ဓမၼသတ္ေမးျမန္းျခင္းတြင္ ဟဒီးဆ္ေတာ္၏ အလုိသေဘာအား ေရးသားထားျခင္းမရွိပါ။)
ေမးခြန္း အမွတ္စဥ္ (၁၀)
ေဂ်ဟားဒ္၏ အမိန္႕သည္ မြတ္စ္လင္မ္အားလံုးအတြက္ ျဖစ္ပါသလား။ သို႕မဟုတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာရွိသူ၊ လက္နက္ရွိသူတို႕ႏွင့္ သီးသန္႕ သက္ဆုိင္ပါသလား။ အကယ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာရွိသူမ်ားႏွင့္ လက္နက္ျပည့္စံုေသာသူမ်ားႏွင့္သာ သီးသန္႕ သက္ဆုိင္သည္ဆိုပါက ဤသီးသန္႕ျဖစ္မႈ႕သည္ မည္သည့္ေနရာ(ကုရ္အာန္၊ဟဒီးဆ္၊ဖိကဟ္)မွ အတည္ျဖစ္လာပါသနည္း။

ေမးျမန္းမႈ႕အေပၚ သံုးသပ္စိတ္ျဖာ၊ ရွင္းလင္းရန္ႏွင့္ အေျဖမ်ား ပို႕ေပးရန္အတြက္ အီးေမးလ္လိပ္စာ aakanow@gmail.com
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ကၽြန္ေတာ္၏ စာေပမၾကြယ္ဝမႈ႕ေၾကာင့္ ဖတ္ရႈ႕ရာတြင္ အဆင္မေျပျဖစ္လွ်င္ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ႏွင့္ အြရ္ဒူစာေပအား ေကာင္းစြာ နားလည္ပါက မူရင္း ပို႕စ္အား ဤေနရာတြင္ ဖတ္ရႈ႕ေပးပါရန္။ ထို႕အတူ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ဘာသာျပန္၍ တင္ဆက္ေပးလိုပါကလည္း တင္ဆက္ႏိုင္ျပီး ကၽြန္ေတာ္၏ ဘာသာျပန္ဆို ေရးသားမႈ႕အား ဖ်က္သိမ္းေပးပါမည္။
ဤဓမၼသတ္ေမးျမန္းျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္(ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ)မွ ေမးျမန္းထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ နားလည္သေဘာေပါက္လြဲေနသူ မ်ားျပာလာကာ ခဏခဏ အေမးခံေနရသည့္အတြက္ ရွင္းျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေစာဒကမ်ားႏွင့္ အျခားကိစၥ အဝဝတို႕အား လိုက္လံေျဖရွင္းမည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မွ်ေဝလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ မွ်ေဝပါရန္ အထူးေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
ေဂ်ဟားဒ္ ဝါဂ်စ္ဗ္ထိုက္၊ မထိုက္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျမိဳ႕ေပၚရွိ အိုလမာသာသနာ့ပညာရ်င္မ်ားအား ေမးျမန္းသူသည္ မလုပ္ခ်င္၍သာ ေမးျမန္းျခင္းျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမွာ- မထိုက္ဟု ဖသ္ဝါေပးမည္ကို ၾကိဳသိေနေသာေၾကာင့္ပင္။ ေဂ်ဟားဒ္ဖရ္ဇ္ျဖစ္ရန္အတြက္ မည္သည့္ အိုလမာအဖြဲ႕အစည္း၏ ဖသ္ဝါမွ မလုိေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယခုျဖစ္ေနေသာ ေဂ်ဟားဒ္သည္ ခုခံစစ္သက္သက္သာ ျဖစ္ေန၏။ ခုခံစစ္အတြက္ မည္သည့္ ဖသ္ဝါမွ မလိုအပ္ေပ။ ထို႕အတူ ေဂ်ဟားဒ္ႏွင့္ ေဂ်ဟားဒ္ဆုိင္ရာ မတ္စ္အလဟ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမိဳ႕ေန မြဖ္သီမ်ားအား ေမးျမန္းျခင္း မျပဳအပ္၊ လက္ရွိ ေဂ်ဟားဒ္လုပ္ေနေသာ စစ္တလင္းတြင္ ေရာက္ေနေသာ သို႕မဟုတ္ ေရာက္ဖူးေသာ မြဖ္သီမ်ားကိုသာ ေမးျမန္းသင့္သည္။ ဥပမာ စာအုပ္ဖတ္၍ ေရမကူးတတ္၊ ေရထဲဆင္း၍ ေရကူးက်င့္မွ ေရကူးတတ္ႏိုင္သည္။ (အနီေရာင္ျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေရးသားထားေသာ စာသားသည္ ေမာင္လာနာ ဟဘီးဘြလ္လာဟ္ ဇကရီယာ ဖာရိုကီ၏ ဆံုးမစကားအား မွ်ေဝျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Thursday, November 15, 2012

သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ ဆိုတိုင္းၿငင္းရမွာလား ?????

ယေန႕ေခတ္ အစ္စလာမ္အတြင္း ၿဖစ္ပ်က္ေနေသာ္ၿပသနာႀကီးတြင္
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ ဆိုလွ်င္လက္မခံ ၿငင္းဆန္ေနေသာၿပသနာၾကီးပင္ၿဖစ္သည္။ အစ္စလာမ္သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ ထိုၿပသနာမ်ိဳးမွာမရွိသေလာက္ပင္ၿဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ၿပသနာႏိႈးဆြမႈမ်ားရွိသည္။စလဖီ ၀ါဒီတို႕သည္ထိုၿပသနာကို အၿမင့္ဆံုးအထိေတာက္ေလာင္ေအာင္ၿပဳလုပ္လိုက္ၾကသည္။
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ မ်ားကိုလံုး၀ၿငင္းဆန္ၿခင္းမွာ ဟဒီးစ္ၿငင္းပယ္ရန္ လမ္းဖြင့္လိုက္ၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။ မြန္ကရီနီး ဟဒီးစ္ (ဟဒီးစ္ၿငင္းပယ္သူမ်ား) ကို အားေပးအားေၿမာက္ၿပဳၿခင္းၿဖစ္သည္။
ထိုလမ္းစဥ္မွာ အဲ့ဟ္ေလစြန္နသ္၀လ္ဂ်မာအသ္၏ လမ္းစဥ္မဟုတ္ပါ။ အြမ္မဒ္အေပၚ ဟဒီးစ္ပညာရွင္တို႕၏ေက်းဇူးမွာ အလြန္ၾကီးမားလွသည္။ သူတို႔သည္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(စြ) စကားတိုင္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုင္း ႏွင့္စြန္နသ္တုိင္းကို ဦးစြာ မိမိတို႕၏ရင္တြင္း၀ယ္ အလြတ္က်က္မွတ္ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကသည္။
တဖန္က်မ္းစာအုပ္မ်ားၿပဳစုကာေက်းဇူးၿပဳခဲ့ ၾကသည္။ထိုအဆင့္သို႔ေရာက္ေအာင္ ၄င္းတုိ႔ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ဒုက္ခဆင္းရဲမႈမ်ိဳးကို ယေန႔ေခတ္တြင္ ပမာၿပရန္ပင္ရွိမည္မဟုတ္ပါ။
စြန္နသ္ေတာ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္္ေတာ္မ်ားသည္ အစ္စလာမ္၏ ဒုတိယ အေရးၾကီးွဆံုးေသာ္အခ်က္ၿဖစ္သည္။ ထုိအခ်က္ကိုထိန္းသိမ္းထားသူမ်ားမွာ ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားၿဖစ္သည္။
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ဆိုလွ်င္လက္မခံနဲ႔ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္အေပၚက်င့္သံုးၿခင္းမပိုင္ဘူးဟု ဆိုသည္မွာ ယေန႔ေခတ္စလဖီတို႕၏အသံပင္ၿဖစ္သည္။
ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားသည္ ဟဒီးစ္မ်ား၏အဆင့္အတန္းကို သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
ဥပမာအားၿဖင့္ ဗုခါရီ ႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္ က်မ္းတြင္ပါရွိေသာဟဒီးစ္မ်ားသည္အမွန္ကန္ဆံုးၿဖစ္သည္။ (ေႏွာင္းပိုင္းေခတ္ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ား ကသတ္မွတ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။)
