Thursday, November 15, 2012

နိကာဟ္-ထိမ္းျမားျခင္း၏ထြတ္ျမတ္မူမ်ား

Bismillahirahmaaniraheem
   နိကာဟ္သည္ အိဗါဒသ္ ခဝတ္မွုတစ္ရပ္လည္းျဖစ္ျပိံး Allah ရွင္ျမတ္ ၏စည္းစိမ္ေတာ္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္ေပသည္။နိကာဟ္ ျပုျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ နဖ့္စ စိတ္ရုိင္းစိတ္ယုတ္ကုိ ဇိနာ-တရားမဝင္ လိင္ဆက္ဆံျခင္း၏ ျပစ္မွုက်ူးလြန္ျခင္းမွ ေရွာင္ျကဥ္နုိင္ျပိံး၊စိတ္နွလုံးမွာလည္းမွန္ကန္တည္ျငိမ္ရ်္ လာေပသည္။ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားဖြံံံံံံံ့ျဖုိးတုိးတက္ ျမင့္မားလာသည့္ အျပင္၊ နာမ္ပုိင္းေရးတြင္မ်ူိသိပ္စိတ္၊သည္းခံစိတ္နွင့္တကြ ရက္ေရာစြာလူွဒါန္းလုိစိတ္ကုိ ေမြးထုတ္ဖန္တိံးယူနုိင္ျပိံး၊စိတ္၏
ေအးခ်မ္းသာယာမွုကုိလက္ေတြ ့ခံစားခြင့္ရွိနုိင္ေပသည္။
        နိကာဟ္ ျပ ုျခင္း၏ အက်ူိးေက်းဇူးမွာမ်ားေျမာင္လွ၏။ အရသာလည္းခံစားရျပိံး၊အက်ူိးဆဝါးဗ္ ေျမာက္ျမားစြာလည္း
ပုိက္ေထြးခြင့္ရရွိ၏။ ဇနိံးေမာင္နံနွစ္ဥိံး မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္ထုိင္ရ်္
ခ်စ္စကားေျပာဆုိျခင္းသည္ပင္ အပုိ အိဗါဒသ္-နဖိလ္နမာဇ္ ဖတ္
ျခင္းထက္သာပုိျမတ္သည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ေလ့လာသိ ရွိခြင့္
ရရွိေပသည္။
  တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏  ံံံံံံံံံံံံဟဒိံးဆ္ေတာ္
      "နိကာဟ္ ျပုထိမ္းျမားလက္ထက္ျကကုန္၊ မိမိ၏မ်ိ ုးဆက္ကုိ တုိးပြားေစျကကုန္၊ငါတမန္ေတာ္သည္ အသင္တုိ ့၏ အေရအတြက္မ်ားျပားမွုေျကာင့္ ကိယာမသ္ေန့မွာအျခားအုမ္မသ္သားမ်ားအေပါ္ဂုဏ္ယူဝင့္ျကြား
ေတာ္မူအ့ံ" ဟူေသာအမိန္ ့ေတာ္ကုိလက္ေတြ့လုိက္နာက်င့္သုံး
ရာလည္းေရာက္၏။(ဂ်ာမိအုလ္မစာနိဒ္)
  နိကာဟ္လုပ္ျခင္းသည္ Allah အရွင္ျမတ္နွင့္ ရင္းနွိံး နိံးကပ္မွု ရရွိ
ရာ မွန္ကန္ေသာ နိံးလမ္းလည္း ျဖစ္သည္။ ဟဒိံးဆ္ေတာ္ တစ္ရပ္မွာ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ရ်္ လိမ္မာေရး ျခား
ရွိေသာ အမ်ိ ုးသမိံး အား ေအာက္ပါအတုိင္းခ်ိံးက်ူးထားသည္
ကုိ ေတြ ့ရေပသည္။
      "ဒြန္နယာေလာကတစ္ခုလုံးသည္ အသုံးေဆာင္တခုျဖစ္သည္ ။ ေလာက၏ အသုံးအေဆာင္မ်ား
တြင္ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ရ်္ လိမ္မာေရး ျခား
ရွိေသာ အမ်ိ ုးသမိံးထက္သာပုိရ်္ေကာင္းျမတ္ေသာအရာဟူရ်္
မရွိ ။ " (မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)
ဆုိလုိသည့္သေဘာမွာဤလူဘုံေလာကမွာေကာင္းဂုဏ္အေပါင္း
နွင့္ျပည့္စုံရ်္ လိမ္မာေရးျခားရွိ ေသာဇနိံး-မိန္းမရရွိျခင္းသည္ အလြန္ကုိ နဖူးစာေကာင္းျခင္း၏လက္ခဏာျဖစ္သည့္အျပင္ Allah အရွင္ျမတ္၏ ရဟ္မသ္ ဂရုဏာေတာ္ ျဖစ္ေပသည္။ဤကဲ့
သုိ ့ေသာ ဇနိံးေကာင္း ဇနိံျမတ္ တုိ ့သည္ ခင္ပြန္းသည္တုိ ့
အတြက္ စိတ္တသုခ၊ကာယသုခနွင့္ ဒြန္ယာ-အာခိရသ္ နွစ္ဘဝ နွစ္ဌာန ၏ေအာင္ျမင္မွုမ်ားရရွိေစရာ အေျကာင္းခံလည္းျဖစ္ေပ
သည္။ဒြန္ယာ ေရးရာတြင္ ခ်မ္းသာသုခအျဖာျဖာ ခံစားခြင့္ရရွိျပိံး
အာခိရသ္ ေရးရာတည္ေဆာက္ရာတြင္လည္း အေထာက္အကူ
မ်ားရရွိေစသည္။
    နိကာဟ္ ျပ ုလုပ္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ စြန္နသ္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ လမ္းစဥ္မွန္လည္း ျဖစ္သည္။လမ္းစဥ္မ်ားတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္
ျကိံး၏လမ္းစဥ္ သည္ ခုိင္ရ္ နွင္ ဗရ္ကသ္ ေကာင္ခ်ိံးအျဖာျဖာနွင့္
ျပည့္စုံေသာ လမ္းစဥ္ပင္ျဖစ္သည္။
           "အေျဖာင့္တန္းဆုံးနွင့္အမွန္ကန္ဆုံးလည္းျဖစ္ရ်္အနွစ္သက္ဆုံးလည္းရကာ၊ ေကာင္းခ်ိံးမင္ဂလာေပါင္းနွင့္ အျပည့္စုံဆုံးေသာ
လမ္းစဥ္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏လမ္းစဥ္သာလည္းျဖစ္သည္။"


