Thursday, November 15, 2012

သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ ဆိုတိုင္းၿငင္းရမွာလား ?????

ယေန႕ေခတ္ အစ္စလာမ္အတြင္း ၿဖစ္ပ်က္ေနေသာ္ၿပသနာႀကီးတြင္
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ ဆိုလွ်င္လက္မခံ ၿငင္းဆန္ေနေသာၿပသနာၾကီးပင္ၿဖစ္သည္။ အစ္စလာမ္သမိုင္းတေလွ်ာက္တြင္ ထိုၿပသနာမ်ိဳးမွာမရွိသေလာက္ပင္ၿဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ၿပသနာႏိႈးဆြမႈမ်ားရွိသည္။စလဖီ ၀ါဒီတို႕သည္ထိုၿပသနာကို အၿမင့္ဆံုးအထိေတာက္ေလာင္ေအာင္ၿပဳလုပ္လိုက္ၾကသည္။
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ မ်ားကိုလံုး၀ၿငင္းဆန္ၿခင္းမွာ ဟဒီးစ္ၿငင္းပယ္ရန္ လမ္းဖြင့္လိုက္ၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။ မြန္ကရီနီး ဟဒီးစ္ (ဟဒီးစ္ၿငင္းပယ္သူမ်ား) ကို အားေပးအားေၿမာက္ၿပဳၿခင္းၿဖစ္သည္။
ထိုလမ္းစဥ္မွာ အဲ့ဟ္ေလစြန္နသ္၀လ္ဂ်မာအသ္၏ လမ္းစဥ္မဟုတ္ပါ။ အြမ္မဒ္အေပၚ ဟဒီးစ္ပညာရွင္တို႕၏ေက်းဇူးမွာ အလြန္ၾကီးမားလွသည္။ သူတို႔သည္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(စြ) စကားတိုင္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုင္း ႏွင့္စြန္နသ္တုိင္းကို ဦးစြာ မိမိတို႕၏ရင္တြင္း၀ယ္ အလြတ္က်က္မွတ္ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကသည္။
တဖန္က်မ္းစာအုပ္မ်ားၿပဳစုကာေက်းဇူးၿပဳခဲ့ ၾကသည္။ထိုအဆင့္သို႔ေရာက္ေအာင္ ၄င္းတုိ႔ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္ ဒုက္ခဆင္းရဲမႈမ်ိဳးကို ယေန႔ေခတ္တြင္ ပမာၿပရန္ပင္ရွိမည္မဟုတ္ပါ။
စြန္နသ္ေတာ္ႏွင့္ ဟဒီးစ္္ေတာ္မ်ားသည္ အစ္စလာမ္၏ ဒုတိယ အေရးၾကီးွဆံုးေသာ္အခ်က္ၿဖစ္သည္။ ထုိအခ်က္ကိုထိန္းသိမ္းထားသူမ်ားမွာ ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားၿဖစ္သည္။
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ဆိုလွ်င္လက္မခံနဲ႔ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္အေပၚက်င့္သံုးၿခင္းမပိုင္ဘူးဟု ဆိုသည္မွာ ယေန႔ေခတ္စလဖီတို႕၏အသံပင္ၿဖစ္သည္။
ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားသည္ ဟဒီးစ္မ်ား၏အဆင့္အတန္းကို သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
ဥပမာအားၿဖင့္ ဗုခါရီ ႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္ က်မ္းတြင္ပါရွိေသာဟဒီးစ္မ်ားသည္အမွန္ကန္ဆံုးၿဖစ္သည္။ (ေႏွာင္းပိုင္းေခတ္ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ား ကသတ္မွတ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။)