ေခတ္ဦးပိုင္းတြင္ ဟဒီးစ္၏အဆင့္အတန္းမွာႏွစ္ခုသာရွိသည္။
ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးစ္ႏွင့္ ဂိုင္းရ္ ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးစ္ တို႔ၿဖစ္သည္။
ဆင့္ၿပန္ေသာရာ၀ီမွာ မွတ္သားဥာဏ္ သက္က၀ါ အလာဟ္ေၾကာက္စိတ္ရွိမႈ စသည့္အရည္အခ်င္းမ်ားရွိလွ်င္ ထိုသူဆင့္ၿပန္ေသာ ဟဒီးစ္သည္ ဆြဟီးဟ္ အဆင့္ရွိၿပီး ထိုအရည္အခ်င္းေလ်ာ့နည္းေနသူဆင့္ၿပန္လွ်င္ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္
ဂိုင္းရ္ဆြဟီးဟ္ ဟုေခၚသည္။
ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းအရင္က ေ၇းသားခဲ့ေသာဟဒီးစ္က်မ္းမ်ားမွာ ပိုၿပီးၿမင့္ပါသည္။
ထိုက်မ္းမ်ားတြင္ပါရွိသည့္ စနဒ္ဆင့္ၿပန္သူအဆက္မွာအလြန္နည္းသည္။(ႏွစ္ဦးသံုးဦးႏွင့္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(စြ) အထိေရာက္သြားသည္)
ဒုတိယအခ်က္မွာထိုက်မ္းမ်ားတြင္ပါရွိသည့္ဆင့္ၿပန္သူတို႕၏
အဆင့္အတနး္မွာလည္း ေနာက္ပိုင္း ဟဒီးစ္က်မ္းမ်ားတြင္ ပါရွိေသာဆင့္ၿပန္သူမ်ားထက္ အဆင့္အတန္းပိုၿမင့္ၾကသည္။
ဥပမာ- အိမာမ္မာလိက္၏ မုအသြ္သြာက်မ္း၏အဆင့္အတန္းသည္ ဗုခါရီက်မ္းထက္ပိုၿပီးၿမင့္ပါသည္။ မုအသြ္သြာက်မ္း တြင္ပါရွိေသာ စနဒ္မ်ားမွာ သးံုေလးဆင့္ထက္မပိုပါ။
အီမာမ္မာလိက္ ဟဒိးစ္ရယူထားေသာ ဆရာမ်ား၏အဆင့္အတန္းသည္လည္း အီမာမ္ ဗုခါရီ၏ ဆရာမ်ား ၊ထိုဆရာ၏ဆရာမ်ားထက္ပင္ ပိုၿပီး အဆင့္အတန္းၿမင့္ၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ဟဒိးစ္မ်ားသည္ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ား၏ စနဒ္ၿဖင့္ဆင့္ၿပန္ေသာဟဒိးစ္မ်ား ၿဖစ္ၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ဟဒိးစ္မ်ားသည္
ဟဒီးစ္ပါရဂူမ်ား၏စနဒ္ၿဖင့္ ဆင့္ၿပန္ေသာ ဟဒီးစ္မ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ေဖာ္ၿပေသာ အမ်ိဳးအစားအနက္ တမ်ိဳးကိုသာ ဟဒီးစ္ဟုေခၚၿပီး က်န္အမ်ိဳးအစားကို ဟဒီးစ္ဟု မေခၚဘဲ က်င့္သံုးၿခင္း မပိုင္ဟုသေဘာေပါက္မမွားသင့္ေပ။
ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားထံတြင္ ဟဒီးစ္၏အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ သည့္စည္းကမ္းခ်က္ၿခင္းမတူညီ ၾကပါ။
ဥပမာ- အီမာမ္ဗုခါရီထံတြင္ ဟဒီးစ္၏စနဒ္အတြင္းတြင္ ဆင့္ၿပန္သူႏွင့္ ၄င္း၏ဆရာ (ဟဒီးစ္ပို႔ခ်သူ) တုိ႕ေတြ႕ဆံုမႈခိုင္မာလွ်င္
ထိုစနဒ္ပါေသာ ဟဒီးစ္မွာ အီမာမ္ ဗုခါရီထံတြင္ ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္သည္။