    အစ္လာမ့္နည္းက် အိမ္ေထာင္သည္ဘဝ က်မ္းထဲမွကူးယူေဖာ္
ျပထားပါသည္။စာေရးသူမွာ ျမန္မာစာမရုိက္တတ္သျဖင့္ဖုံန္းမွ
တဆင့္တလုံးျခင္းရုိက္ျပိံးတင္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိ ့အတူစာလုံး
နွစ္လုံးဆင့္မ်ားသုံးမရသည္အတြက္ အထူးေတာင္းပန္အပ္သည္
ဆက္လက္ျပိံးလည္းတင္ေပးသြားပါမည္  Allah အရွင္ေက်နပ္
နွစ္သက္ေတာ္မူပါ ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ ့အားလံုးကုိနိကာဟ္ေပါ ္မွာ
တမန္ေတာ္ျကိံး၏ဆုိဆုံးမမူ ့အတုိင္းဘဝသက္တမ္းကုိ
ေလ်ာက္လွမ္းနုိင္စြမ္းေပးေတာ္မူပါ ။ ယာAllah

         အာမိံန္း    Zaid (UAE)
Zaid

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

မုဟရ္ရမ္လတြင္ ထူးျခားတာ...

بسم الله الرحمن الرحيم
မုဟရ္ရမ္လဟာ အစၥလာမ့္ရဲ႕ ႏွစ္ဆန္းလတစ္ခုျဖစ္တယ္... အဲ့လိုပဲ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္ေတြ အမ်ားၾကီးလည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္... ဒီလထဲမွာ... အတိုင္းထက္လြန္ျပီး လမ္းမွားကို ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ရွိသလို ေကာင္းမြန္တဲ့ လုပ္ရပ္အခ်ိဳ႕နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ေန႕ရက္ေလးေတြလည္း ရွိျပန္တယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ခဲ့သလို ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ ကိစၥေတြလည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။ တေနရာတည္းမွာ အျဖစ္အပ်က္ေတြအားလံုးကို စုစည္းျပီးေတာ့ ဖတ္မိ၊ မွတ္သားေစခ်င္လို႕ ဒီပို႕စ္ေလးကို ေရးလိုက္တာပါ။ ဖတ္ဖို႕ မွတ္ဖို႕ကလြဲရင္ ေစာဒက မတတ္ပါနဲ႕လို႕ ၾကိဳတင္ေျပာပရေစ။ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ ကြဲလြဲမႈ႕ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ ဂ်ႏၷသ္၊ဂ်ဟႏၷမ္လားေစမယ့္ ကိစၥေတြမဟုတ္ပါဖူး။ သာသနာရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္ေတြလည္း မဟုတ္ခဲ့ဖူး။ ဒါေၾကာင့ ္ဘယ္ေလာက္ပဲ ကြဲလြဲပါေစ ဒီအတိုင္းေလး မွတ္သားေပးပါလို႕ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္........
အရဗီ ဖိုရမ္တစ္ခုမွာ ေတြ႕ဖူးတာေလးပါ။ ဖတ္ေနတုန္း ၾကိဳက္လုိ႕ေကာ္ပီယူထားခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ တိုက္ဆုိင္လာလို႕ ဘာသာျပန္ျပီး တင္ဆက္လိုက္တာပါ။

