Monday, February 28, 2011

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ အပိုင္း ( ၁ ) က႑ ( ၂ )ဇကာသ္၊စြဒကဟ္ႏွင့္ ခိုင္ရာသ္ လႈဒါန္းျခင္၊

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာမ်က္ႏွာေခါင္းစဥ္သို႔

အပိုင္း ( ၁ )အျပင္ပိုင္းက်င့္စဥ္မ်ားအတြက္ အေျခအျမစ္တရား ( ၁၀ )ပါး။မွ က႑(၂)


၂။ ဇကာသ္၊စြဒကဟ္ႏွင့္ ခိုင္ရာသ္ လႈဒါန္းျခင္၊

ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ စူရဟ္(၂)အာယသ္(၂၆၁)တြင္ မိမိတို႔၏ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္၌
ေပးကမ္းလႉဒါန္းသံုးစြဲသူတို႔၏(အလႉပစၥည္းမ်ားသည္)အၾကင္မ်ဳိးေစ့ႏွင့္အလားတူ၏ ယင္းမ်ဳိးေစ့သည္ ေကာက္ႏွံခုနစ္ႏွံကိုေပါက္ေရာက္ေစ၏။ ထိုေကာက္ႏွံအသီးသီးတို႔တြင္ေစ့ေပါင္းတစ္ရာစီရွိ၏။ စင္စစ္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္
မိမိႏွစ္လိုေတာ္မႈေသာသူတို႔အဖို႔(ယင္းကဲ့သို႔ပင္)ဆထက္ထမ္းပိုးတိုးပြားေစေတာ္မႈေလသည္။အၾကာင္းမွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္
ရက္ေရာစြာေပးသနားေတာ္မႈေသာအရွင္၊ အရာခပ္သိမ္္းတို႔ကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မႈေသာအရွင္ျမတ္ျဖစ္ေတတာ္မႈ၏။ဟုပါရွိ၏။


တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)က မိမိတို႔၏ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္ေတာ္၌ ရက္ရက္ေရာေရာ လႉဒန္းသံုးစြဲသူမ်ားသည္
ပ်က္စီးဆံုးရႈံးျခင္မွ လြတ္ေျမာက္ၾကလိမ့္မည္ ဟုမိန္႔ၾကားေတာ္မႈခဲ့သည္။


စြဒကဟ္၊ ခိုင္ရာသ္ ေပးလႈဒါန္းျခင္းမ်ားျဖင့္ ဆင္းရဲသားတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားျပည့္ဝေစသည္သာမက သက္ရွိသတၱဝါအေပါင္းတို႔၏
လိုအပ္ခ်က္မ်ားပင္လွ်င္ျပည့္ဝႏုိင္ၾကျပီး၊ အငတ္ေဘးမွ ကင္းေဝးႏိုင္ၾကေသာေၾကာင့္ လႉဒါန္းေပးကမ္းျခင္းသည္
အစၥလာမ္သာသနာ၏ မ႑ိဳင္တစ္ခုျဖစ္သည္။


မိမိပိုင္ဆိုင္သည့္ ပစၥည္းဥစြာမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏လမ္းေတာ္၌ သံုးစြဲလႉဒါန္းရသည့္ ဒုတိယအေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္မွာ
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အဖန္ဆင္းခံမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ခ်စ္ၾကရမည္ဟု ရွရီအသ္ တရားေတာ္တြင္
လာရွိထားေပသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိအား ခ်စ္ၾကပါသည္၊ မိမိအေပၚ အီမန္သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကသည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္လ်က္ရွိၾကသူတို႔အား ၎တို႔သည္ မည္မွ်မွန္ကန္သည္ကို စမ္းသပ္လိုသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုသူတို႔၏အခ်စ္ႏွင့္
အီမန္သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ၏ အဆင့္အတန္း၊ အရည္အေသြးကို တိုင္တာဆန္းစစ္လိုသျဖင့္လည္းေကာင္း ပစၥည္းဥစြာမ်ားကို
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္တြင္ လႉဒန္းသံုးစြဲၾကရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားျခင္းျဖစ္၏။ ဤသို႔ မသံုးစြဲမလႉဒန္းဘဲ
ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား မခ်စ္ျခင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အေပၚ အီမန္သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈမရွိျခင္း၏သက္ေသျဖစ္၏။

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာအုပ္မွ... အခ်ဳပ္အားျဖင့္ျပန္လည္၍ေရသားေဖၚျပပါသည္။..ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွလံုးသား....

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာမ်က္ႏွာေခါင္းစဥ္သို႔

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Thursday, February 24, 2011

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ အပိုင္း ( ၁ ) က႑ ( ၁ ) စြလာသ္ ဝတ္ျပဳျခင္း

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာမ်က္ႏွာေခါင္းစဥ္သို႔
အပိုင္း ( ၁ )
အျပင္ပိုင္းက်င့္စဥ္မ်ားအတြက္ အေျခအျမစ္တရား ( ၁၀ )ပါး။မွ က႑  ၁