ေခတ္ဦးပိုင္းတြင္ ဟဒီးစ္၏အဆင့္အတန္းမွာႏွစ္ခုသာရွိသည္။
ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးစ္ႏွင့္ ဂိုင္းရ္ ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးစ္ တို႔ၿဖစ္သည္။
ဆင့္ၿပန္ေသာရာ၀ီမွာ မွတ္သားဥာဏ္ သက္က၀ါ အလာဟ္ေၾကာက္စိတ္ရွိမႈ စသည့္အရည္အခ်င္းမ်ားရွိလွ်င္ ထိုသူဆင့္ၿပန္ေသာ ဟဒီးစ္သည္ ဆြဟီးဟ္ အဆင့္ရွိၿပီး ထိုအရည္အခ်င္းေလ်ာ့နည္းေနသူဆင့္ၿပန္လွ်င္ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္
ဂိုင္းရ္ဆြဟီးဟ္ ဟုေခၚသည္။
ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းအရင္က ေ၇းသားခဲ့ေသာဟဒီးစ္က်မ္းမ်ားမွာ ပိုၿပီးၿမင့္ပါသည္။
ထိုက်မ္းမ်ားတြင္ပါရွိသည့္ စနဒ္ဆင့္ၿပန္သူအဆက္မွာအလြန္နည္းသည္။(ႏွစ္ဦးသံုးဦးႏွင့္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(စြ) အထိေရာက္သြားသည္)
ဒုတိယအခ်က္မွာထိုက်မ္းမ်ားတြင္ပါရွိသည့္ဆင့္ၿပန္သူတို႕၏
အဆင့္အတနး္မွာလည္း ေနာက္ပိုင္း ဟဒီးစ္က်မ္းမ်ားတြင္ ပါရွိေသာဆင့္ၿပန္သူမ်ားထက္ အဆင့္အတန္းပိုၿမင့္ၾကသည္။
ဥပမာ- အိမာမ္မာလိက္၏ မုအသြ္သြာက်မ္း၏အဆင့္အတန္းသည္ ဗုခါရီက်မ္းထက္ပိုၿပီးၿမင့္ပါသည္။ မုအသြ္သြာက်မ္း တြင္ပါရွိေသာ စနဒ္မ်ားမွာ သးံုေလးဆင့္ထက္မပိုပါ။
အီမာမ္မာလိက္ ဟဒိးစ္ရယူထားေသာ ဆရာမ်ား၏အဆင့္အတန္းသည္လည္း အီမာမ္ ဗုခါရီ၏ ဆရာမ်ား ၊ထိုဆရာ၏ဆရာမ်ားထက္ပင္ ပိုၿပီး အဆင့္အတန္းၿမင့္ၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ဟဒိးစ္မ်ားသည္ ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ား၏ စနဒ္ၿဖင့္ဆင့္ၿပန္ေသာဟဒိးစ္မ်ား ၿဖစ္ၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ဟဒိးစ္မ်ားသည္
ဟဒီးစ္ပါရဂူမ်ား၏စနဒ္ၿဖင့္ ဆင့္ၿပန္ေသာ ဟဒီးစ္မ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ေဖာ္ၿပေသာ အမ်ိဳးအစားအနက္ တမ်ိဳးကိုသာ ဟဒီးစ္ဟုေခၚၿပီး က်န္အမ်ိဳးအစားကို ဟဒီးစ္ဟု မေခၚဘဲ က်င့္သံုးၿခင္း မပိုင္ဟုသေဘာေပါက္မမွားသင့္ေပ။
ဟဒီးစ္ပညာရွင္မ်ားထံတြင္ ဟဒီးစ္၏အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ သည့္စည္းကမ္းခ်က္ၿခင္းမတူညီ ၾကပါ။
ဥပမာ- အီမာမ္ဗုခါရီထံတြင္ ဟဒီးစ္၏စနဒ္အတြင္းတြင္ ဆင့္ၿပန္သူႏွင့္ ၄င္း၏ဆရာ (ဟဒီးစ္ပို႔ခ်သူ) တုိ႕ေတြ႕ဆံုမႈခိုင္မာလွ်င္
ထိုစနဒ္ပါေသာ ဟဒီးစ္မွာ အီမာမ္ ဗုခါရီထံတြင္ ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္သည္။