မုဟရ္ရမ္(၁)
  • တမန္ေတာ္ အိဒ္ရီးစ္ (عليه السلام) မိုးေကာင္းကင္သို႕ ေခၚယူျခင္းခံရသည္။
  • ဟိဂ်္ရီႏွစ္၏ အစျဖစ္သည္။
မုဟရ္ရမ္(၃)
  • တမန္ေတာ္ ယူစူဖ္(عليه السلام) ေရတြင္းထဲမွ ျပန္ထြက္လာႏိုင္သည္။
  • ဤရက္တြင္ပင္ ေထာင္ထဲမွ ျပန္ထြက္လာသည္။
  • ဟိဂ္်ရီ ၆၄၈ခုႏွစ္တြင္ ျပင္သစ္ျပည္၏ ဘုရင္ လူးဝစ္ (နံပါတ္ကိုး) စစ္ရႈံးခဲ့သည္။
  • ဟဇရသ္ အမ္ရ္ ဗင္န္ အားစ္ (رضي الله عنه) အစ္ကန္ဒရီယဟ္အား ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၄)
  • ဟိဂ်္ရီ(၂၃)ခုႏွစ္ ဤေန႕တြင္ ဟဇရသ္ အြတ္စ္မာန္ (رضي الله عنه)ခလီဖဟ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၅)
  • တမန္ေတာ္အာဒမ္(عليه السلام)၏ သားေတာ္ ကာဘီးလ္ေမြးဖြားခဲ့ေသာေန႕ျဖစ္သည္။
  • ဟဇရသ္မူဆာ(عليه السلام)ႏိုင္းလ္ျမစ္အား ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ျပီး ဖိရ္ေအာင္ႏွင့္၎၏ စစ္တပ္ေရနစ္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၇)
  • သူရ္စီနာေတာင္တြင္ တမန္ေတာ္မူဆာ(عليه السلام) ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ႏွင့္ စကားေျပာခြင့္ရခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၈)
  • ဟိဂ်္ရီ ၁၃၃၇တြင္ အြတ္စ္မာနီ အင္ပါယာ ျပိဳလဲပ်က္သုဥ္းခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၉)
  • တမန္ေတာ္ ယူႏြတ္စ္ (عليه السلام) ငါး၏ ဝမ္းဗိုက္မွ လြတ္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္မူဆာ(عليه السلام)၊ တမန္ေတာ္ ယဟ္ယာ(عليه السلام)၊ ဟဇရသ္ မရ္ယမ္သခင္မတို႕၏ ေမြးေန႕ျဖစ္သည္။
မုဟရ္ရမ္(၁၀)
  • ဟဇရသ္အာဒမ္(عليه السلام)၏ ေသာင္ဗဟ္လက္ခံျခင္း ခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္ အိဒ္ရီးစ္ (عليه السلام) မိုးေကာင္းကင္သို႕ ေခၚယူျခင္းခံရသည္။
  • တမန္ေတာ္ႏူးဟ္(عليه السلام)၏ သေဘၤာ ဂ်ဴဒီေတာင္တြင္ ဆိုက္ကပ္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္အစ္ဗ္ရာဟီးမ္(عليه السلام)အား ခလီးလ္ဘြဲ႕ေပးျခင္းခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္အိစ္ဟားက္(عليه السلام)ေမြးဖြားမည္ဟု ဟဇရသ္စာရဟ္ သခင္မအား သတင္းေကာင္းေပးခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္ ယအ္ကူးဗ္(عليه السلام)အား စကၡဳအလင္းျပန္လည္ ခ်ီးျမွင့္ခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္ ယူစြဖ္(عليه السلام)ႏွင့္ဖခမည္းေတာ္တမန္ေတ္ာ ယအ္ကူးဗ္(عليه السلام)ျပန္ဆံုခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ ဒါဝူးဒ္(عليه السلام)၏ ေသာင္ဗဟ္ကဗူးလ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္အိုင္ယူးဗ္(عليه السلام)၏ ဒုကၡမ်ား ကင္းေဝးသြားခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ ယူႏြတ္စ္(عليه السلام) ငါး၏ ဝမ္းဗို္က္မွ ျပန္ထြက္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ မူဆာ(عليه السلام) ႏိုင္းလ္ျမစ္အား ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ အီဆာ(عليه السلام) မိုးေကာင္းကင္သို႕ ၾကြေတာ္မူခဲ့သည္။
  • ဟဇရသ္ ဟိုစိုင္းန္(رضي الله عنه) ဟိဂ်္ရီ ၆၁ခုႏွစ္တြင္ ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
  • ဟိဂ်္ရီ (၆၅၆)တြင္ အဗ္ဗာစီ အင္ပါယာ ပ်က္သုဥ္းခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၁၆)
  • ဟိဂ်္ရီႏွစ္ခုႏွစ္တြင္ ကစ္ဗ္လဟ္ ေျပာင္းခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၁၇)
  • ကအ္ဗဟ္အား ျဖိဳဖ်က္ရန္လာခဲ့ေသာ အဗ္ရဟဟ္၏စစ္တပ္အေပၚ အဇားဗ္လာခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၂၀)
  • ဟိဂ်္ရီ သံုးခုႏွစ္တြင္ ဟဇရသ္အလီ(رضي الله عنه)ႏွင့္ ဟဇရသ္ဖာေသြမဟ္(رضي الله عنه)သခင္မတို႕၏ ထမ္းျမားမဂၤလာျဖစ္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၂၃)
  • ဟိဂ်္ရီ ၁၃၃၆ခုႏွစ္တြင္ ပါလက္စတုိင္းႏိုင္ငံအား ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတုိ႕၏ ေမြးရပ္ေျမအျဖစ္ျပဳလုပ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္။

သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၏ အကြဲအလြဲမ်ားေၾကာင့္ ရက္ထပ္ေနျခင္းသို႕မဟုတ္ အျခားလမ်ားတြင္ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ား ရွိပါသည္။ ထို႕အကြဲအလြဲမ်ားအေပၚ လံုးဝ ေစာဒကမတတ္ရန္ႏွင့္ တတ္လာပါကလည္း ေျဖၾကားမည္မဟုတ္ပါေၾကာင္း အျခားသိမွတ္ဖြယ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေတြ႕ရွိမိပါက မွ်ေဝေပးပါရန္ တိုက္တြန္း အသိေပးရင္းးးးးးးးးး
ဘရွီးေလး (ေမျမိဳ႕)ဘရွီးေလး

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ ဘာသာျပန္ ဒုတိယပိုင္း

بسم الله الرحمن الرحيم
ယေန႕ေခတ္၏ ေကာလဟာလ
ယေန႕ေခတ္တြင္ ဤစကားအားလည္း မ်ားစြာၾကားေနရျပန္၏။ "အေပၚယံ အက်ီက ဘာလုပ္မွာလဲကြာ... ႏွလံုးသား ျဖဴဖို႕ပဲ အေရးၾကီးတာပါ။ ငါတုိ႕ ႏွလံုးသားျဖဴတယ္။ ငါတို႕နီယသ္ေကာင္းတယ္။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္နဲ႕လည္း ငါတုိ႕ အဆက္သြယ္ထားတယ္။ ငါတို႕ လုပ္ရပ္အားလံုး ပံုမွန္ပဲေလ... အားလံုးေကာင္းေနတာပဲ...။ အကယ္လို႕ အဝတ္အစားေလး ေျပာင္းျပီး တျခားဝတ္လိုက္ရင္ ဘာျဖစ္သြားမွာမို႕လုိ႕လဲ။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ အစၥလာမ္က အေပၚယံ ျပဳမႈက်င့္ၾကံမႈ႕ရဲ႕ နာမည္မဟုတ္ဖူး။ အတြင္းပိုင္ဆိုင္ရာ၊ နာမ္ပိုင္းဆုိင္ရာရဲ႕ အမည္နာမတစ္ခုျဖစ္တယ္။ အစၥလာမ္က ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ နာမည္မဟုတ္ဖူး။ ႏွလံုးသားဝိဥာဏ္ရဲ႕ နာမည္ျဖစ္တယ္။ ရွရီအသ္ကို အတြင္းက်က်ျမင္တတ္ဖို႕လုိတယ္ကြာ။ နားလည္တတ္ဖုိ႕လုိတယ္။" ဤကဲ့သို႕ေသာ စကားမ်ားသည္ လြန္စြာပ်ံ႕ႏွံ႕လွ်က္ရွိခဲ့ျပီး ဆက္လက္တြင္က်ယ္ေနဆဲပင္။ ထိုသုိ႕ေျပာျခင္းအား ဖက္ရွင္တစ္ခုအသြင္ ဖန္တီးခဲ့ၾကျပီး ျဖစ္ေပသည္။
အတြင္းႏွင့္အျပင္
ေကာင္းစြာ မွတ္သားပါေလ။ သာသနာ့အမိန္႕မ်ားသည္ နာမ္ႏွင့္ဆိုင္သကဲ့သို႕ ရုပ္ႏွင့္လည္းဆိုင္ေပသည္။ အတြင္းႏွင့္သက္ဆိုင္သကဲ့သို႕ အျပင္ႏွင့္လည္း ဆိုင္ေပသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ ျမင့္ျမတ္ေတ္ာမူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အမိန္႕ရွိထားသည္မွာ- အသင္တုိ႕သည္ အေပၚယံအျပစ္ဂိုနဟ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ အတြင္းပိုင္းအျပစ္ဂိုနဟ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း ေရွာင္က်ဥ္ၾကေလကုန္။ (တနည္း) ရုပ္နာမ္ႏွစ္ခုလံုး၏ အျပစ္တုိ႕အား ေရွာင္က်ဥ္ၾကေလကုန္။ အတြင္းပိုင္း(နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ) အကုသိုလ္တို႕ကို သာလွ်င္ ေရွာင္ရွားဟူ၍ မိန္႕ေတာ္မမူထားေပ။ ေကာင္းစြာ မွတ္သားပါေလ။ အျပင္ပိုင္း အေပၚယံအားျဖင့္ ပ်က္စီးေနေသာအခါ ရႈိင္သြာန္မိစာၦသည္ အတြင္းပိုင္းေကာင္းေနပါေသးသည္ဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေစကာ လွည့္စား၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတြင္းမေကာင္းမွသာ အျပင္ပိုင္းပ်က္စီးမႈ႕ျဖစ္ေလသည္။ အကယ္၍ အတြင္းပိုင္းေကာင္းမြန္ေနလွ်င္ အျပင္ပိုင္း ပ်က္စီးရန္အေၾကာင္းမရွိေပ။
ဥပမာတစ္ခု...
ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ သူေတာ္စင္အၾကီးအကဲတစ္ပါး ဥပမာတစ္ခု ေပးေလ့ရွိသည္။ သစ္သီးတစ္လံုး၏အတြင္းပိုင္း ပုပ္ေနေသာအခါ ထိုပုပ္ပြမႈ႕၏ နမိတ္လက​ၡဏာသည္ အမဲစက္အျဖစ္ အခြံတြင္ျမင္ရေပသည္။ အကယ္၍ အသီး၏အတြင္းပိုင္း မပုပ္ေနပါက အခြံတြင္ မည္သည့္ျပစ္ခ်က္မွ ေတြ႕ျမင္ရမည္မဟုတ္ေပ။ အခြံတြင္ ျပစ္ခ်က္ေတြ႕ေနရျခင္းမွာ အတြင္းမေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ထိုနည္းတူစြာ လူတစ္ေယာက္၏ အေပၚယံ ျပစ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ေတြ႕ျမင္ေနရျခငး္မွာ အတြင္းပိုင္းပ်က္စီးမႈ႕တစ္ခုခုေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ သို႕မဟုတ္ပါက အျပင္ပိုင္း ပ်က္စီးရန္လ့ုးဝ အေၾကာင္းမရွိေပ။  
အေပၚယံ(လွပတင့္တယ္မႈ႕)သည္ ေလာကီလုပ္ငန္းမ်ားတြင္လည္း အေရးပါ၏။