အီမာမ္မြတ္စ္လင္မ္ထံတြင္မူ ထိုသို႔မဟုတ္။ ဟဒီးစ္ပို႕ခ်သည့္ ဆရာႏွင့္ ရယူသည့္တပည့္တို႕ ေတြ႔ဆံုၾကေၾကာင္း အခိုင္အမာၿဖစ္ရန္ အေရးမၾကီး။ ေတြ႔ဆံုႏိုင္ေၾကာင္းၿဖစ္ႏိုင္ေၿခရွိလွ်င္လံုေလာက္ေပသည္။
ယခုမွတ္ထားရမည္မွာ အီမာမ္မြတ္စ္လင္မ္္ထံ
တြင္ ဆြဟီးဟ္အဆင့္ရွိေသာ ဟဒီးစ္ရွိေသာ ဟဒီးစ္သည္ အီမာမ္ဗုခါရီထံ
တြင္ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္ရန္မလိုအပ္ပါ။
ေတြ႕ဆံုမႈမခိုင္မွာသၿဖင့္ အီမာမ္  ဗုခါရီထံတြင္ သြအီးဖ္ၿဖစ္ေနေသာ ဟဒီးစ္သည္ အီမာမ္ မြတ္စ္လင္မ္ ထံတြင္ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္ေနသည္။
ထိဳ႕ေၾကာင့္ ဟဒီးစ္ ကဟဒီးစ္ၿဖစ္သည္။
စည္းကမ္းသတ္မွတ္သည့္စံခ်ိန္စံညႊန္းၿဖင့္သာ အခိ်ဳ႕ပညာရွင္ထံတြင္ ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္ေနၿပီး အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ထံတြင္သြအီးဖ္ၿဖစ္ေနသည္။
သြအီးဖ္ ဟဒီးစ္ကိုလံုး၀ ၿငင္းပယ္ရမည္ဟု လက္ခံထားေသာသူသည္  သာသနာတြင္အလြန္ဆိုးရြားေသာ ဗိဒ္အသ္ကို လမ္းစဖြင့္သူၿဖစ္သည္။
ေရွးဟဒီးစ္ပညာရွင္ ပညာရွင္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ဖိကဟ္ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ကိုလက္ခံခဲ့ၾကသည္။
ကြ်န္ေတာ္၏ အထက္ပါစကားသည္ စလဖီမ်ား၏ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ ဆူညံသံၾကားတြင္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္မိပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ခိုင္မာေၾကာင္းသက္ေသၿပရန္ အီမာမ္သိရ္မီဇီ၏ ဟဒီးစ္က်မ္းၿဖစ္သည့္ သိရ္မီဇီ က်မ္းကို အေထာက္အထားအၿဖစ္တင္ၿပပါမည္။ သို႔မွသာ စလဖီ၀ါဒမိႈင္းမွလြတ္ကင္းၿပီး အမွန္တရားကိုကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္းၿမင္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။
အဒီဘင္န္ဟာသင္မ္ ဆင့္ၿပန္ထားေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္….
အလိုသေဘာမွာ-
ကြ်ႏု္ပ္သည္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(စြ)၏ထံပါးတြင္ စြန္ၿဖင့္အမဲလိုက္ထားေသာသားေကာင္ ဟလာလ္ စားပိုင္ /မပိုင္ႏွင့္ပက္သက္ၿပီးေလွ်ာက္ထားရာ
တမန္ေတာ္ၿမတ္က အၾကင္သားေကာင္ကို သင့္အတြက္ခ်န္ထားလွ်င္ (သားေကာင္ကို စြန္ကမစားဘဲဖမ္းေပးလွ်င္ ) သင္စားသံုးႏိုင္သည္ဟုေၿဖၾကားေတာ္မူသည္။
