က်ေနာ္ အရင္ တခါတြင္ စလဖီမ်ား ဂိုးဏ္ကြဲမ်ား၏ သြအီးဖ္ ဟဒီးစ္ လက္မခံၿခင္းအေၾကာင္းကို(သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ ဆိုတိုင္းၿငင္းရမွာလား ????? http://www.mmolama.com/profiles/blogs/6529452:BlogPost:14757) ေရးသားခဲ့ေပသည္။
ယခုအခါ သူတို႕ ေၿပာေလ့ရွိၾကသည့္ ေနာက္ ေစာတက တရပ္ကို က်ေနာ္ တင္ၿပပါမည္။
၀န္ခံခ်က္။ ။ ေအာက္တြင္ တင္ ၿပထားသည္မွာ က်ေနာ္ ေရးသားထားၿခင္းမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္ ေလ့လာသိရွိထားေသာ အေၾကာင္း အရာကို က်ေနာ္ ၏မွတ္စုစာအုပ္မွ မြတ္စ္လင္အမ်ားစုအက်ိဳး ၿပဴေစရန္ ေဖာ္ၿပၿခင္းသာၿဖစ္သည္။
ေကာင္စ၇္ ဘာဒ္ရွာဟ္
ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ ဂ်ဴမုအာဟ္နမာဇ္၏ ခုသြ္ဗဟ္အား အရ္ဗီဘာသာအျပင္
အျခားဘာသာစကားျဖင့္ ဖတ္ျခင္း ပိုင္မပိုင္
ခုသြ္ဗဟ္ဆိုသည္မွာ တရားေဟာၾကားၿခင္းသာၿဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္မွန္ပါသလား။ အရ္ဗီနားမလည္သူမ်ားေရွ႔တြင္ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿခင္းမည္သို႕အက်ိဳးထူးမည္နည္း။
ဂ်ဴမုအာဟ္နမားဇ္ႏွင့္ အီးဒ္နမားဇ္၏ ခုသြ္ဗဟ္အားအရ္ဗီဘာသာျဖင့္ဖတ္ျခင္း
စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ အျခားဘာသာစကားျဖင့္ဖတ္ျခင္း သည္ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။
(ရွာဟ္ဝလီယြလ္လာ၏ မုစ္ဖာရွရ္ ေဟမိုသြာက်မ္း)
(အီမာမ္ဟဆြ္ကဖီ၏ ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္က်မ္း)
(ဇိုဗိုင္ဒီ၏ ရွရ္ ဟုလ္အဲဟ္ယားအ္က်မ္း)
အရ္ဗီ အျပင္အျခားဘာသာစကားျဖင့္ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ပိုင္သည္ဟု ယူဆသူမ်ား၏ အဓိက
အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ "ခုသ္ြဗဟ္သည္ ဆံုးမၾသဝါဒတရားေဟာၾကားမႈပင္ျဖစ္သည္"
ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ၾသဝါဒဟူသည္နာယူသူတုိ႕နားလည္တတ္ကြ်မ္းေသာဘာသာစကားျဖစ္သင့္သည္ဟူ၍လည္းေစာတကတက္ၾကသည္။
ထို ေစာတကႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျပီး ေျဖၾကားလိုပါသည္။
အပိုင္း (၁)
ည္ခုသြ္ဗဟ္သည္ သဇ္ကိရ္ တရားေဟာၿကားၿခင္းမဟုတ္ပါ။
ကုရ္အာန္က်မ္းၿမတ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားတြင္ ခုသြ္ဗဟ္အားဇိကိရ္ (အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္ကို သတိရတသၿခင္း) ဟုသာမိန္႕ဆိုထားသည္။
အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ ေတာ္ (ဂ်ဴမုအဟ္ႏွင့္ ခြသ္ဗဟ္ ) လက္သို႔ အလ်င္စလိုသြားၾကေလာ့။ (ကုရ္အာန္)
ဟဒီးစ္ေေတာ္ တြင္ မလာေအကဟ္ေကာင္းကင္တမန္မ်ားေရာက္ရွိလာၿပီး ဇိကိရ္(ခုသြ္ဗဟ္)အားနားဆင္ၾကသည္။ (ဗုခါရီ အတြဲ၁ စာ၁၂၁)
အီမာမ္အေနၿဖင့္ခုသြ္ဗဟ္တြင္လူတို႔ေၿပာေလ့ရွိေသာ စကားတစ္စံုတရာ ကိုေၿပာဆို၇န္ မထိုက္ပါ။ခုသြ္ဗဟ္ သည္ စီစဥ္ထားေသာ ဇိကီ၇္တစ္မ်ိဳးၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ (မက္ဗ္ဆုးသ္က်မ္း အတြဲ ၂ စာ ၂၇)
သဟ္မီးဒ္ သတ္စ္ဗီးဟ္ တစ္ပိုဒ္တည္းၿဖင့္ သဇ္ကိရ္(တရားေဟာၾကားမႈ ဆံုးမၾသ၀ါဒစကား )မေၿမာက္ႏိုင္ပါ။ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားအားလံုးထံတြင္ ခုသြ္ဗဟ္သည္ ဂ်ဴမုအဟ္၏ ရွရသြ္ (မပါမၿဖစ္ အေရးၾကီးသည့္ စည္းကမ္းခ်က္) ၿဖစ္ေၾကာင္း အဆိုညီၾကသည္။
ေဟာေၿပာမႈ ၊ဖိတ္ေခၚမႈသာၿဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဂ်ဳမုအဟ္္၏ ရွရသြ္အၿဖစ္ သတ္မွတ္ၿခင္းမွာ မည္သို႔မွ် အဓိပ္ပယ္မရွိေပ။ ဂ်ဴမုအဟ္၏ ခုသြ္ဗဟ္သည္ရွရသြ္ၿဖစ္သည္။ ေဟာေၿပာမႈၿဖစ္လွ်င္ ဇိုဟိဳ၇္အခ်ိန္ကို ထူးထူးၿခားၿခား သတ္မွတ္ရန္အေၾကာင္း မ၇ွိပါ။
မြန္းမတည့္မီ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီး မြန္းတည့္ၿပီး နမားဇ္ဖတ္လွ်င္ ေဟာေၿပာမႈမေၿမာက္ေပဘူးလား။ (ေၿမာက္မည္သာ)
သို႕ေသာ္ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ဇိုဟိုရ္ အခ်ိန္မက်မီ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီး ဇိုဟိုရ္ အခ်ိန္၀င္ၿပီးမွ နမားဇ္ဖတ္မပိုင္ဟုဆံုးၿဖတ္ထားသည္။ (ဗဟရ္က်မ္း တြဲ၂ စာ၁၅၈)
ေဟာေၿပာမႈသက္သက္ဆိုလွ်င္ မည့္သည့္ အခ်ိန္ဖတ္ဖတ္အထေၿမာက္ရမည္သာ။
အီမာန္သည္ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီးေနာက္ တစံုတရာေသာကိစ္စတြင္ ပါ၀င္လိုက္ၿပီး ခုသြ္ဗဟ္ႏွင့္နမားဇ္ၾကားတြင္ ၿခားနားမႈၿဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ ေနာက္ထပ္ခုသြ္ဗဟ္ ၿပန္ဖတ္ရန္ အေရးၾကီးသည္။နားေထာင္သူသည္ ပထမအၾကိမ္ နားေထာင္သူမ်ားပင္ ၿဖစ္လင့္ကစား ၿပန္ဖတ္ရမည္။ (ဗဟရ္က်မ္း တြဲ၂ စာ ၅၉)