အီမာမ္မြတ္စ္လင္မ္ထံတြင္မူ ထိုသို႔မဟုတ္။ ဟဒီးစ္ပို႕ခ်သည့္ ဆရာႏွင့္ ရယူသည့္တပည့္တို႕ ေတြ႔ဆံုၾကေၾကာင္း အခိုင္အမာၿဖစ္ရန္ အေရးမၾကီး။ ေတြ႔ဆံုႏိုင္ေၾကာင္းၿဖစ္ႏိုင္ေၿခရွိလွ်င္လံုေလာက္ေပသည္။
ယခုမွတ္ထားရမည္မွာ အီမာမ္မြတ္စ္လင္မ္္ထံ
တြင္ ဆြဟီးဟ္အဆင့္ရွိေသာ ဟဒီးစ္ရွိေသာ ဟဒီးစ္သည္ အီမာမ္ဗုခါရီထံ
တြင္ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္ရန္မလိုအပ္ပါ။
ေတြ႕ဆံုမႈမခိုင္မွာသၿဖင့္ အီမာမ္  ဗုခါရီထံတြင္ သြအီးဖ္ၿဖစ္ေနေသာ ဟဒီးစ္သည္ အီမာမ္ မြတ္စ္လင္မ္ ထံတြင္ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္ေနသည္။
ထိဳ႕ေၾကာင့္ ဟဒီးစ္ ကဟဒီးစ္ၿဖစ္သည္။
စည္းကမ္းသတ္မွတ္သည့္စံခ်ိန္စံညႊန္းၿဖင့္သာ အခိ်ဳ႕ပညာရွင္ထံတြင္ ဆြဟီးဟ္ၿဖစ္ေနၿပီး အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ထံတြင္သြအီးဖ္ၿဖစ္ေနသည္။
သြအီးဖ္ ဟဒီးစ္ကိုလံုး၀ ၿငင္းပယ္ရမည္ဟု လက္ခံထားေသာသူသည္  သာသနာတြင္အလြန္ဆိုးရြားေသာ ဗိဒ္အသ္ကို လမ္းစဖြင့္သူၿဖစ္သည္။
ေရွးဟဒီးစ္ပညာရွင္ ပညာရွင္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ဖိကဟ္ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ကိုလက္ခံခဲ့ၾကသည္။
ကြ်န္ေတာ္၏ အထက္ပါစကားသည္ စလဖီမ်ား၏ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ ဆူညံသံၾကားတြင္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္မိပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ခိုင္မာေၾကာင္းသက္ေသၿပရန္ အီမာမ္သိရ္မီဇီ၏ ဟဒီးစ္က်မ္းၿဖစ္သည့္ သိရ္မီဇီ က်မ္းကို အေထာက္အထားအၿဖစ္တင္ၿပပါမည္။ သို႔မွသာ စလဖီ၀ါဒမိႈင္းမွလြတ္ကင္းၿပီး အမွန္တရားကိုကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္းၿမင္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သည္။
အဒီဘင္န္ဟာသင္မ္ ဆင့္ၿပန္ထားေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္….
အလိုသေဘာမွာ-
ကြ်ႏု္ပ္သည္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(စြ)၏ထံပါးတြင္ စြန္ၿဖင့္အမဲလိုက္ထားေသာသားေကာင္ ဟလာလ္ စားပိုင္ /မပိုင္ႏွင့္ပက္သက္ၿပီးေလွ်ာက္ထားရာ
တမန္ေတာ္ၿမတ္က အၾကင္သားေကာင္ကို သင့္အတြက္ခ်န္ထားလွ်င္ (သားေကာင္ကို စြန္ကမစားဘဲဖမ္းေပးလွ်င္ ) သင္စားသံုးႏိုင္သည္ဟုေၿဖၾကားေတာ္မူသည္။