၁ ။ စြလာသ္ ဝတ္ျပဳျခင္း

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား သတိရ တသရန္အလို႔ငွာ စြလာသ္ ဝတ္ျပဳၾကကုန္ ဟုကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ပါရွိ၏။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကလည္း စြလာသ္ေဆာက္တည္ျခင္းသည္ အစၥလာမ္သာသနာ၏ မ႑ိဳင္ပင္ျဖစ္၏ ဟုမိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔၏။ စြလာသ္ ဝတ္ျပဳရာ၌ ဝတ္ျပဳသူသည္ အနႏၱတန္ခိုးေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံ တင္ေလွ်ာက္ျခင္းျဖစ္သည္ အားေလွ်ာ္စြာ မိမိဝတ္ျပဳလ်က္ရွိသည့္ စြလာသ္သည္ မည္မွ် အဆင့္အတန္း မီသည္၊
မမီသည္၊ မည္မွ် အရည္အေသြးရွိသည္ မရွိသည္၊ ဆိုသည့္ အခ်က္ကို ဂရုျပဳ ဆန္းစစ္ရန္လိုေပသည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စြလာသ္ ဝတ္ျပဳျခင္းကို မွန္ကန္စြာႏွင့္ အရည္အေသြးျမင့္မားစြာ ေဆာက္တည္ရန္
အမိန္႔ေပးထားေတာ္မူေလရာ စြလာသ္ ဝတ္ျပဳျခင္းဆိုင္ရာ စည္းကမ္းခ်က္ အားလံုးကို တိက်စြာ လိုက္နာက်င့္သံုးရမည္ျဖစ္၏။ ဤတြင္ အထူးဂရုျပဳသင့္သည့္အခ်က္ ( ၃ ) ခ်က္ရွိသည္ ။
ယင္းတို႔မွာ ( ၁ ) ဝုသူေရသန္႔စင္မႈကို ေသခ်ာစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း ( ၂ ) စြလာသ္ ဝတ္ျပဳမႈကို ေသခ်ာစြာျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ ( ၃ ) စြလာသ္ ဝတ္ျပဳရာတြင္ ထားရွိရမည့္ စိတ္ေနသေဘာထား မွန္ကန္ျခင္းတို႔ျဖစ္၏။
 
( ဝုသူေရသန္႔စင္မႈကို ေသခ်ာစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း )

၁ ။ ဝုသူေရသန္႔စင္ရာတြင္ စြႏၷသ္ႏွင့္ မြတ္စ္သဟဗ္ က်င့္စဥ္အားလံုးကို က်င့္ေဆာင္ရမည္။
၂ ။ ကိုယ္ခႏၶာအစိတ္ပိုင္းတိုင္းကို ေဆးေၾကာရာတြင္ ဟဒီးဆ္ က်မ္းလာ ဆုမြန္ဒုအာမ်ားကို ဖတ္ရြတ္လ်က္ေဆးေၾကာရမည္။
၃ ။ စြလာသ္ ဝတ္ျပဳရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ အဝတ္အထည္မ်ား သန္႔ျပန္႔ရမည္။
၄ ။ ဝုသူေရသန္႔စင္ရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ေရသန္႔စင္ရမည္။

  ( စြလာသ္ ဝတ္ျပဳျခင္း၏ ဝိညာဥ္ႏွင့္ ခႏၶာကိုယ္ )

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သတၱဝါတိုင္းကို ရုပ္ႏွင့္နာမ္(ဝိညာဥ္) ဟူ၍ ခ်ီးျမႇင့္ထားေတာမူ၏။
စြလာသ္ ဝတ္ျပဳရာ၌ စိတ္ေစတနာျဖဴစင္ျခင္း၊ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ဝတ္ျပဳျခင္းတို႔သည္ စြလာသ္၏
နာမ္(ဝိညာဥ္)ျဖစ္ၾကျပီး၊ စြလာသ္ ဝတ္ျပဳ၌ ကိယမ္ရပ္ျခင္း၊ ကအ္ဒဟ္ထိုင္ျခင္းတို႔သည္ စြလာသ္၏
ရုပ္(ခႏၶာ)ျဖစ္၏။ ရုကူးအ္ဦးညြတ္ျခင္းႏွင့္ စဂ်္ဒဟ္ဦးခ်ျခင္းတို႕သည္ စြလာသ္၏ ဦးေခါင္းႏွင့္ ေျခလက္အဂၤါရပ္မ်ားျဖစ္၏။ စြလာသ္ တြင္း၌ ဇစ္က္ရ္(အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား တသမႈမ်ား)ႏွင့္
သပ္စ္ဗီးဟ္(အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ သန္႔ျပန္႔စင္ၾကယ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖၚဝန္ခံမႈ) တို႔သည္
စြလာသ္၏ မ်က္စိ၊ နား စသည့္အဂၤါရပ္မ်ားပင္ျဖစ္၏။ ဇစ္က္ရ္၊ သပ္စ္ဗီးဟ္တို႔၏ အနက္ အဓိပၸါယ္မ်ားကို
နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္းသည္ အဆင္းအာရုံ၊ အသံအာရုံမ်ားျဖစ္၏။
စြလာသ္ ဝတ္ျပဳျခင္းကို ေအးေဆးစြာႏွင့္ ရိုက်ဳိးစြာျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ စြလာသ္၏
လွပတင့္မႈ အေရာင္အဆင္းရွိမႈ၊ အရည္အေသြးျပည့္ဝမႈတို႔ပင္ျဖစ္၏။

( စြလာသ္ ဝတ္ျပဳရာ၌ စိတ္ဝင္စားမႈ ရယူနည္း )

အစကနဦးတြင္ မည္သည့္ဘက္သို႔မွ စိတ္မပ်ံ႕လြင့္ဘဲ တစ္စိတ္တစ္လက္တည္း စြလာသ္ဝတ္ျပဳရန္ ခက္ခဲေပမည္။ သို႔ရာတြင္ေလ့က်င့္ေဆာက္တည္ပါက တစ္ျဖည္းျဖည္း စိတ္တည္ျငိမ္မႈ အေလ့အက်င့္ရသြားမည္ျဖစ္၏။ ဥပမာအားျဖင့္ မိမိဝတ္ျပဳမည့္ စြလာသ္ ( ၄ ) ရကအသ္တြင္
စိတ္တည္ျငိမ္မႈကို ရယူႏုိင္ရန္ ၾကဳိးစားမႈကို ေလ့က်င့္ပါ။ စြလာသ္ဝတ္ျပဳမႈ  ျပီးေျမာက္သြားေသာအခါ
ရကအသ္မည္မွ်တြင္ စိတ္တည္ျငိမ္ မရရွိခဲ့သည္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ
ႏွစ္ ရကအသ္၌သာ စိတ္တည္ျငိမ္မႈရွိျပီး က်န္ႏွစ္ရကအသ္တြင္ စိတ္တည္ျငိမ္မႈ မရွိခဲ့ပါက
စိတ္မတည္ျငိမ္ဘဲ ဝတ္ျပဳလိုက္ေသာစြလာသ္ႏွစ္ရကအသ္အစား နဖ္လ္ စြလာသ္ႏွစ္ရကအသ္ကို
စိတ္ပါဝင္စားစြာျဖင့္ ထပ္မံဝတ္ျပဳရမည္။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေလ်ာ့နည္းေနသည့္ ဖြရ္သ္ြ ဝတၱရားမ်ားကို နဖ္လ္အပို စြလာသ္မ်ားျဖင့္
အားျဖည့္ လက္ခံေတာ္မႈလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေပသည္။


အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာအုပ္မွ... အခ်ဳပ္အားျဖင့္ျပန္လည္၍ေရသားေဖၚျပပါသည္။.............ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွလံုးသား....