ေလာကီလုပ္ငန္းမ်ားတြင္မူ အတြင္းအျပင္(လွပတင့္တယ္မႈ႕)အား အေရးေပးၾကသည္။ (ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ) သာသနာ့လုပ္ငန္းမ်ားတြင္မူ "ငါေတာ့ အတြင္းပဲ လိုခ်င္တ္ယ။ အျပင္မလုိခ်င္ဖူး"ဟု ေျပာဆိုေနၾကသည္။ ဥပမာတစ္ခုအား ရႈ႕စားပါေလ။ ေျမပထဝီတြင္ အသင္အိမ္တစ္လံုးေဆာက္သည္ဆိုပါစို႕။ အိမ္၏ အတြင္းပိုင္း(အေရးၾကီးအခ်က္ခ်ာက်ေသာအရာ)မွာ ေလးဘက္နံရံႏွင့္ အေပၚမွအမိုးသာျဖစ္၏။ ၎တုိ႕အား ျပဳလိုက္ျပီးသြားပါက ျပည့္စံုသြားမည္ျဖစ္ရာ ပလာစတာကိုင္ျခင္း၊ ေဆးသုတ္ျခင္း စသည္တုိ႕အား အဘယ္ေၾကာင့္ ျပဳလုပ္ၾကပါသနည္း။ ပလာစတာကိုင္ျခင္း၊ ေဆးသုတ္ျခင္းႏွင့္ပင္ မတင္းတိမ္ႏိုင္ပဲ အလွအပ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ျခယ္သေနၾကသည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဤေနရာတြင္မူ (အမိုးႏွင့္နံရံေလးဘက္သာ)အေရးၾကီးသည္ဟု မသတ္မွတ္၊ မမွတ္ယူၾက။
(ေနာက္ဥပမာတစ္ခုအား ဆက္လက္ရႈ႕စားၾကည့္ပါေလ။) ကားတစ္စီးတြင္ အတြင္းပိုင္းႏွင့္ အျပင္ပိုင္းဟူ၍ ရွိသည္။ ကား၏ အတြင္းပိုင္းအတြက္ အင္ဂ်င္အထိုင္တြင္ အင္ဂ်င္တပ္ဆင္လုိက္ပါက ျပည့္စံုသြားမည္။ အင္ဂ်င္တပ္ဆင္ျပီးေနာက္ စီးႏွင္းရန္အသင့္ျဖစ္သြားျပီျဖစ္သည္။ သို႕ျဖစ္လွ်င္ ေဘာဒီအဘယ္ေၾကာင့္လုိအပ္ေနရပါသနည္း။ အေရာင္အဘယ္ေၾကာင့္လုိအပ္ေနရပါသနည္း။ ယေန႕တုိင္ မည္သူတစ္ဦးကမွ် ဤေနရာတြင္ ကား၏အတြင္းပိုင္းအား ပိုင္ဆိုင္ျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပင္ပိုင္းမလိုေတာ့ဟူ၍ မေျပာဆုိခဲ့ေပ။ ဤေနရာတြင္ အတြင္းအျပင္ႏွစ္ခုလံုးအား လိုလားၾက၏။ သနားစဖြယ္ သာသနာသာလွ်င္ မြဲေတျခဴျခာေနရရွာသည္။ သာသနာ့လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အတြင္းပိုင္းကိုသာ လိုလား၍ အျပင္ပိုင္းကို မလုိလားဟု ဆိုေနၾကသည္။
ရႈိင္သြာန္၏လွည့္စားမႈ႕
မွတ္သားထားၾကပါေလ။ ဤသည္ ရႈိင္သြာန္မိစာၦေကာင္၏ လွည့္စားမႈ႕၊ ျဖားေယာင္းမႈ႕တစ္ခုသာျဖစ္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အတြင္း၊အျပင္ (ႏွစ္ခုလံုး) ျပဳျပင္ရန္ အေရးၾကီးသည္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕တြင္ျဖစ္ေစ၊ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးတြင္ျဖစ္ေစ အားလံုးသည္ အေပၚယံႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ္လည္း အတြင္းသို႕ သက္ေရာက္မႈ႕ျဖစ္ေစသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ အဝတ္အစားအား ေသးဖြဲသည့္အ၇ာဟု သတ္မွတ္ကာ မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ေပ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ (အတြင္းသာလိုတယ္ အျပင္က အဓိကမဟုတ္ ဟူေသာ) စကားကဲ့သို႕ ေျပာဆိုေနပါလွ်င္ ထုိသူသည္ သာသနာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ စစ္မွန္ေသာအသိ မရရွိထားသူသာျဖစ္ေပသည္။ အကယ္၍ (ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕သည္ အေရးမၾကီးပါက) ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ အဝတ္အစားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တစ္စံုတစ္ရာ မိန္႕ေျခြမည္မဟုတ္ေပ။ တစ္စံုတစ္ရာ သင္ၾကား၊ မွာတမ္းခဲ့မည္လည္း မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ လူတုိ႕ အမွားအယြင္းမ်ားျဖစ္မည္ဟု ဆိုးရိမ္ရေသာ ေနရာမ်ားႏ်င့္ ပတ္သတ္၍ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ဆုိင္ရာ အမိန္႕မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဆိုဆံုးမမႈ႕မ်ားကိုလည္းေကာင္း သင္ၾကား၊ျပဌာန္းခဲ့ေလသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ ထိုျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ သင္ၾကားျပသမႈ႕မ်ားအား ေကာင္းစြာမွတ္သား(လိုက္နာ)ရန္ အေရးၾကီးေပသည္။
တတိယပိုင္းအား ဤေနရာတြင္ ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
ဘရွီးေလး(ေမျမိဳ႕) ဘရွီးေလး