ေဟာေၿပာမႈသက္သက္ဆိုလွ်င္ ၿပန္လည္ဖတ္ၿခင္းမွာ မည္သို႔မွ် အဓိပ္ပယ္မရွိပါ။ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ဂ်ဴမုအဟ္၏ ခုသြ္ဗဟ္ကို နမားဇ္ႏွစ္ရကသ္ၿဖင့္ညီမွ်ေသာကိုယ္စားဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ ခုသြ္ဗဟ္နားေထာာင္ၿဖင္း၊ ဖတ္ေနစဥ္တြင္ တိတ္ဆိတ္စြားေနၿခင္းသည္ ၀ါဂ်ိဗ္ၿဖစ္သည္။ ခုသြ္ဗဟ္ ဖတ္ေနစဥ္ ႏႈတ္မွ ဒရူးဒ္ရွရီးဖ္ဖတ္ၿခင္း ၊ သတ္စ္ဗီးဟ္ သက္ဗီးရ္ ဖတ္ၿခင္း ၊ စလာမ္ေပးၿခင္း မၿပဳပိုင္ပါ။ ေဟာၾကားၿခင္းဟုဆိုလွ်င္နားေထာင္ၿခင္းကို အဟန္႕အတားမၿဖစ္ေစေသာ ဇိကီ၇္ စလာမ္တို႕ကို အဘယ္ေၾကာင့္တားၿမစ္ရပါသနည္း။ထိုအတူ ခုသြ္ဗဟ္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို တင္ၾကိဳသိ၇ွိထားလွ်င္လည္း နားေထာင္ရန္အဘယ္ေၾကာင့္ ၀ါဂ်ီဗ္ၿဖစ္ရသနည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ ရွရီအသ္တရားေတာ္ အရ ခုသြ္ဗဟ္၏အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ ေတာ္သာၿဖစ္ေၾကာင္းရွင္းေနသည္။
အပိုင္း (၂)
ခုသြ္ဗဟ္ကိုနားမလည္မွေတာ့ ဖတ္ၿပီး ဘာထူးမွာလဲ ဟူေသာေစာတက၏အေၿဖမွာ
ေကရာအသ္တြင္လည္း ထိုကဲ့သို႕ ေစာတကတက္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ဆိုလွ်င္ ယင္းက်မ္းၿမတ္၏စကားမ်ားကို နမားဇ္တြင္းတြင္ နမာဇီတို႕ နာလည္ေသာဘာသာစကားၿဖင့္ဖတ္ရမလိုၿဖစ္ေနေပေတာ့သည္။ထို႕ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကို အရ္ဗီလိုဖတ္ၿခင္းသည္ အိဗာဒသ္ၿဖစ္သည့္ နည္းတူ ခုသြ္ဗဟ္ကိုလဲ အရ္ဗီလိုပင္ဖတ္၇မည္။ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ေနစဥ္ ခုသြ္ဗဟ္ကိုဘာသာၿပန္ၿခင္းသည္လည္း မပိုင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဘာသာၿပန္ၿခင္းၿဖင့္ဂ်ဴမုအဟ္ႏွင့္ ခုသြ္ဗဟ္ ၾကားၿခားနားမႈ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထို႔အတူ ဖိကဟ္က်မ္းမ်ားတြင္ ခုသြ္ဗဟ္တြင္ (သဟ္မီးဒ္ ဒရဴဒ္ ဒိုအာ) စသည္ၿဖင့္ အခ်က္၁၀ ခ်က္ပါ၀င္ရန္ စြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ၿပထားသကဲ့သို႕ ခုသြ္ဗဟ္တိုတို ဖတ္ၿခင္း သည္လည္းစြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္းေရးသားထားသည္။ အခ်က္၁၀ ခ်က္လံုးဖတ္ၿပီး အဓိပ္ပယ္ပါရွင္းၿပေနလွ်င္ခုသြ္ဗဟ္သည္ ႏွစ္ဆမက ရွည္သြားမည္။ ရွည္မွာ စိုးၿပီး (၁၀) ခ်က္လံုးမပါ၀င္ၿပန္လွ်င္ စြန္နသ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္သြားသည္။ ဘာသာၿပန္ၿခင္းၿဖင့္စြန္နသ္ကို လက္လႊတ္လိုက္ ၇မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဂ်ဴမုအဟ္ ႏွင့္ အီးဒ္ နမာဇး္မ်ား၏ ခုသြ္ဗဟ္အားအရ္ဗီဘာသာၿဖင့္ ဖတ္ၿခင္းသည္ စြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္း အၿခားဘာသားစကားၿဖင့္ဖတ္ၿခင္းသည္ ဗိဒ္အသ္ၿဖစ္ေၾကာင္း သာသနာ့ပညာရွင္ မ်ားက တားၿမစ္ရၿခင္းသာၿဖစ္သည္။