အစၥလာမ္ ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာမ်က္ႏွာေခါင္းစဥ္သို႔

 

 

အစၥလာမ္ႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္ စာအုပ္ကို PDF DOWNLOANDS လုပ္ယူးႏိုင္ပါသည္  ဘာသာျပန္ဆိုသူ....မြဖ္သီးႏူးရ္မုဟမၼဒ္"

 

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Saturday, February 19, 2011

ေခတ္သစ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားဆိုင္ရာ မဆ္အလဟ္-ဓမၼသတ္မ်ား










If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Friday, February 18, 2011

အလႅာ့ဟ္အခ်စ္ေတာ္ျဖစ္ႏုိင္ေသာ က်င့္စဥ္ေလးရပ္

အလႅာ့ဟ္အခ်စ္ေတာ္ျဖစ္ႏုိင္ေသာ က်င့္စဥ္ေလးရပ္

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Thursday, February 17, 2011

အၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားေလာ.... ( သို့ ) သစၥာ၀ါဒီ ျငိမ္းခ်မ္းေရး သမားမ်ားေလာ...

အၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားေလာ.... ( သို့ ) သစၥာ၀ါဒီ ျငိမ္းခ်မ္းေရး သမားမ်ားေလာ... 

ယဇ္ပူေဇာ္ ပသျခင္းေလာ…. ( သို့ ) တိရစာၦန္မ်ားအား မတရားညွဥ္းပန္း သတ္ျဖတ္ေနျခင္းေလာ……


ဟုတ္ကဲ့……… ျကိုဆိုပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ ကၽြန္ေတာ္ စိုင္းမ်ိုးပါ။ အခုလို ေမးသင့္ ေမးထိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို နားမလည္လို့ တကယ္သိခ်င္ေဇာနဲ့ ေမးျမန္းလာတဲ့ မအိမ္ျခူးစံ ကို၀မ္းေျမာက္
၀မ္းသာစြာနဲ့ ျကိဳဆိုပါတယ္။

အရင္ဦးဆံုး ဗုဒၶဘာသာတရားကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္…….. ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ ယုန္သူေတာ္ဘ၀တြင္မိမိထံ လွူဒါန္းရန္ ပစၥည္းတစံုတရာမရွိခဲ့ေပ။သို့ပါေသာေၾကာင့္တစ္ေန့မွာမိမိထံသို့အလွူခံပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးကအလွူလာခံခဲ့သည္ရွိေသာ္ မိမိခႏၶာအား စြန့္လွူမည္ဟု စိတ္၀ယ္ပိုက္ခဲ့ေလသည္။ဗုဒၶ ဤသဒၶါတရားၾကည္ျဖူစိတ္ၾကီးမားမွုေၾကာင့္တာ၀တိံသာနတ္ျပည္ရွိ သိၾကားမင္း စံျမန္းေနေသာ ေက်ာက္ဖ်ာသည္ တုန္လွုပ္လာေလသည္။ သိၾကားမင္းလည္း ဗုဒၶ၏သဒၶါတရား
စိတ္ထက္သန္မွုကို စမ္းသပ္ရန္အလို့ငွာလူေယာင္ေဆာင္လ်က္ဗုဒၶထံေတာ္ပါးမွအလွူခံေလ၏။ထိုအခါဗုဒၶသည္လည္းမီးေမြွးေစ၍ေရေႏြးအိုးတည္ေစျပီးလွ်င္ မိမိ၏ ခႏၶာေတာ္အား လွူဒါန္းေလ၏။ေရေႏြးအိုးထဲသို့ မခုန္ခ်ခင္ အလ်င္
မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္ အေမြးအမ်ွင္မ်ားၾကားရွိ ပိုးေကာင္မ်ား မိမိႏွင့္အတူ ေရေႏြးအိုးထဲသို့ ကပ္မပါလာေစရန္ ခႏၶာေတာ္အား
အေသအခ်ာ လွုပ္ခါခဲ့ေလသည္။ဤသည္ကား ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ယုန္သူေတာ္ဘ၀
အလွူအဒါန္း တစ္ခုေပတည္း။