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ (ဘာသာျပန္ ပထမပိုင္း)

بسم الله الرحمن الرحيم
ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္အား မ်ားစြာ ေက်းဇူးတင္မိပါသည္။ ထိုအရွင္သည္ စာေရးသူအားမ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္ေတာ္မ်ား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူျပီး၊ ယေန႕တိုင္ သာသနာ့လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေရတမုတ္၊သဲတပြင့္ပံုစံျဖင့္ အလုပ္ယူေနေတာ္မူသည္။ ထပ္ဆင့္၍ ေက်းဇူး တင္မိသည္မွာ စာေရးသူသည္ ဂ်ာေမအဟ္ဖာရိုကီယာ (ကရာခ်ီ၊ပါကစၥတန္)တြင္ Specialize လုပ္ေနေသာေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္ရာ စာေရးသားရန္၊ ဘာသာျပန္ရန္၊ ဝဘ္ဆိုက္တြင္ အခ်ိန္ေပးရန္ လြန္စြာအခက္ခဲရွိေန၏။ သို႕ေသာ္ ထိုအရွင္၏ ခ်ီးျမွင့္မႈ႕ကား အံ့မခန္းပင္။ မအားလပ္သည့္အခ်ိန္မ်ားမွ စာေရးသားရန္အခ်ိန္ကို ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဒုတိယအေနႏွင့္ စာေရးသူ၏ ပထမဆံုးေသာ ဆရာမ်ားအား အထူးေက်းဇူးးတင္ရင္း စာအုပ္ငယ္ျဖင့္ ထပ္မံဂုဏ္ျပဳပါသည္။ မိခင္ရင္ခြင္ ထက္ ေႏြးေထြးမႈ႕ေပးခဲ့ေသာ ဂ်ာမိအသြလ္ေကာင္စရ္ အလ္အစၥလာမိယဟ္ (ျမစ္ငယ္ေက်ာင္း)၏ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈ႕ေကာင္းမြန္ျခင္းေၾကာင့္ သာ စာေရးသူ၏  အသီးအပြင့္မ်ားအား စာရႈ႕သူတို႕ ျမင္ေတြ႕ေနရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သို႕မဟုတ္ပါက စာေရးသူသည္ ေပသံုးေထာင့္ငါးရာ ခန္႕ျမင့္ေသာ ေမျမိဳ႕ ေတာင္ေပၚတြင္ လူမသိ၊လိပ္စာမဲ့စြာျဖင့္ ရွိေနမည္မွာ အမွန္ပင္။ ယခုကဲ့သို႕ ဘာသာျပန္ႏိုင္ရန္ေဝးစြ။ စက္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းအား လုပ္ကိုင္ရင္း ဘာသာေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ေဝးကြာစြာ ရွိေနမည္သာ။
စာရႈ႕သူတို႕ေရွ႕ဝယ္တြင္ ေရာက္ေနေသာ ဘာသာျပန္မွာ မြဖ္သီသကီးဆားဗ္ ေဟာၾကားထားေသာ တရားဓမၼမ်ားအနက္ က႑တစ္ခု၏ အပိုင္းတစ္ပိုင္းျဖစ္ေပသည္။ ဤဘာသာျပန္၏ အမည္အား အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ ဟုအမည္ေပးထားျပီး ေခါင္းစဥ္ငယ္ေလးမ်ား ခြဲ၍ ဘာသာျပန္ ေရးသားထားပါသည္။ အဓိကအားျဖင့္ ဤစာအုပ္ငယ္တြင္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ လြဲမွားေနေသာ အယူအဆမ်ားအား ေခ်ပျခင္း၊ အေတြးျမင္မွန္ကို တင္ျပျခင္းႏွင့္ ဆရာသခင္၏ ရင့္က်က္လွေသာ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ျပည့္ဝလွေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားသာ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႕အတူ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕၏ ရည္ရြယ္ခ်က္အား တိက်ရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပထားသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
စာေရးသူအဖို႕ ဤေဟာၾကားမႈ႕သည္ လြန္စြာအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစခဲ့ျပီး ေျပာင္းလဲမႈ႕မ်ားစြာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ www.mmolama.org ၏ ဝိုင္းေတာ္သားမ်ားႏွင့္ စာဖတ္သူမ်ားအား အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္ကိုးကာ ဘာသာျပန္ တင္ဆက္လိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤေဟာၾကားမႈ႕၏ ဘာသာျပန္ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွိမရွိ စာေရးသူမသိပါ။ ထြက္ရွိျပီး ျဖစ္ပါကလည္း စာေရးသူသည္ ထိုစာအုပ္အား ေကာ္ပီလုပ္ျခင္း အလ်င္းမဟုတ္ေၾကာင္း အသိေပးလုိပါသည္။ ထို႕အတူ စာေရးသူ၏ ဘာသာျပန္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ေဆာင္းပါးမ်ားအား မည္သည့္ေနရာတြင္မဆို မည္သည့္ပံုစံႏွင့္ျဖစ္ေစ မူရင္းမပ်က္ (စီးပြားရွာျခင္းမဟုတ္ပဲ) မွ်ေဝလုိပါက ခြင့္ျပဳထားျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံအသိေပးရင္း ဘာသာျပန္မႈ႕အား စတင္လုိက္ပါသည္။
ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ဤဘာသာျပန္စာအုပ္ငယ္အား မူရင္းေဟာၾကားမႈ႕အတုိင္း အက်ိဳးျဖစ္ေတာ္မူပါေစ။ ဤေသးငယ္ေသာ ေခသ္မသ္အား အေၾကာင္းခံ၍ စာေရးသူႏွင့္ မိဘမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားအား ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါေစ။ (အာမီးန္)
စကားဦး
အစၥလာမ္သာသနာ၏ ဆံုးမပဲ့ျပင္၊သင္ၾကားမႈ႕မ်ားသည္ ရွင္သန္မႈ႕သက္တမ္း၏ က႑အသီးသီးအား ျခံဳငံုမိေၾကာင္းတင္ျပျပီးျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္ သာသနာသည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ သြားလာေနထိုင္မႈ႕၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ႕တို႕၏ အစိတ္ပိုင္းတိုင္းႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ရွိေနသည္။ ဘဝသက္တမ္း၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုမွပင္ အစၥလာမ့္ဆိုဆံုးမမႈ႕ႏွင့္ လြတ္ကင္းသည္ဟူ၍မရွိေပ။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕သည္ လူ႕ဘဝသက္တမ္း၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအနက္ အေရးၾကီးေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္တြင္လည္းေကာင္း၊ စြႏၷသ္(ဟဒီးဆ္)မ်ားတြင္လည္းေကာင္း ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕အား အက်ယ္တဝန္႕ ရွင္းလင္းျပသ ထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ေရပန္းစားေနေသာ စကားတခြန္း