အီမာမ္ သိရ္မီဇီက အဆိုပါဟဒီးစ္ေတာ္အား မုဂ်ာလိဒ္ ဗင္န္အဗ္ဒုရ္ရဟ္မားနအန္ရွအ္ဗီ္ ဟူေသာ စနဒ္တခုတည္းၿဖင့္သာ ကြ်ႏု္ပ္သိသည္ဟု အမိန္႔ရွိသည္။ သေဘာမွာ ရွအ္ဗီထံမွ မုဂ်လိဒ္ တစ္ဦးတည္းသာရွိသည္။ ရွအ္ဗီမွလြဲၿပီး မည္သူ႕ထံကမွ်ထိုဟဒီးစ္ဆင့္ၿပန္ထားၿခင္းမရွိပါ။ ဟဒိးစ္ပညာရွင္မ်ား၏ စည္းကမ္းအရ အထက္ပါဟဒိးစ္သည္ သြီးဖ္ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အိမာမ္ သိရ္မီဇီက ပညာရွင္မ်ားသည္ထို ဟဒီးစ္အားက်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ဟု အမိန္႔ရွိသည္။ (သိ၇္မီဇီက်မ္း အတြဲ၂-စာ ၃၄၂)
ဆြဟာဗာမ်ား၊ သာဗီအီးန္မ်ား ၊ သဗအ္သာဗီအီန္ မ်ားႏွင့္ ဖိကဟ္ပညာရွင္ အီမာမ္ၾကီးမ်ားအားလံုး ထိုဟဒီးစ္အေပၚက်င့္ သံုးခဲ့ၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္ေရာက္မွ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ အေပၚက်င့္သံုးၿခင္းမပိုင္ဟုေၿပာေနၿခင္းမွာ မည္သို႔မွန္ကန္ပါမည္နည္း။ အေၾကာင္းအရာ ရွည္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ၿပီး ဒီမွ်ေလာက္ဥပမာၿဖင့္ပင္ အက်ဥ္းခ်ံဳးလိုက္၇ပါသည္။
ဟဒီးစ္ ပညာရွင္မ်ားထံတြင္သြအီးဖ္ဟုသတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ပညာရွင္မ်ားလက္ ခံ      က်င့္သံုးသည့္ဟဒီးစ္မ်ိဳးေထာင္ေသာင္းမကရွိ
ေနသည္။ပညာ ရွင္  မ်ားဟုဆိုရာတြင္ သင္တို႔ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သတ္မွတ္ထားေသာ ပညာရွင္မ်ားကို ဆိုလိုၿခင္းမဟုတ္။ ဆြဟာဗာမ်ား၊ သာဗီအီးန္မ်ား၊ ဖိကဟ္အီမာမ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ဟဒီးစ္အီမာမ္ ၾကီးမ်ားကိုဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သည္။
ယေန႕ေခတ္ဂိုဏ္းသစ္မ်ားၿဖစ္သည့္ စလဖီႏွင့္ ဂိုင္ရ္မုကလ္လိဒ္မ်ားက
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ကို အေထာက္အထားၿပဳလုပ္ၿခင္းဟရာမ္ဟု မသိနားမလည္သည့္လူထုအတြင္း သူတို႔ ပင္ပညာရိွသေယာင္၀ါဒၿဖန္႔ေနၾကသည္။ အမွန္မွာ ပညာမဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ၿဖစ္ေပၚလာရေသာၿပသနာၿဖစ္သည္။
ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းကိုသာၾကည့္ၿပီး သြအီးဖ္ဟု သိမ္းၾကံဳးေၿပာလို႔မ၇ပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ သြအီးဖ္မွန္သမွ်အာလံုးလက္မခံၿငင္းပယ္ၿခင္းမွာ အလြန္ဆိုးရြားေသာလုပ္ရပ္ၿဖစ္သည္။
ဟဒီးစ္ စနဒ္ဆင့္ၿပန္ပံုကို ………
ေမာ္လာနာရွမ္စြတ္ဒိုဟာ (မဇြာေဟရီ) ရႈိင္ခြလ္ဟဒီးစ္ႏွင့္ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး (၊ဆူဖီယဟ္ အစ္စလာမ္ တက္ကသိုလ္) ၏ ဗယာႏုလ္ဟဒိးစ္မွ ကိုးကားေဖာ္ၿပပါသည္။
 ေကာင္စရ္ ဘာဒ္ရွဟ္