ယခုအခါ သူတို႕ ေၿပာေလ့ရွိၾကသည့္ ေနာက္ ေစာတက တရပ္ကို က်ေနာ္ တင္ၿပပါမည္။
၀န္ခံခ်က္။ ။ ေအာက္တြင္ တင္ ၿပထားသည္မွာ က်ေနာ္ ေရးသားထားၿခင္းမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္ ေလ့လာသိရွိထားေသာ အေၾကာင္း အရာကို က်ေနာ္ ၏မွတ္စုစာအုပ္မွ မြတ္စ္လင္အမ်ားစုအက်ိဳး ၿပဴေစရန္ ေဖာ္ၿပၿခင္းသာၿဖစ္သည္။
ေကာင္စ၇္ ဘာဒ္ရွာဟ္
ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ ဂ်ဴမုအာဟ္နမာဇ္၏ ခုသြ္ဗဟ္အား အရ္ဗီဘာသာအျပင္
အျခားဘာသာစကားျဖင့္ ဖတ္ျခင္း ပိုင္မပိုင္
ခုသြ္ဗဟ္ဆိုသည္မွာ တရားေဟာၾကားၿခင္းသာၿဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္မွန္ပါသလား။ အရ္ဗီနားမလည္သူမ်ားေရွ႔တြင္ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿခင္းမည္သို႕အက်ိဳးထူးမည္နည္း။
ဂ်ဴမုအာဟ္နမားဇ္ႏွင့္ အီးဒ္နမားဇ္၏ ခုသြ္ဗဟ္အားအရ္ဗီဘာသာျဖင့္ဖတ္ျခင္း
စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ အျခားဘာသာစကားျဖင့္ဖတ္ျခင္း သည္ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။
(ရွာဟ္ဝလီယြလ္လာ၏ မုစ္ဖာရွရ္ ေဟမိုသြာက်မ္း)
(အီမာမ္ဟဆြ္ကဖီ၏ ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္က်မ္း)
(ဇိုဗိုင္ဒီ၏ ရွရ္ ဟုလ္အဲဟ္ယားအ္က်မ္း)
အရ္ဗီ အျပင္အျခားဘာသာစကားျဖင့္ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ပိုင္သည္ဟု ယူဆသူမ်ား၏ အဓိက
အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ "ခုသ္ြဗဟ္သည္ ဆံုးမၾသဝါဒတရားေဟာၾကားမႈပင္ျဖစ္သည္"
ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ၾသဝါဒဟူသည္နာယူသူတုိ႕နားလည္တတ္ကြ်မ္းေသာဘာသာစကားျဖစ္သင့္သည္ဟူ၍လည္းေစာတကတက္ၾကသည္။
ထို ေစာတကႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျပီး ေျဖၾကားလိုပါသည္။
အပိုင္း (၁)
ည္ခုသြ္ဗဟ္သည္ သဇ္ကိရ္ တရားေဟာၿကားၿခင္းမဟုတ္ပါ။
ကုရ္အာန္က်မ္းၿမတ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားတြင္ ခုသြ္ဗဟ္အားဇိကိရ္ (အလႅာဟ္အရွင္ၿမတ္ကို သတိရတသၿခင္း) ဟုသာမိန္႕ဆိုထားသည္။
အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ ေတာ္ (ဂ်ဴမုအဟ္ႏွင့္ ခြသ္ဗဟ္ ) လက္သို႔ အလ်င္စလိုသြားၾကေလာ့။ (ကုရ္အာန္)