ယေန႕ေခတ္တြင္ "ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ဆိုတာ လူတစ္စု၊ ေဒသတစ္ခုနဲ႕ ဆိုင္တာပါကြာ" ဟု ဟိုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္ေနသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အကယ္၍ လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိစိတ္ၾကိဳက္၊ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ အဝတ္အစားတစ္ခုအား ေရြးခ်ယ္ပါက ထိုသူႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ရွရီအသ္၏ အမိန္႕မ်ားယူလာျပျခင္း၊ ေျပာျပျခင္းသည္ အျမင္မက်ယ္ရာေရာက္ရ၏။ "ေမာ္လဝီဆားဗ္ေတြက စည္းကမ္းေတြ ထုတ္ေနပါကြာ... တကယ္ဆို သာသနာက လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ အလႅာဟ္နဲ႕ ျမတ္နဗီက သာသနာနဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး ဒီေလာက္ စည္းကမ္းေတြမခ်မွတ္ခဲ့ဖူး။ ေမာ္လဝီေတြက အိပ္စိုက္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ျပဌာန္းေနတာ။ ဒါ ေမာ္လဝီဆားဗ္ေတြ အျမင္က်ဥ္းမႈ႕ရဲ႕ သက္ေသတစ္ခုပဲ။ ဒီအျမင္က်ဥ္းမႈ႕ရဲ႕ ရလဒ္မွာ သူတို႕ကိုယ္တိုင္လည္း အလုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မလုပ္ႏိုင္ဖူး။ အျခားသူေတြကိုလည္း မလုပ္ခိုင္းၾကဖူး။ " ဟူ၍ ေျပာဆိုေနၾကသည္ကိုလည္း ခဏတိုင္း ၾကားေနရျပန္သည္။
ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕၏ Effect
ေကာင္းစြာမွတ္သားထားပါေလ။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕သည္ စိတ္ၾကိဳက္ဝတ္ဆင္ခြင့္ရေလာက္ေအာင္ လြန္စြာ ရိုးရွင္း၊လြယ္ကူလွေသာ ကိစၥမဟုတ္ေပ။ မိမိစိတ္ၾကိဳက္ဝတ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ထိုသူ၏ သာသနာတြင္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရားလည္းေကာင္း၊ ဘဝသက္တမ္းတြင္လည္းေကာင္း၊ ျပဳမူက်င့္ၾကံမႈ႕ပိုင္းတြင္လည္းေကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ မသက္ေရာက္၊ မစြန္းထင္းပါဟု မဆိုႏိုင္ေပ။ ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ အျမဲေဖာ္ျပသတိေပးရွိေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ရွိေပသည္။ လူတိုင္းလက္ခံရံုတင္မက စိတ္ပညာရွင္မ်ား သိပၸံပညာရွင္ပင္လ်င္ လက္ခံလိုက္ၾကျပီးျဖစ္၏။ ထိုအခ်က္မွာကား- လူတစ္ေယာက္၏ အဝတ္အစားသည္ ၎၏ရွင္သန္ေနထိုင္မႈ႕၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ လုပ္ရပ္မ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈ႕တစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစသည္။ အဝတ္အစားသည္ လူသားတစ္ဦး ဝတ္ဆင္ရံု သက္သက္အတြက္ မဟုတ္ေပ။ အမွန္စင္စစ္ အဝတ္အစားသည္ လူသား၏ စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ႕၊ အေတြးအေခၚႏွင့္ ၎၏အယူဝါဒတို႕အား သက္ဝင္လႈပ္ရွားေစသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဤအဝတ္အစားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ စာမဖြဲ႕ေလာက္ပါဟု မမွတ္ယူသင့္ေပ။
ဟဇရသ္အုမရ္ႏွင့္ဂၽြဗ္ဗဟ္တစ္ထည္အေၾကာင္း
ဟဇရသ္အုမရ္သခင္ၾကီးႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဆင့္ဆိုခ်က္တစ္ခုလာရွိ၏။ တစ္ၾကိမ္ေသာအခါ ဟဇရသ္အုမရ္သည္ လြန္စြာေကာင္းမြန္ လွပေသာ ဂၽြဗ္ဗဟ္တစ္ထည္အား ဝတ္ဆင္လွ်က္ မတ္စ္ဂ်ိဒိနဗဝီ၌ ခြသြ္ဗဟ္ေပးရန္ ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ ခြသြ္ဗဟ္ျပီးေသာအခါ အိမ္ျပန္၍ ထိုဂၽြဗ္ဗဟ္အား ခၽြတ္ေတာ္မူျပီး ေနာင္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္အုမရ္သည္ ဤဂၽြဗ္ဗဟ္အား လံုးဝဝတ္ဆင္ေတာ့မည္မဟုတ္။ ဤဂၽြဗ္ဗဟ္အား ဝတ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ႏွလံုးသားတြင္ မိမိကိုယ္မိမိအထင္ၾကီးမႈ႕ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ခံစားရသည္ ဟု အမိန္႕ရွိခဲ့ေလသည္။ အမွန္ဆိုလွ်င္ ထိုသို႕ေသာ ဂၽြဗ္ဗဟ္ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ ဟရာမ္မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္သည္ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ ႏွလံုးသားမ်ားအား မွန္ကဲ့သို႕ ၾကည္လင္ေတာက္ေျပာင္စြာ ျပဳေပးထား၏။ ေသးငယ္ေသာ အခ်င္းအရာမ်ားပင္လွ်င္ ၎တို႕အတြက္ မေကာင္းေသာအရာမ်ား ျဖစ္သြားေလသည္။
ဥပမာတစ္ခုအား ရႈ႕စားပါေလ။ စြန္းေပေနေသာ အဝတ္တစ္ခု။ ထိုအဝတ္၏ ေနရာတိုင္းတြင္ အစြန္းအထင္း၊ အစက္အေပ်ာက္မ်ားရွိေန၏။ ထိုသုိ႕ေသာ အဝတ္အေပၚ အစြန္းထင္းတစ္ခု ထပ္စြန္းသြားသည္ဆိုပါက စြန္းေပမႈ႕ေပၚလြင္မည္မဟုတ္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ အေျခအေနမွာလည္း ထိုကဲ့သို႕ပင္။ ႏွလံုးသားတြင္ အစြန္းအထင္း၊ အစက္အေပ်ာက္မ်ားစြာျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေန၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ရွရီအသ္ႏွင့္ဆန္႕က်င္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ထိုဆန္႕က်င္မႈ႕၏ အေမွာင္၊ ထိုဆန္႕က်င္မႈ႕၏ ရလဒ္ဆိုးအား မခံစားရေတာ့ေပ။ သို႕ေသာ္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္သည္ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မြန္မ်ား၏ ႏွလံုးသားမ်ားအား မွန္ကဲ့သို႕ၾကည္လင္ေစေတာ္မူထား၏။ ၎တို႕၏ ဥပမာမွာကား... ျဖဴေဖြး၍ ေတာက္ေျပာင္ေနေသာအဝတ္တစ္ခုအား ေသးငယ္ေသာ အစြန္းအထင္းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚျခင္းႏွင့္ တူလွေပသည္။ ေသးငယ္ေသာ အစြန္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ေတြ႕ေနရမည္သာျဖစ္၏။
ထို႕အတူ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဝလီသူေတာ္စင္မ်ား၏ ႏွလံုးသားမ်ားသည္လည္း ၾကည္လင္ ဝင္းလက္ေနရာ ေသးငယ္ေသာကိစၥမ်ား ျဖစ္လင့္ကစား ၎တို႕အဖို႕ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္သြားေလသည္။ ဟဇရသ္အုမရ္ သခင္၏ အထက္အေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာအား ေထာက္ရႈ႕ျခင္းျဖင့္ သိရသည္မွာ- အဝတ္အစားသည္ လူသား၏ ကိုယ္က်င့္တရား၊ စာရိတၱႏွင့္ ရွင္သန္ေနထုိင္မႈ႕အေပၚတြင္လည္း သက္ေရာက္မႈ႕တစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဝတ္အစားအား သာမန္မွတ္ယူ၍ မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ေပ။ ထို႕အတူ အဝတ္အစားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တရားျမတ္၏ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအား နားလည္သေဘာေပါက္ျပီး လိုက္နာရန္ လြန္စြာအေရးၾကီးေပသည္။
ဘရွီးေလး(ေမျမိဳ႕)
ဒုတိယပိုင္းအား ဖတ္ရႈ႕လုိပါက....ဘရွီးေလး