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

“ ေအာင္ႏိုင္ျခင္း ”

*** သမၼတႀကီးအိုမရ္သခင္ ႀကီးမွဴးအုပ္ခ်ဳပ္ေနစဥ္ ...............

ျဖစ္ရပ္...
ဂ်ိဟာဒ္ သာသနာ့စစ္ပြဲအတြက္ ေစလြတ္ထားေသာ သာသနာ့စစ္သည္ေတာ္မ်ားထံမွ သံတမန္တစ္ဦးသတင္းေပးရန္အိုမရ္သခင္ထံေရာက္ရွိလာခဲ့၏။

အိုမရ္သခင္ “ .ဂ်ိဟာဒ္သာသနာ့ႀကိဳးပမ္းမႈဘယ္အခ်ိန္ေလာက္အစျပဳႏုိင္လဲ ? ”

သံတမန္ “ဒီေန႔ ေနမျမင့္ခင္အစျပဳႏုိင္မယ္။ ”

အိုမရ္သခင္ “ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ဆိုေအာင္ႏုိင္မလဲ ?

သံတမန္.. “ေနမ၀င္ခင္ေလာက္ဆိုရင္ေအာင္ျမင္မွာပါ။ ”

သတင္းစကားၾကားလုိက္တဲ့အိုမရ္သခင္ဟာ မ်က္ရည္ေတြပါးတစ္ျပင္လံုးမ်က္ရည္ေတြစြတ္စိုသြားေအာင္ငိုယိုတယ္။
ျမင္ေတြ႕သူမ်ားနဲ႔ သံတမန္ဟာ အံ့ၾသျခင္းမ်ားစြာနဲ႔ အိိုမရ္သခင္ကိုျပန္ေမးေလွ်ာက္တယ္။

“ သခင္ႀကီးခင္ဗ်ား...ကၽြန္ေတာ္တု႔ိသခင္ႀကီးကိုေပ်ာ္ရႊင္ေစဖို႔သတင္းေကာင္းေပးတာပါ။ သခင္ႀကီးက သတင္းေကာင္းအတြက္ေပ်ာ္္ရႊင္မႈကိုေဖၚျပမႈမရိွ၊ ဘယ္ျဖစ္လို႔ငိုရတာလဲ ? ”

အိုမရ္သခင္
“ အသွ်င္ျမတ္၏ကစမ္ အမွန္တရားရဲ႕ေ႔ရွမွာ အမွားဟာ ဒီေလာက္ၾကာၾကာတည္ရွိမေနႏုိင္ဘူး။အခုလိုတစ္ေန႔တာလုံုးၾကာေနတာဟာ
ငါတို႔ မင္းတို႔ က်ဳးလြန္တဲ့အျပစ္ဒုစရုိက္ေတြေၾကာင့္ပဲ ”

“ မွတ္ထားၾက...........တို႔တေတြရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈေတြဟာ အင္အားေၾကာင့္ ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
တို႔တေတြရဲ႕အျပစ္ဂိုနဟ္ဟာနည္းပါးၿပီး ကာေဖြရ္ေတြရဲ႕အျပစ္ဂိုနဟ္ ဟာ မ်ားျပားျခင္းေၾကာင့္ ေအာင္ႏုိင္မွာကြ။
ကာေဖြရ္နဲ႔တို႔ အျပစ္ဒုစရိုက္ေတြမွာ ညီတူညီမွ် ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ တို႔တေတြစစ္အင္အားဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ကၽြမ္းက်င္မႈဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ေအာင္ႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူးကြ။အသွ်င္ခ်ီးျမွင့္မယ့္ ေအာင္ႏိုင္ျခင္းဟာ အျပစ္ဂိုနဟ္ေရွာင္ရွားျခင္းနဲ႔ရႏုိင္တယ္။ က်ဳးလြန္ခဲ့တဲ့အျပစ္ေတြအတြက္ ငါတို႔ မင္းတို႔အသွ်င့္ထံ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ရမယ္။”

( စဥ္းစားဖို႔နဲ႔သံုးသပ္ဖို႔ပါ)


...........................ကၽြန္ေတာ္တို႔က်ဳးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္မ်ားအား ခြင့္လြတ္ခ်မ္းသာေပးသနားေတာ္မူပါ..အိုအသွ်င္)         စြလာဟြဒၵီးန္