အီမာမ္ သိရ္မီဇီက အဆိုပါဟဒီးစ္ေတာ္အား မုဂ်ာလိဒ္ ဗင္န္အဗ္ဒုရ္ရဟ္မားနအန္ရွအ္ဗီ္ ဟူေသာ စနဒ္တခုတည္းၿဖင့္သာ ကြ်ႏု္ပ္သိသည္ဟု အမိန္႔ရွိသည္။ သေဘာမွာ ရွအ္ဗီထံမွ မုဂ်လိဒ္ တစ္ဦးတည္းသာရွိသည္။ ရွအ္ဗီမွလြဲၿပီး မည္သူ႕ထံကမွ်ထိုဟဒီးစ္ဆင့္ၿပန္ထားၿခင္းမရွိပါ။ ဟဒိးစ္ပညာရွင္မ်ား၏ စည္းကမ္းအရ အထက္ပါဟဒိးစ္သည္ သြီးဖ္ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အိမာမ္ သိရ္မီဇီက ပညာရွင္မ်ားသည္ထို ဟဒီးစ္အားက်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္ဟု အမိန္႔ရွိသည္။ (သိ၇္မီဇီက်မ္း အတြဲ၂-စာ ၃၄၂)
ဆြဟာဗာမ်ား၊ သာဗီအီးန္မ်ား ၊ သဗအ္သာဗီအီန္ မ်ားႏွင့္ ဖိကဟ္ပညာရွင္ အီမာမ္ၾကီးမ်ားအားလံုး ထိုဟဒီးစ္အေပၚက်င့္ သံုးခဲ့ၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္ေရာက္မွ သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ အေပၚက်င့္သံုးၿခင္းမပိုင္ဟုေၿပာေနၿခင္းမွာ မည္သို႔မွန္ကန္ပါမည္နည္း။ အေၾကာင္းအရာ ရွည္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ၿပီး ဒီမွ်ေလာက္ဥပမာၿဖင့္ပင္ အက်ဥ္းခ်ံဳးလိုက္၇ပါသည္။
ဟဒီးစ္ ပညာရွင္မ်ားထံတြင္သြအီးဖ္ဟုသတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ပညာရွင္မ်ားလက္ ခံ      က်င့္သံုးသည့္ဟဒီးစ္မ်ိဳးေထာင္ေသာင္းမကရွိ
ေနသည္။ပညာ ရွင္  မ်ားဟုဆိုရာတြင္ သင္တို႔ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သတ္မွတ္ထားေသာ ပညာရွင္မ်ားကို ဆိုလိုၿခင္းမဟုတ္။ ဆြဟာဗာမ်ား၊ သာဗီအီးန္မ်ား၊ ဖိကဟ္အီမာမ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ဟဒီးစ္အီမာမ္ ၾကီးမ်ားကိုဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သည္။
ယေန႕ေခတ္ဂိုဏ္းသစ္မ်ားၿဖစ္သည့္ စလဖီႏွင့္ ဂိုင္ရ္မုကလ္လိဒ္မ်ားက
သြအီးဖ္ဟဒီးစ္ကို အေထာက္အထားၿပဳလုပ္ၿခင္းဟရာမ္ဟု မသိနားမလည္သည့္လူထုအတြင္း သူတို႔ ပင္ပညာရိွသေယာင္၀ါဒၿဖန္႔ေနၾကသည္။ အမွန္မွာ ပညာမဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ၿဖစ္ေပၚလာရေသာၿပသနာၿဖစ္သည္။
ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းကိုသာၾကည့္ၿပီး သြအီးဖ္ဟု သိမ္းၾကံဳးေၿပာလို႔မ၇ပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ သြအီးဖ္မွန္သမွ်အာလံုးလက္မခံၿငင္းပယ္ၿခင္းမွာ အလြန္ဆိုးရြားေသာလုပ္ရပ္ၿဖစ္သည္။
ဟဒီးစ္ စနဒ္ဆင့္ၿပန္ပံုကို ………
ေမာ္လာနာရွမ္စြတ္ဒိုဟာ (မဇြာေဟရီ) ရႈိင္ခြလ္ဟဒီးစ္ႏွင့္ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး (၊ဆူဖီယဟ္ အစ္စလာမ္ တက္ကသိုလ္) ၏ ဗယာႏုလ္ဟဒိးစ္မွ ကိုးကားေဖာ္ၿပပါသည္။
 ေကာင္စရ္ ဘာဒ္ရွဟ္