အခုဒီဘက္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ၾကရေအာင္…………

တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ ( အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ဘက္ေတာ္မွ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမွု အေပါင္းသည္ ထိုတမန္ေတာ္ျမတ္ၾကီး အေပၚသို့က်ေရာက္ပါေစသား ) သခင္ အလ်င္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ တမန္ေတာ္ အီဗရာဟင္မ္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ဘက္ေတာ္မွ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမွု အေပါင္းသည္ ထိုတမန္ေတာ္ျမတ္ အေပၚသို့က်ေရာက္ပါေစသား ) သခင္ သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန့္ေတာ္အရ မိမိ၏ သားေတာ္ တမန္ေတာ္ အီစမာအီးလ္ (အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမွု အေပါင္းသည္ ထိုတမန္ေတာ္ျမတ္ အေပၚသို့က်ေရာက္ပါေစသား ) သခင္ အား ထိုအရွင့္ကို ရည္စူး၍
( ဇဗ္ဟ္ ) ျပု လည္လွီး
လွူဒါန္းရန္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ဤသည့္
အေၾကာင္း အခ်င္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍
တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္ ( عليه السلام) သခင္သည္
သားေတာ္ တမန္ေတာ္ အီစမာအီးလ္ ( عليه السلام ) သခင္အား အသိေပးေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ အီစမာအီးလ္ (
عليه السلام ) သခင္သည္ ( အို……. ဖခမည္းေတာ္ အသင့္ရဲ့ အရွင္က အသင့္ကို အမိန့္ေပးသည့္ အတိုင္း အသင္ျပုမူေဆာင္ရြက္ပါေလ။ မုခ်ဧကန္ အသင္သည္ ကၽြႏု္ပ္အား သည္းခံျမိုသိပ္သူ အျဖစ္ေတြ့ရေပမည္။ ) ဟု မိမိ၏ ဖခင္ တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္ ( عليه السلام) သခင္အား ဒြိဟ သံသယမရွိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန့္ေတာ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ႏွင့္ မိမိသည္လည္း
ထိုအရွင္ျမတ္၏ အမိန့္ေတာ္ကို စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ခႏၶီတရားထားလ်က္ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ လိုက္နာ ပါရမီျဖည့္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မဆိုင္းမတြ တိုက္တြန္း
အားေပးစကားကို တုန့္ေလ၏။ ထိုအခါ
တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္ ( عليه السلام) သခင္သည္လည္း
အလြန္သည္းခံျမိုသိပ္လ်က္ မိမိ၏ သားေတာ္ တမန္ေတာ္ အီစမာအီးလ္ (
عليه السلام ) သခင္အား ေဆာ္ဒီအာေရးဗ်ျပည္ မကၠဟ္ျမို့ရွိ မရ္၀ဟ္ အရပ္သို့ေခၚေဆာင္လာခဲ့ျပီးလွ်င္ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ အိပ္ေစ၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန့္ေတာ္အတိုင္း

( الذبح ) ျပု လည္လွီးရန္ ျပင္ဆင္ေလေတာ့သည္။ ထိုသို့ ( الذبح ) ျပု လည္လွီးရန္ ဆဲဆဲမွာပင္ ရုတ္တရက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ဘက္ေတာ္မွ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္ ဂ်ီဗရာအီးလ္ ( عليه السلام ) သခင္သည္ မိုးေကာင္ကင္မွ ၾကြျမန္းလာျပီး တမန္ေတာ္ အီစမာအီးလ္ ( عليه السلام ) သခင္အစား ( جنة ) သုခဘံု နတ္ျပည္မွ ( كبش ) ေခၚတြင္ေသာ သိုးသတၱ၀ါ အႏြယ္၀င္ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္အား ( الذبح ) ျပု လည္လွီးေစခဲ့သည္။ ဤသည္ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ အလြန္ျကီးက်ယ္ေသာ စမ္းသပ္မွုတရပ္ျဖင့္ ဆုလာဘ္တစ္ခုသာလွ်င္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

ဤကဲ့သို့ အခ်င္းအရာမ်ားကို ေထာက္ရွုျခင္းအားျဖင့္ ဘာသာတရားႏွစ္ခုကို ျပန္လည္ေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္ေသာ္……… သိၾကားမင္းသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ သဒၶါတရားထက္သန္မွုကို စမ္းသပ္ခဲ့သလို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္လည္း တမန္ေတာ္အီဗရာဟင္မ္ ( عليه السلام) သခင္ ႏွင့္ တမန္ေတာ္ အီစမာအီးလ္ ( عليه السلام ) သခင္တို့၏ တေသြမတိမ္း လိုက္နာတတ္ေသာ သည္းခံျမိုသိပ္စိတ္ႏွင့္ သဒၶါတရားစိတ္အား ထက္သန္မွုတို့ကို ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား အျမဲသတိရေနစိမ့္ေသာငွာ လက္ေတြ့က်က် စမ္းသပ္ျပခဲ့ေလသည္။ သိၾကားမင္းအဖို့ ယုန္သူေတာ္၏ ခႏၶာႏွင့္ အသားသည္ အက်ိုးမရွိသကဲ့သို့ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ထံေတာ္ပါး၌လည္း တမန္ေတာ္အီစမာအီးလ္ ( عليه السلام ) သခင္၏ခႏၶာႏွင့္ ထိုသိုးသတၱ၀ါတို့၏ အသားမ်ားသည္ မည္သို့မွ် အက်ိုးခံစားမွု အလွ်င္း လံုး၀ ( လံုး၀ ) မရွိေပ။ အဖန္းဆင္းခံတည္းဟူေသာ လူသားသည္ ဖန္ဆင္းရွင္တည္းဟူေသာ တဆူတည္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း အခံထိုက္ဆံုးေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန့္ေတာ္ကို မည္ေရြ့ မည္မွ် မည္ေလာက္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္သင့္သည္။ လိုက္နာေဆာင္ရြက္သနည္း ဟူ၍သာ စမ္းသပ္မွု တရပ္ကို မီးေမာင္းထိုး ျပသလိုက္ျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ဤကဲ့သို့ အလြန္ၾကီးက်ယ္ေသာ စမ္းသပ္မွုႏွင့္ အံ့မခန္းေသာ သည္းခံျမိုသိပ္စိတ္ျဖင့္ လိုက္နာတတ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးပိုင္ရွင္မ်ားအား အတုယူ စံနမူနာထားႏိုင္ရန္ အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္တြင္ ထိုအျဖစ္အပ်က္သည္ အထိန္းအမွတ္ တစ္ခုအေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ဘာသာေရး က်င့္၀တ္တစ္ခု အေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ယေန့ထက္တိုင္ ထိုဘာသာ၀င္မ်ားက လိုက္နာေဆာင္ရြက္ ျပုမူ က်င့္ေစာင့္တည္ေနၾကျခင္း သာလွ်င္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုေန့ကို အီးဒ္ေန့ဟုေခၚပါသည္။