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ စကားလက္ေဆာင္

بسم الله الرحمن الرحيم
လူမ်ိဳးတုိင္း လူမ်ိဳးတိုင္း၊ ေနရာေဒသတိုင္း၊ အေျခအေနႏွင့္အခ်ိန္အခါအလိုက္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္အတြက္ စကားလက္ေဆာင္ေလးေတြ ေပးေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။ မွာတမ္းစကားမ်ား အသြင္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဆံုးမၾသဝါဒပံုစံျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ပညာေပးပံုျပင္သဖြယ္လည္းေကာင္း....စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္။ ထို႕အတူ ထိုစကားမ်ားအား ေခတ္အဆက္ဆက္ ဆင့္ပြားေျပာဆိုၾကျပီး လက္ေတြ႕က်င့္သံုးတတ္ၾကသည္မွာလည္း လူသား၏ ပင္ကိုယ္ဗီဇအလားပါပဲ။ ထိုသုိ႕ ဆင့္ကဲ့ေရာက္လာေသာ အဖိုးတန္ ရတနာ စကားလံုးမ်ားအနက္ အရဗ္တို႕၏ စကားလံုးမ်ားမွာ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားထက္ ပိုမိုထိေရာက္ျပီး၊ သာပိုအက်ိဳးရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။ အရဗီစာေပ၏ နက္ရႈိင္းမႈ႕ႏွင့္ ဘာသာျခားစာေပဝင္ေရာက္မႈ႕နည္းျခင္း၊ အရဗ္တို႕၏ စာေပၾကြယ္ဝမႈ႕ႏွင့္ အသိဥာဏ္လွ်ံပယ္မႈ႕ အစရွိသည္တုိ႕ေၾကာင့္ ၎တို႕၏ စကားမ်ားသည္ ဘာသာေပါင္းစံုသို႕ ျပန္႕ႏွံ႕သြား၏။ ထို႕ေနာက္ လူတို႕သည္ အိပ္စိုက္စကားလံုးမ်ား ထည့္သြင္းကာ အရဗ္စကားပံု၊ အဆိုအမိန္႕တို႕အား ေမြးစားေလ့ရွိၾကသည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ အက်ိဳးရွိသည့္အရာတို႕အား အက်ိဳးရွိသည့္ေနရာတြင္ အက်ိဳးရွိမည့္ပံုစံႏွင့္ တင္ျပျခင္းသည္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အနည္းငယ္ကူးယူူတင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ဒီတန္ဖိုးရွိတဲ့ စကားေလးေတြကို ထိုင္ဝိုင္းသူ၊ ထိုင္ဝိုင္းသားတို႕က မိမိတို႕ နီးစပ္ရာ အစၥလာမ့္ဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးတို႕ကို လက္ဆင့္ကမ္း ပို႕ခ်ေပးျပီး ကုသိုလ္ေရကန္လွ်ံပယ္ေစၾကမည္ဆိုလွ်င္......

အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးႏွင့္ သမီးငယ္ေလးတစ္ဦး အိမ္တြင္အတူရွိေနၾကသည္။ အခ်ိန္မွာ သတို႕သားအိမ္သို႕ ခ်စ္စဖြယ္သမီးငယ္အားထည့္ေပးလိုက္မည့္အခ်ိန္.... ခြဲခြာရေတာ့မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ရည္ကန္မ်ား တာက်ိဳးအံ့ဆဲဆဲ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ခ်စ္သမီးအား ရင္ခြင္တြင္းသို႕ထည့္ကာ ရတနာမ်ားေပးေနခဲ့သည္။ နက္ရႈိင္းလွတဲ့ မိဘေမတၱာရဲ႕ ပံုရိပ္တစ္ခုေပါ့။ ေပးလုိက္တဲ့ ရတနာေတြက စိန္ေက်ာက္သံပတၱျမားေတာ့ မဟုတ္... မွာတမ္းစကားေတြနဲ႕ သီကုံးထားတဲ့ ပုလဲလည္ဆြဲတစ္ခုေပါ့။ မိခင္က ခ်စ္သမီးေလးရဲ႕ ေခါင္းေလးကို ပြတ္သပ္ရင္း....