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

“ ေအာင္ႏိုင္ျခင္း ”

*** သမၼတႀကီးအိုမရ္သခင္ ႀကီးမွဴးအုပ္ခ်ဳပ္ေနစဥ္ ...............

ျဖစ္ရပ္...
ဂ်ိဟာဒ္ သာသနာ့စစ္ပြဲအတြက္ ေစလြတ္ထားေသာ သာသနာ့စစ္သည္ေတာ္မ်ားထံမွ သံတမန္တစ္ဦးသတင္းေပးရန္အိုမရ္သခင္ထံေရာက္ရွိလာခဲ့၏။

အိုမရ္သခင္ “ .ဂ်ိဟာဒ္သာသနာ့ႀကိဳးပမ္းမႈဘယ္အခ်ိန္ေလာက္အစျပဳႏုိင္လဲ ? ”

သံတမန္ “ဒီေန႔ ေနမျမင့္ခင္အစျပဳႏုိင္မယ္။ ”

အိုမရ္သခင္ “ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ဆိုေအာင္ႏုိင္မလဲ ?

သံတမန္.. “ေနမ၀င္ခင္ေလာက္ဆိုရင္ေအာင္ျမင္မွာပါ။ ”

သတင္းစကားၾကားလုိက္တဲ့အိုမရ္သခင္ဟာ မ်က္ရည္ေတြပါးတစ္ျပင္လံုးမ်က္ရည္ေတြစြတ္စိုသြားေအာင္ငိုယိုတယ္။
ျမင္ေတြ႕သူမ်ားနဲ႔ သံတမန္ဟာ အံ့ၾသျခင္းမ်ားစြာနဲ႔ အိိုမရ္သခင္ကိုျပန္ေမးေလွ်ာက္တယ္။

“ သခင္ႀကီးခင္ဗ်ား...ကၽြန္ေတာ္တု႔ိသခင္ႀကီးကိုေပ်ာ္ရႊင္ေစဖို႔သတင္းေကာင္းေပးတာပါ။ သခင္ႀကီးက သတင္းေကာင္းအတြက္ေပ်ာ္္ရႊင္မႈကိုေဖၚျပမႈမရိွ၊ ဘယ္ျဖစ္လို႔ငိုရတာလဲ ? ”

အိုမရ္သခင္
“ အသွ်င္ျမတ္၏ကစမ္ အမွန္တရားရဲ႕ေ႔ရွမွာ အမွားဟာ ဒီေလာက္ၾကာၾကာတည္ရွိမေနႏုိင္ဘူး။အခုလိုတစ္ေန႔တာလုံုးၾကာေနတာဟာ
ငါတို႔ မင္းတို႔ က်ဳးလြန္တဲ့အျပစ္ဒုစရုိက္ေတြေၾကာင့္ပဲ ”

“ မွတ္ထားၾက...........တို႔တေတြရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈေတြဟာ အင္အားေၾကာင့္ ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
တို႔တေတြရဲ႕အျပစ္ဂိုနဟ္ဟာနည္းပါးၿပီး ကာေဖြရ္ေတြရဲ႕အျပစ္ဂိုနဟ္ ဟာ မ်ားျပားျခင္းေၾကာင့္ ေအာင္ႏုိင္မွာကြ။
ကာေဖြရ္နဲ႔တို႔ အျပစ္ဒုစရိုက္ေတြမွာ ညီတူညီမွ် ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ တို႔တေတြစစ္အင္အားဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ကၽြမ္းက်င္မႈဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ေအာင္ႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူးကြ။အသွ်င္ခ်ီးျမွင့္မယ့္ ေအာင္ႏိုင္ျခင္းဟာ အျပစ္ဂိုနဟ္ေရွာင္ရွားျခင္းနဲ႔ရႏုိင္တယ္။ က်ဳးလြန္ခဲ့တဲ့အျပစ္ေတြအတြက္ ငါတို႔ မင္းတို႔အသွ်င့္ထံ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ရမယ္။”

( စဥ္းစားဖို႔နဲ႔သံုးသပ္ဖို႔ပါ)