ဤသည္ ဘာသာတရားႏွစ္ခုကို ေလ့လာႏိွုင္းယွဥ္ခ်င္းအားျဖင့္ ရရွိလာေသာ တူညီေသာ အခ်က္တခ်က္ေပတည္း။ သိ႔ုေသာ္ မတူညီ သေယာင္ရွိေနေသာ ညွိႏွိုင္း၍ရႏိုင္ေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ…… ဗုဒၶဘာသာတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္မွလြဲ၍ အျခားသူတပါးက သတ္ျဖတ္ အသားေဖာ္ေပးထားေသာ သားေကာင္၏ အသားကို စားသံုးႏိုင္ေပသည္။ အျပစ္မျဖစ္ေပ။ သို့ရာတြင္ မိမိ ကိုယ္တိုင္ သတ္ျဖတ္ အသားေဖာ္၍ စားသံုးျခင္းသည္ အျပစ္ျဖစ္ေပသည္။

အစၥလာမ္ သာသနာ၌ မူကား…… အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က စားသံုးခြင့္ျပုထားေသာ သားေကာင္မ်ားကို အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္ တစ္ဦးဦးကျဖစ္ေစ မိမိကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ကို တိုင္တည္၍ ျပ႒ာန္းထားေသာ သီးသန့္ပံုစံ နည္းစနစ္အတိုင္း ( الذبح ) ေခၚ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ျပီး အသားေဖာ္ထားမွသာလွ်င္ စားသံုးႏိုင္ေပမည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္မ်ားအေပၚ အျမင္ေစာင္းေနသည့္ အခ်က္မွာ အျခားၾကီးၾကီးမားမားမဟုတ္။ ကိုယ္တိုင္ အသားေဖာ္ စားသံုးပိုင္ျခင္း မပိုင္ျခင္း ကိစၥေလးတြင္သာ အျမင္ရွုပ္ေထြးေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သည္လိုဆိုရင္ အစကတည္းက တူညီျပီးခါမွ အဖ်ားရွူးေလးမွာမွ လာျပီးရွုပ္ေထြး ရစ္ထံုးေနတဲ့ ဒီကိစၥေလးကို ကၽြႏု္ပ္တို့ လူသားမ်ားပီပီ စနစ္တက် ယုတၱိဆန္ဆန္ အဆင့္ဆင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ဖို့ လိုလာေပျပီ။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္…………

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ေျပာၾကသည္ သူတပါး အသက္အား သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ပါဏာတိပါတကံထိုက္၍ အျပစ္ၾကီးျဖစ္ေလသည္။ သိ႕ုေသာ္ အျခားသူတပါးက သတ္ျဖတ္ အသားေဖာ္ေပးထားေသာ သားေကာင္၏ အသားကို စားသံုးႏိုင္ရံုမက ဘုရားဆြမ္းေတာ္ ကပ္ျခင္း ရဟန္းသံဃာမ်ားအား ကပ္လွူျခင္း ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ားအား လွူဒါန္းေကြ်းေမြးႏိုင္ေပသည္။ အျပစ္မျဖစ္ေပ။ လွူဒါန္းေသာ အက်ိုးကုသိုလ္ကိုပင္ ရရွိေပမည္ဟု ေျပာၾကသည္။

အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္မ်ားကဆိုၾကသည္။ အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ သူတပါး အသက္အား သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ပါဏာတိပါတကံထိုက္၍ အလြန္ အျပစ္ၾကီးေလသည္။ အဘယ္မွ်ဆိုေသာ္ သူတပါး အသက္အား သတ္ျဖတ္ဖို့ မဆိုထားႏွင့္ မိမိအိမ္တြင္ ေမြးျမူထားေသာ ေျကာင္ကေလး တစ္ေကာင္ကိုပင္ အစာ၊ ေရစာ ပံုမွန္တိုက္ေကၽြးျပုစုရန္ တာ၀န္ရွိေပသည္။ အကယ္၍ ပ်က္ကြက္ခဲ့ေသာ္ အလြန္ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ထိုက္ေပသည္။ အကယ္၍ ပ်က္ကြက္မွုေျကာင့္ ေျကာင္ကေလး ေသဆံုးခဲ့ေသာ္ အပာယ္ငရဲသို့ပင္ လားရႏိုင္ဖြယ္ရွိေပသည္။ မိမိအိမ္တြင္ ေမြးျမူထားေသာ ေျကာင္ကေလး တစ္ေကာင္ကိုပင္မဆိုထားႏွင့္ လမ္းေဘးတြင္ ေရငတ္ေနေသာ ေခြးကေလး တစ္ေကာင္ကိုပင္ ကိုယ္ခ်င္းစာ ေမတၱာတရားထား၍ ေရတိုက္ေကၽြးေပးခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဤမေျပာပေလာက္ေသာ ကိစၥေလးကို အေၾကာင္းခံ၍ နတ္ျပည္သုခဘံုသို့ လားရႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။ အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္၌္ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ေၾကာင့္ ငရဲက်ခဲ့ရျပီး ၊ ေခြးတစ္ေကာင္ေၾကာင့္ သုခဘံုေရာက္ရွိခဲ့ေသာ တကယ့္သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားရွိခဲ့သည္။ ဟု …. အစၥလာမ္ သာသနာက သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ ေမတၱာထားရန္ အထူးပင္ လွံု့ေဆာ္ အားေပးထားေၾကာင္း အသားစားသံုးျခင္းႏွင့္ပါတ္သက္၍လည္း သာသနာေတာ္က ခြင့္ျပုထားေသာ အသားမ်ားကိုသာ စားသံုးပိုင္ေၾကာင္း ခြင့္ျပုခ်က္ မရွိေသာ အသားမ်ား…… ဥပမာ ၀က္၊က်ား၊၀ံ စသည္တို့ကို အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္ တစ္ဦးဦးက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ကို တိုင္တည္၍ ျပ႒ာန္းထားေသာ သီးသန့္ပံုစံ နည္းစနစ္အတိုင္း ( الذبح ) ေခၚ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ျပီး အသားေဖာ္ေပးထားရင္ေတာင္ မစားသံုးပိုင္ရံုမွ်မက ထိုအသားကို လွူဒါန္း၍ပင္ မပိုင္ေၾကာင္း သို့သာမက သူတစ္ပါး အသက္ကို အေၾကာင္းမဲ့ သတ္ခဲ့သည့္ အတြက္ အျပစ္သာထိုက္မည့္ အေျကာင္း အစၥလာမ္ သာသနာက ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားသည့္ ကိစၥရပ္တိုင္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ မက်ူးလြန္ ေရွာင္ၾကဥ္ရသလို အျခား သူတပါးကိုလည္း က်ူးလြန္ႏိုင္ေအာင္ အားမေပးထားေၾကာင္း အကယ္၍ အျခား သူတပါးကို က်ူးလြန္ႏိုင္ေအာင္ အားေပး အားေျမွာက္ ျပုခဲ့သည္ရွိေသာ္ မိမိကိုယ္တိုင္ ထိုအမွုကို က်ူးလြန္သကဲ့သို့ အျပစ္ထိုက္ေၾကာင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားမ်ားအတြက္ သတၱ၀ါေပါင္းစံုကို ဖန္းဆင္းေပးထားေၾကာင္း ထိုသတၱ၀ါမ်ားအနက္ အခ်ို့ကို စားသံုးရန္ စားႏွပ္ရိကၡာ အျဖစ္လည္းေကာင္း အခ်ို့ကို စီးႏွင္းရန္အတြက္ အစီးအႏွင္းမ်ား အျဖစ္လည္းေကာင္း အခ်ို့ကို အသံုးေတာ္ခံမ်ား အျဖစ္လည္းေကာင္း အခ်ို့ကို သဘာ၀ ေဘးပတ္၀န္းက်င္အရ လည္းေကာင္း လူသားမ်ားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ဖန္ဆင္းေပးထားေၾကာင္း ေယဘုယ်အားျဖင့္ အသားစားသံုးပိုင္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားသည္ အသားမစားသံုးပိုင္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားထက္ မ်ိုးပြားရွင္ထန္ၾကီးထြားႏွုန္းမွာ သာပိုေျကာင္း အကယ္၍ အသားစားသံုးပိုင္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို လူသားမ်ားအားလံုးက မစားသံုးပဲ ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ၾကေသာ္….. ယေန့ ကမၻာတြင္ ထိုအသားစားသံုးပိုင္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားႏွင့္ပင္ ေနရာလပ္မရွိ ျပည့္ႏွက္ေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ဖန္းဆင္းေပးထားေသာ သတၱ၀ါအားလံုးကို တန္ဖိုးထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အေသးအသိမ္ မျပုသင့္ေၾကာင္း ထို အရွင္ျမတ္က စားသံုးရန္ သတၱ၀ါမ်ားကို ဖန္းဆင္းခ်ီးျမွင့္ေပးထား၍သာ ကၽြႏု္ပ္တို့လူသားမ်ားက စားသံုးေနရသျဖင့္၊ အဖန္ဆင္းခံေက်းကၽြန္မ်ားပီပီ ဖန္ဆင္းရွင္ အရွင္သခင္အား ခ်ီးမြွမ္းသတိရတမ္းတစိမ့္ေသာငွာ အသားစားသံုးပိုင္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို
ထိုအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏
နာမံေတာ္အား တိုင္တည္၍ ျပ႒ာန္းထားေသာ သီးသန့္ပံုစံ နည္းစနစ္အတိုင္း ( الذبح ) ေခၚ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္၍ အသားေဖာ္စားသံုးေနၾကရေၾကာင္း ၊ ထို့ေၾကာင့္
ထိုသတၱ၀ါမ်ားကို ျပ႒ာန္းထားေသာ ပံုစံမွလြဲ၍ အျခားေသာ ညွဥ္းပန္း ႏိွပ္္စက္ရာေရာက္ေစမည့္
ပံုစံျဖင့္ သတ္ျဖတ္အသားေဖာ္ စားသံုး၍မပိုင္ေၾကာင္း ၊ အရြယ္ေရာက္ျပီးသား
သားေကာင္မ်ားကိုသာ အသားေဖာ္စားသံုးခြင့္ရွိေၾကာင္း ၊ ထိုသတၱ၀ါမ်ားအား
လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ ရာ၌ အသံုးျပုေသာဓါးမ်ားကိုလည္း ျကိုတင္၍ ထက္ထက္
ျမက္ျမက္ရွိေနေစရန္ ေသြးထားျပီး၊ လွီးျဖတ္ရာ၌လည္း လ်င္လ်င္ ျမန္ျမန္ျပုရမည့္
အေၾကာင္း ၊ သို့မွာလည္း ထိုသတၱ၀ါသည္ နာက်င္မွုေ၀ဒနာကို စကၠန့္ပိုင္းအတြင္းသာ
ခံစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊
လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ ရာ၌လည္း ေခါင္းတျခား
၊ ကိုယ္တျခားျဖစ္သြားေလာက္ေအာင္ မလွီးျဖတ္သင့္ေျကာင္း ၊ အသားစားသံုးပိုင္ေသာ
သတၱ၀ါမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ကို တိုင္တည္၍ ျပ႒ာန္းထားေသာ သီးသန့္ပံုစံ နည္းစနစ္အတိုင္း ( الذبح ) ေခၚ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ျခင္းသည္လည္း က်န္းမာေရးရွု့ေထာက္ႏွင့္
ညီညြွတ္ေၾကာင္း ၊ ထိုသို့ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္
ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးတြင္လည္ပတ္ေနေသာေသြးမ်ားရွိ ေရာဂါေဘးဘယျဖစ္ႏိုင္ေသာ
ဘက္တီးရီးယားပိုးမွြားမ်ားသည္ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားမွတဆင့္ ျပင္ပသို့
ေသြးမ်ားႏွင့္အတူ ပန္းထြက္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္
အစၥလာမ့္ပညတ္ခ်က္မ်ားကို တင္ျပၾကသည္။

အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ အီးဒ္ေန့ ( ေခၚ ) ေပ်ာ္ရွြင္ဖြယ္ရာေန့ၾကီးရက္ျမတ္........