ခ်စ္သမီးေလး.... အကယ္၍ မွာတမ္းစကားဆိုတာ စည္းကမ္းရိုေသသဝတ္မႈ႕ရွိသူအား မေျပာဆိုရေၾကးဟု သတ္မွတ္ႏိုင္လွ်င္ သမီးေလးကိုလည္း ေျပာေနဖို႕မလိုဖူး။ သို႕ေသာ္ မွာတမ္းစကားဆိုတာ ေမ့ေလ်ာ့ေနသူကို သတိရေစတယ္။ အသိဥာဏ္ရွိသူကို အကူအညီရေစတယ္။
ဒီလုိပဲ သမီး.... အကယ္၍ မိဘႏွစ္ပါးခ်မ္းသာလို႕၊ မိဘႏွစ္ပါးက သမီးကိုအရမ္းလုိအပ္လြန္းလို႕ မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္ဟာ ခင္ပြန္းမလိုအပ္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္လွ်င္ သမီးေလးဟာ ေလာကီလူသားမ်ားအနက္ ခင္ပြန္းမလုိအပ္ဆံုးသူျဖစ္လိမ့္မယ္။
ခ်စ္သမီးငယ္.... သမီးေလးက ေမြးဖြားရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စြန္႕ခြာ၍ သြားေနတယ္။ စတင္ၾကီးျပင္းရာအိမ္အား ေက်ာခိုင္း၍ သမီးမသိေသာ၊ မရင္းႏွီးေသာအိမ္သို႕ သြားေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမေမထံမွ စကားၾကီးဆယ္ခြန္းကို က်က္မွတ္၍သြားမည္ဆိုပါက သမီးေလးအတြက္ ရတနာသိုက္တစ္ခု ပိုင္ဆိုင္သြားေပမယ္။
  • ၁။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈ႕ျဖင့္ ခင္ပြန္းသည္နားတြင္ သမီးေလးေနထိုင္ပါ။
  • ၂။ အမိန္႕နာခံစြာျဖင့္ ခင္ပြန္းသည္အား ဆက္ဆံပါ။
  • ၃။ ခင္ပြန္းသည္၏ မ်က္ရိပ္မ်က္ကဲအား သိပါေလ။
  • ၄။ သမီးေလးရဲ႕ အျပစ္တစ္စံုတစ္ခုအား ခင္ပြန္းသည္မသိပါေစႏွင့္။
  • ၅။ ခင္ပြန္းသည္၏ စားေသာက္ခ်ိန္ကို သိပါေလ။
  • ၆။ ခင္ပြန္းသည္ အိပ္ေနစဥ္ တိတ္ဆိတ္စြာေနပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆာေလာင္မႈ႕၏ ဒဏ္သည္ လြန္စြာေလာင္ကၽြမ္းေစတတ္ျပီး၊ အိပ္စက္မႈ႕အား အေႏွာက္ယွက္ျဖစ္ေစျခင္းသည္ မုန္းတီးေစတတ္၏။
  • ၇။ ခင္ပြန္းသည္ ပူေဆြးဝမ္းနည္း၊ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္တြင္ ၎ေရွ႕၌ ေပ်ာ္ျမဴးမႈ႕အား ေရွာင္က်ဥ္ပါေလ။
  • ၈။ ၎ေပ်ာ္ရႊင္ေနခ်ိန္တြင္ ဝမ္းနည္းညွိးငယ္စြာေနျခင္းအား ေရွာင္ရွားပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပထမအခ်က္(နံပါတ္၇)သည္ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ႕ျဖစ္ျပီး ဒုတိယအခ်က္(နံပါတ္၈)သည္ (စိတ္ႏွလံုးသားအား) ေနာက္က်ိေစျခင္းျဖစ္သည္။
  • ၉။ သမီးက လူတိုင္းထက္သာပို၍ ခင္ပြန္းသည္အား ၾကီးျမင့္ျမတ္သည္မွတ္ယူပါ။ သို႕မွသာ ၎သည္ လူတိုင္းထက္ပို၍ သမီးအား ဂုဏ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။
  • ၁၀။ သမီးငယ္မွတ္ထားပါေလ....။ သမီးၾကိဳက္သည့္ကိစၥတြင္ျဖစ္ေစ မႏွစ္သက္သည့္ကိစၥတြင္ျဖစ္ေစ ခင္ပြန္းသည္၏ ႏွစ္သက္မႈ႕အား မိမိႏွစ္သက္မႈ႕ထက္ ဦးစားမေပးသေရြ႕၊ ၎၏ စိတ္ဆႏၵအား မိမိ စိတ္ဆႏၵထက္ ဦးစားမေပးသေရြ႕ သမီးလိုခ်င္တာကို ရႏိုင္မွာမဟုတ္ဖူး။
သမီးငယ္ေလးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အေကာင္းဆံုးေရြးခ်ယ္ေပးေတာ္မူပါေစ။

စကားတစ္ခုအား လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းမရွိပဲ တန္ဖိုးရွိသည္ဟု ေျပာဆုိျခင္းသည္ လူေပါ့တို႕၏ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။
ထိုင္ဝိုင္းသူ၊သားမ်ားအားလံုး လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ခြင့္ ရႏိုင္ၾကပါေစ။
မွတ္ခ်က္။     ။ ဆံုးမစကားမွာ تاريخ الأدب العربي မွ ဘာသာျပန္ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဘရွီးေလး (ေမျမိဳ႕)ဘရွီးေလး

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...