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Tuesday, October 23, 2012

ျမန္မာျပည္တြင္ ကုရ္ဘာနီႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ေၾကညာခ်က္



ဟစ္ဂ်ရီသကၠရာဇ္ (၁၄၃၃) ခုႏွစ္အတြက္
ကုရ္ဘာနီ၏ မတ္စ္အလာေၾကညာခ်က္

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ (၂၃) ရက္

ၾကည္ညိဳေလးစားအပ္ေသာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မုစ္လင္မ္အေပါင္းတုိ႔ခင္ဗ်ာ .....


အစၥလာမုအလိုင္းကြန္းမ္ ၀ရဟ္မသုလႅာဟ္ ၀ဗရကာသုဟ္

ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ အစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ႕ႀကီးမွ ယခုႏွစ္အတြက္ ကုရ္ဘာနီ မျပဳလုပ္ေတာ့ရန္ ယေန႔ ေၾကညာဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခ အေနအရပ္ရပ္ကို ေထာက္ရႈၿပီး မျဖစ္မေန ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ ရွရီအတ္အစၥလာမ့္တရားဥပေဒ၏ မတ္စ္အလာနည္းဥပေဒမ်ားကို မုစ္လင္မ္အေပါင္း သိရွိနားလည္ သေဘာ ေပါက္ႏိုင္ေစရန္ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။ ေအာက္ပါအခ်က္အလက္တို႔မွာ ယခုႏွစ္ ကုရ္ဘာနီမတ္စ္အာလာမ်ားကို မုစ္လင္မ္မ်ားအေနႏွင့္ အေရးတႀကီး လိုက္နာရမည့္ အစၥလာမ့္တရားဥပေဒ၏ ဓမၼသတ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

၁. ယခုႏွစ္အတြက္ ကုရ္ဘာနီသားေကာင္၀ယ္ၿပီးသူမ်ားသည္ ကုရ္ဘာနီရက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၂၇/၂၈/၂၉ ရက္မ်ား ကုန္ဆုံးၿပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏သားေကာင္ကို အေကာင္လိုက္ျဖစ္ေစ၊ ေရာင္းခ်ၿပီး ေနာက္ျဖစ္ေစ၊ ရရွိေသာေငြကို ဆင္းရဲသား ဇကာတ္စားထိုက္သူမ်ား (၀ါ) အစၥလာမ့္သာသနာေရးရာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ေကာလိပ္မ်ားသို႔ ဆြဒ္ကဟ္အျဖစ္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းလိုက္ရမည္။ မိမိဘက္မွ လွဴဒါန္းေပးကမ္းလိုက္သည့္ ကုရ္ဘာနီသားေကာင္၏ အသားကို မိမိကိုယ္တိုင္ စားသုံးျခင္း မျပဳရ။

၂. ယခုႏွစ္အတြက္ ကုရ္ဘာနီျပဳလုပ္ရန္ နိယသ္ျပဳထားသူမ်ားအေနႏွင့္လည္း မိမိတို႔၏နိယသ္ျပဳထားသည့္ ေငြေၾကးပမာဏကို ဆင္းရဲသားဇကာသ္စားထိုက္သူမ်ားသို႔ ကုရ္ဘာနီရက္ကုန္ဆုံးၿပီးေနာက္ ဆြဒ္ကဟ္ အလွဴဒါနအျဖစ္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းၾကရမည္။

၃. အစၥလာမ္ဘာသာေရးအဖြဲ႕ႀကီး၏ ယခု ဆုံးျဖတ္ေၾကညာခ်က္ကို လိုက္နာရန္မွာ စစ္မွန္ေသာ မုစ္လင္မ္ တိုင္းအေပၚ၀ယ္ ၀ါဂ်စ္ဗ္ မလုပ္မေနရ တာ၀န္ျဖစ္သည္။ ဆုံးျဖတ္ေၾကညာခ်က္ကို လိုက္နာျခင္းမျပဳသူ၊ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ရန္အတြက္ ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္သူမ်ားသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မုစ္လင္မ္လူထု၏ ညီၫြတ္ေရးကို ၿဖဳိခြဲသူမ်ား၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မုစ္လင္မ္မ်ားကို အားအင္ခ်ိနဲ႔ေအာင္ျပဳသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ဂိုနဟ္ထိုက္သူမ်ား ျဖစ္သည္။

ေလးစားစြာျဖင့္

ေမာ္လာနာပသီေက်ာ္ဦး
အစၥလာမ့္သာသနာ့ပညာရွင္ႏွင့္ ဓမၼသတ္မွဴး
ဖုန္း- ၀၉ ၄၄၄ ၀၁၁ ၈၀၆

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...