ဘာသာတရား အားလံုးတြင္ ဘာသာေရးအလိုက္ ကိုယ္စီကိုယ္စီ ေပ်ာ္ပြဲ ၊ ရြွင္ပြဲမ်ားရွိသလို အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္တြင္လည္း အီးဒ္ေန့ ( ေခၚ ) ေပ်ာ္ရွြင္ဖြယ္ရာေန့ၾကီးရက္ျမတ္မ်ား ရွိပါသည္။ ျမန္မာစာေပႏွင့္
ေလယူေလသိမ္းတြင္ အာရဗီ စကားလံုးျဖစ္ေသာ (
عيد ) အီးဒ္ ဟူ၍ မရွိ၍သာ
ျမန္မာလူမ်ိုးမြစၥလင္မ္မ်ားႏွင့္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားသည္ မိမိတို့၏ အလြယ္တကူ
ေလယူေလသိမ္းျဖင့္ ( အစ္ ) ဟု အသံထြက္ေခၚေ၀ၚေနၾကျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ အမွန္မွာ (
အစ္ ) မဟုတ္ေပ။ ( အီးဒ္ ) ျဖစ္ေပသည္။ အာရဗီ အဘိဓာန္အရ အဓိပၸာယ္မ်ားစြာ အနက္ရေပမဲ့
အာရဗ္လူမ်ိုးမ်ားက မ်ားေသာအားျဖင့္ ဤ (အီးဒ္ ) ဟူေသာစကားလံုးကို ေပ်ာ္ပြဲ ၊
ရြွင္ပြဲမ်ားတြင္ အသံုးတြင္က်ယ္ၾကေပသည္။ ခရစၥမတ္ေန့ ၊ ေမြးေန့ စသည့္
ေပ်ာ္ရွြင္ဖြယ္ေန့ထူးမ်ားကို ( အီးဒ္ ) ဟူေသာ စကားလံုးႏွင့္
သက္ဆိုင္ရာေန့မ်ားအားတြဲဖက္၍ အသံုးျပုေခၚေ၀ၚၾကေလသည္။

အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္တြင္ ( عىيد الأضحي ) ေခၚ အီးဒ္ေန့ရက္ျမတ္ၾကီး ေရာက္လာေသာအခါ တတ္ႏိုင္ေသာသူမ်ားက သတ္မွတ္ထားေသာ ေျခေလးေခ်ာင္း သတၱ၀ါမ်ားကို သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ျပ႒ာန္းထားသည့္ နည္းစနစ္ အတိုင္း စနစ္တက် ( الذبح ) ေခၚ လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ေစ၍ အသားေဖာ္ျပီးခ်က္ခ်င္း
အလွူ့ရွင္ကိုယ္တိုင္၎အသားကို ခ်က္ျပုတ္စားသံုးႏိုင္သလို မိမိ၏ေဆြမ်ိုး ၊ မိတ္ေဆြ ၊
အေပါင္းအသင္း ၊ အိမ္နီးခ်င္းႏွင့္ သူဆင္းရဲမ်ားကို ေပးလွူေကၽြးေမြးႏိုင္ေလသည္။

အီးဒ္ေန့၌ ( ဇဗ္ဟ္ )ျပု အသားေဖာ္မည့္ သတၱ၀ါမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခ်ို့ေသာပညတ္ခ်က္မ်ား။ (အက်ဥ္းခ်ံု့)

၁။ အလွူ့ရွင္သည္အက်ိုးကုသိုလ္ကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ အရွင္ျမတ္ခိုင္းသည့္ အမိန့္ကိုလိုက္နာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေၾကာင္း စိတ္တြင္း၌ ရည္စူးရမည္။

၂။ အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာ ကုလားအုပ္၊ ႏြား၊ သိုး၊ ဆိတ္ စသည့္ ေျခေလးေခ်ာင္း သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္ရမည္။

၃။ အီးဒ္ေန့၌ ( ဇဗ္ဟ္ )ျပု အသားေဖာ္မည့္ သတၱ၀ါမ်ားသည္ အတြင္း၊ အျပင္အနာအဆာမ်ားမွ ကင္းစင္ေနရမည္။

၄။ အီးဒ္ေန့မနက္ ၀တ္ျပုျပီးေနာက္ သတ္မွတ္ထားေသာ အီးဒ္သံုးရက္တာကာလ အတြင္းတာ ( ဇဗ္ဟ္ )ျပု အသားေဖာ္ရမည္။

အီးဒ္ေန့၌ ( ဇဗ္ဟ္ )ျပုလုပ္ရျခင္း၏ သေဘာထား အေမွ်ာ္အျမင္မ်ား........

အစၥလာမ္သာသနာ၌ မည္သည့္ အမိန့္ပညတ္ခ်က္မဆို ျပ႒ာန္းရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ယုတၱိဆန္ေသာ သေဘာထား အေမွ်ာ္အျမင္မ်ားသည္ တနည္းမဟုတ္တနည္း ဆက္စပ္ေနေပသည္။ ယခုဤ ပညတ္ခ်က္တြင္လည္း ေျဖာင့္မွတ္
မွန္ကန္ ထက္ျမက္ေသာ အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္၏ဓါးသြားေအာက္တြင္ မိမိတို့ိ၏ႏွလံုးသားလည္ဂုတ္မ်ားအား
စင္းေပးရန္ အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။ မိမိတို့သည္လည္း သူဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး
တစ္မ်ိုးတည္းေသာအသားကိုသာစားသံုးျပီး တဆူတည္းေသာ ဖန္ဆင္းရွင္၏ အမိန့္ေတာ္မ်ားကို
တညီတညွြတ္တည္း စည္းစည္းလံုးလံုး လိုက္နာရန္ အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။ ဟု လက္ေတြ့သံေ၀ဂသတိတရားရရန္
သရုပ္ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ေစျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ ထို့အတူ ထိုအသားမ်ားကို
မိမိႏွင့္အိမ္သူအိမ္သားမ်ားက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရွြင္ရွြင္ စားသံုးရသလို အခ်င္းခ်င္း
ပိုမိုခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးလာေစရန္ လက္ေဆာင္မ်ားသဖြယ္ ေဆြမ်ိုးရင္းခ်ာမ်ား ၊
အေပါင္းသင္းမိတ္ေဆြမ်ား ၊ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားႏွင့္ သူဆင္းရဲမ်ားထံသို့
ေပးေ၀လွူဒါန္းရေပမည္။ဤကဲ့သို့ျဖင့္ ေပ်ာ္ရွြင္ဖြယ္ရာေန့ရက္မ်ားကို အရွင္ျမတ္အား
သတိရတမ္းတရင္း သဘာ၀က်က် အဓိပာၸယ္ရွိရွိ ကုန္ဆံုးရေပမည္။ဤတြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား
ျမန္မာဘာသာသို့ ျပန္ဆိုသူ သီရိပ်ံခ်ီ ဃာဇီဦးဟာရွင္မ္၏ အာေဘာအား အသစ္တဖန္
ျပန္လည္အသက္သြင္းရင္း ကၽြန္ေတာ့္စာအား နိဂံုးခ်ုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္.......