ဟဒီးစ္ေေတာ္ တြင္ မလာေအကဟ္ေကာင္းကင္တမန္မ်ားေရာက္ရွိလာၿပီး ဇိကိရ္(ခုသြ္ဗဟ္)အားနားဆင္ၾကသည္။ (ဗုခါရီ အတြဲ၁ စာ၁၂၁)
အီမာမ္အေနၿဖင့္ခုသြ္ဗဟ္တြင္လူတို႔ေၿပာေလ့ရွိေသာ စကားတစ္စံုတရာ ကိုေၿပာဆို၇န္ မထိုက္ပါ။ခုသြ္ဗဟ္ သည္ စီစဥ္ထားေသာ ဇိကီ၇္တစ္မ်ိဳးၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ (မက္ဗ္ဆုးသ္က်မ္း အတြဲ ၂ စာ ၂၇)
သဟ္မီးဒ္ သတ္စ္ဗီးဟ္ တစ္ပိုဒ္တည္းၿဖင့္ သဇ္ကိရ္(တရားေဟာၾကားမႈ ဆံုးမၾသ၀ါဒစကား )မေၿမာက္ႏိုင္ပါ။ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားအားလံုးထံတြင္ ခုသြ္ဗဟ္သည္ ဂ်ဴမုအဟ္၏ ရွရသြ္ (မပါမၿဖစ္ အေရးၾကီးသည့္ စည္းကမ္းခ်က္) ၿဖစ္ေၾကာင္း အဆိုညီၾကသည္။
ေဟာေၿပာမႈ ၊ဖိတ္ေခၚမႈသာၿဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဂ်ဳမုအဟ္္၏ ရွရသြ္အၿဖစ္ သတ္မွတ္ၿခင္းမွာ မည္သို႔မွ် အဓိပ္ပယ္မရွိေပ။ ဂ်ဴမုအဟ္၏ ခုသြ္ဗဟ္သည္ရွရသြ္ၿဖစ္သည္။ ေဟာေၿပာမႈၿဖစ္လွ်င္ ဇိုဟိဳ၇္အခ်ိန္ကို ထူးထူးၿခားၿခား သတ္မွတ္ရန္အေၾကာင္း မ၇ွိပါ။
မြန္းမတည့္မီ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီး မြန္းတည့္ၿပီး နမားဇ္ဖတ္လွ်င္ ေဟာေၿပာမႈမေၿမာက္ေပဘူးလား။ (ေၿမာက္မည္သာ)
သို႕ေသာ္ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ဇိုဟိုရ္ အခ်ိန္မက်မီ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီး ဇိုဟိုရ္ အခ်ိန္၀င္ၿပီးမွ နမားဇ္ဖတ္မပိုင္ဟုဆံုးၿဖတ္ထားသည္။ (ဗဟရ္က်မ္း တြဲ၂ စာ၁၅၈)
ေဟာေၿပာမႈသက္သက္ဆိုလွ်င္ မည့္သည့္ အခ်ိန္ဖတ္ဖတ္အထေၿမာက္ရမည္သာ။
အီမာန္သည္ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ၿပီးေနာက္ တစံုတရာေသာကိစ္စတြင္ ပါ၀င္လိုက္ၿပီး ခုသြ္ဗဟ္ႏွင့္နမားဇ္ၾကားတြင္ ၿခားနားမႈၿဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ ေနာက္ထပ္ခုသြ္ဗဟ္ ၿပန္ဖတ္ရန္ အေရးၾကီးသည္။နားေထာင္သူသည္ ပထမအၾကိမ္ နားေထာင္သူမ်ားပင္ ၿဖစ္လင့္ကစား ၿပန္ဖတ္ရမည္။ (ဗဟရ္က်မ္း တြဲ၂ စာ ၅၉)
ေဟာေၿပာမႈသက္သက္ဆိုလွ်င္ ၿပန္လည္ဖတ္ၿခင္းမွာ မည္သို႔မွ် အဓိပ္ပယ္မရွိပါ။ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားက ဂ်ဴမုအဟ္၏ ခုသြ္ဗဟ္ကို နမားဇ္ႏွစ္ရကသ္ၿဖင့္ညီမွ်ေသာကိုယ္စားဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ ခုသြ္ဗဟ္နားေထာာင္ၿဖင္း၊ ဖတ္ေနစဥ္တြင္ တိတ္ဆိတ္စြားေနၿခင္းသည္ ၀ါဂ်ိဗ္ၿဖစ္သည္။ ခုသြ္ဗဟ္ ဖတ္ေနစဥ္ ႏႈတ္မွ ဒရူးဒ္ရွရီးဖ္ဖတ္ၿခင္း ၊ သတ္စ္ဗီးဟ္ သက္ဗီးရ္ ဖတ္ၿခင္း ၊ စလာမ္ေပးၿခင္း မၿပဳပိုင္ပါ။ ေဟာၾကားၿခင္းဟုဆိုလွ်င္နားေထာင္ၿခင္းကို အဟန္႕အတားမၿဖစ္ေစေသာ ဇိကီ၇္ စလာမ္တို႕ကို အဘယ္ေၾကာင့္တားၿမစ္ရပါသနည္း။ထိုအတူ ခုသြ္ဗဟ္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို တင္ၾကိဳသိ၇ွိထားလွ်င္လည္း နားေထာင္ရန္အဘယ္ေၾကာင့္ ၀ါဂ်ီဗ္ၿဖစ္ရသနည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ ရွရီအသ္တရားေတာ္ အရ ခုသြ္ဗဟ္၏အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အလႅာဟ္၏ ဇိကိရ္ ေတာ္သာၿဖစ္ေၾကာင္းရွင္းေနသည္။
အပိုင္း (၂)
ခုသြ္ဗဟ္ကိုနားမလည္မွေတာ့ ဖတ္ၿပီး ဘာထူးမွာလဲ ဟူေသာေစာတက၏အေၿဖမွာ
ေကရာအသ္တြင္လည္း ထိုကဲ့သို႕ ေစာတကတက္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ဆိုလွ်င္ ယင္းက်မ္းၿမတ္၏စကားမ်ားကို နမားဇ္တြင္းတြင္ နမာဇီတို႕ နာလည္ေသာဘာသာစကားၿဖင့္ဖတ္ရမလိုၿဖစ္ေနေပေတာ့သည္။ထို႕ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ကို အရ္ဗီလိုဖတ္ၿခင္းသည္ အိဗာဒသ္ၿဖစ္သည့္ နည္းတူ ခုသြ္ဗဟ္ကိုလဲ အရ္ဗီလိုပင္ဖတ္၇မည္။ ခုသြ္ဗဟ္ဖတ္ေနစဥ္ ခုသြ္ဗဟ္ကိုဘာသာၿပန္ၿခင္းသည္လည္း မပိုင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဘာသာၿပန္ၿခင္းၿဖင့္ဂ်ဴမုအဟ္ႏွင့္ ခုသြ္ဗဟ္ ၾကားၿခားနားမႈ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထို႔အတူ ဖိကဟ္က်မ္းမ်ားတြင္ ခုသြ္ဗဟ္တြင္ (သဟ္မီးဒ္ ဒရဴဒ္ ဒိုအာ) စသည္ၿဖင့္ အခ်က္၁၀ ခ်က္ပါ၀င္ရန္ စြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ၿပထားသကဲ့သို႕ ခုသြ္ဗဟ္တိုတို ဖတ္ၿခင္း သည္လည္းစြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္းေရးသားထားသည္။ အခ်က္၁၀ ခ်က္လံုးဖတ္ၿပီး အဓိပ္ပယ္ပါရွင္းၿပေနလွ်င္ခုသြ္ဗဟ္သည္ ႏွစ္ဆမက ရွည္သြားမည္။ ရွည္မွာ စိုးၿပီး (၁၀) ခ်က္လံုးမပါ၀င္ၿပန္လွ်င္ စြန္နသ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္သြားသည္။ ဘာသာၿပန္ၿခင္းၿဖင့္စြန္နသ္ကို လက္လႊတ္လိုက္ ၇မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဂ်ဴမုအဟ္ ႏွင့္ အီးဒ္ နမာဇး္မ်ား၏ ခုသြ္ဗဟ္အားအရ္ဗီဘာသာၿဖင့္ ဖတ္ၿခင္းသည္ စြန္နသ္ၿဖစ္ေၾကာင္း အၿခားဘာသားစကားၿဖင့္ဖတ္ၿခင္းသည္ ဗိဒ္အသ္ၿဖစ္ေၾကာင္း သာသနာ့ပညာရွင္ မ်ားက တားၿမစ္ရၿခင္းသာၿဖစ္သည္။
If you like this please Link Back to this article...
ဆက္ဖတ္ရန္>>>