( لن ينال الله لحومها ولادماؤها ولكن يناله التقوى منكم كذلك سخرهالكم لتكبرالله علي ماهدىكم وبشرالمحسنين )

အဓိပၸာယ္….. ၃၇။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အထံေတာ္သို့ ယင္းကုရ္ဘာနီသားေကာင္၏ အသားမ်ားသည္ အလ်င္းေရာက္ရွိသည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုနည္းတူစြာ ယင္းကုရ္ဘာနီသားေကာင္တို့၏ အေသြးမ်ားသည္လည္း အလ်င္းေရာက္ရွိသည္ မဟုတ္ေပ။ စင္စစ္ အသင္တို့၏ ရိုေသေလးစားမွု အမိန့္ေတာ္ကို ရိုေသလိုက္နာမွု ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္သီလသည္သာလွ်င္ ထိုအရွင္ျမတ္ အထံေတာ္သို့ ေရာက္ရွိေပသည္။ ဤနည္းနင္နင္ အသင္တို့သည္ မိမိတို့အား တရားလမ္းမွန္ကို ညွြန္ျပေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ၾကီးျမတ္ေတာ္မူေၾကာင္း ရြတ္ဆို ခ်ီးက်ူးၾကအံ့ေသာငွာ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းကုရ္ဘာနီသားေကာင္မ်ားကို အသင္တို့၏ လက္ေအာက္ခံမ်ား ျပုလုပ္ထားေတာ္မူေပသည္။ အို-နဗီတမန္ေတာ္ အသင္သည္ ေစတနာျဖူစင္ေသာသူတို့အား ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ သတင္းေကာင္းကို ေျပာၾကားပါေလ။

ကုရ္ဘာနီ၏ သေဘာတရား…….

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဤအာယတ္ေတာ္တြင္ ကုရ္ဘာနီ၏ ( Philosophy ) သေဘာတရားကို မိန့္ဆိုထားေတာ္မူသည္။ ဆိုလိုသည္ကား သားေကာင္မ်ားကို လွီးျဖတ္၍ အသားမ်ားကို မိမိတိုိ့ကိုယ္တိုင္ စားသံုးရံုမွ်ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးတို့အား ေ၀ငွ ေကၽြးေမြးရံုမွ်ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သားေကာင္မ်ား၏ ေသြးမ်ားကို သြန္းရံုမွ်ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္သက္ေတာ္မူျခင္းကို မည္သည့္ အခါ၌မွ် အလွ်င္းခံစားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဤသည့္အသားမ်ားႏွင့္ ေသြးမ်ားသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ထံေတာ္ပါးသို့ အလွ်င္းေရာက္ရွိသည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုအရွင္ျမတ္၏ထံေတာ္ပါးသို့မူ ထိုအရွင္ျမတ္အား ခ်စ္ျကည္ျမတ္ႏိုးေသာအားျဖင့္ အဖိုးထိုက္တန္ေသာ၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ ပစၥည္းမ်ားကို ထိုအရွင္ျမတ္၏ အမိန့္ေတာ္အရ ထိုအရွင္ျမတ္အားရည္စူးလ်က္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ အိမ္ေတာ္ပါးသို့ ယူေဆာင္လာျပီးလွ်င္၊ ထိုအရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ကို ရြတ္ဆိုတသကာ ၾကည္ျဖူစြာ ကုရ္ဘာနီျပုလုပ္ၾကရန္ ေစ့ေဆာ္သည့္ ( တာကၠ၀ါ ) ရိုေသေလးစား ခန့္ညားမွုတည္းဟူေသာ ထက္သန္လွသည့္ေစတနာ သဒၶါတရားသည္သာလွ်င္ ထိုအရွင္ျမတ္ထံေတာ္ပါးသို့ ေရာက္ရွိသြားေပမည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကုရ္ဘာနီျပုလုပ္ေသာသူမ်ားသည္ သားေကာင္မ်ားကို ကုရ္ဘာနီျပုလုပ္ျပီး ( မိမိတို့သည္လည္း ဤအတိုင္းပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္၌ ကုရ္ဘာနီျဖစ္ရန္၊ စြန့္ျခင္းၾကီးစြန့္ရန္ အသင့္ရွိၾကပါသည္ ) ဟု ထုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ထို့ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၶဘာသာကို သိရွိလိုလွ်င္ ပိဋိကတ္က်မ္းဂန္မ်ားကို ေလ့လာလိုက္စားရမည္ျဖစ္ သကဲ့သို့ စစ္မွန္ေသာ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္ကို သိရွိလိုလွ်င္လည္း မွန္ကန္ေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို လာေရာက္ေလ့လာပါအံုးလို့ မအိမ္ျခူးစံ ကိုဖိတ္ေခၚရင္း ဒီေနရာကေန ေခတၱခဏ ႏွုတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္။

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...