...........................ကၽြန္ေတာ္တို႔က်ဳးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္မ်ားအား ခြင့္လြတ္ခ်မ္းသာေပးသနားေတာ္မူပါ..အိုအသွ်င္)         စြလာဟြဒၵီးန္

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ စကားလက္ေဆာင္

بسم الله الرحمن الرحيم
လူမ်ိဳးတုိင္း လူမ်ိဳးတိုင္း၊ ေနရာေဒသတိုင္း၊ အေျခအေနႏွင့္အခ်ိန္အခါအလိုက္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္အတြက္ စကားလက္ေဆာင္ေလးေတြ ေပးေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။ မွာတမ္းစကားမ်ား အသြင္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဆံုးမၾသဝါဒပံုစံျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ပညာေပးပံုျပင္သဖြယ္လည္းေကာင္း....စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္။ ထို႕အတူ ထိုစကားမ်ားအား ေခတ္အဆက္ဆက္ ဆင့္ပြားေျပာဆိုၾကျပီး လက္ေတြ႕က်င့္သံုးတတ္ၾကသည္မွာလည္း လူသား၏ ပင္ကိုယ္ဗီဇအလားပါပဲ။ ထိုသုိ႕ ဆင့္ကဲ့ေရာက္လာေသာ အဖိုးတန္ ရတနာ စကားလံုးမ်ားအနက္ အရဗ္တို႕၏ စကားလံုးမ်ားမွာ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားထက္ ပိုမိုထိေရာက္ျပီး၊ သာပိုအက်ိဳးရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။ အရဗီစာေပ၏ နက္ရႈိင္းမႈ႕ႏွင့္ ဘာသာျခားစာေပဝင္ေရာက္မႈ႕နည္းျခင္း၊ အရဗ္တို႕၏ စာေပၾကြယ္ဝမႈ႕ႏွင့္ အသိဥာဏ္လွ်ံပယ္မႈ႕ အစရွိသည္တုိ႕ေၾကာင့္ ၎တို႕၏ စကားမ်ားသည္ ဘာသာေပါင္းစံုသို႕ ျပန္႕ႏွံ႕သြား၏။ ထို႕ေနာက္ လူတို႕သည္ အိပ္စိုက္စကားလံုးမ်ား ထည့္သြင္းကာ အရဗ္စကားပံု၊ အဆိုအမိန္႕တို႕အား ေမြးစားေလ့ရွိၾကသည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ အက်ိဳးရွိသည့္အရာတို႕အား အက်ိဳးရွိသည့္ေနရာတြင္ အက်ိဳးရွိမည့္ပံုစံႏွင့္ တင္ျပျခင္းသည္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အနည္းငယ္ကူးယူူတင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

ဒီတန္ဖိုးရွိတဲ့ စကားေလးေတြကို ထိုင္ဝိုင္းသူ၊ ထိုင္ဝိုင္းသားတို႕က မိမိတို႕ နီးစပ္ရာ အစၥလာမ့္ဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးတို႕ကို လက္ဆင့္ကမ္း ပို႕ခ်ေပးျပီး ကုသိုလ္ေရကန္လွ်ံပယ္ေစၾကမည္ဆိုလွ်င္......

အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးႏွင့္ သမီးငယ္ေလးတစ္ဦး အိမ္တြင္အတူရွိေနၾကသည္။ အခ်ိန္မွာ သတို႕သားအိမ္သို႕ ခ်စ္စဖြယ္သမီးငယ္အားထည့္ေပးလိုက္မည့္အခ်ိန္.... ခြဲခြာရေတာ့မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ရည္ကန္မ်ား တာက်ိဳးအံ့ဆဲဆဲ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ခ်စ္သမီးအား ရင္ခြင္တြင္းသို႕ထည့္ကာ ရတနာမ်ားေပးေနခဲ့သည္။ နက္ရႈိင္းလွတဲ့ မိဘေမတၱာရဲ႕ ပံုရိပ္တစ္ခုေပါ့။ ေပးလုိက္တဲ့ ရတနာေတြက စိန္ေက်ာက္သံပတၱျမားေတာ့ မဟုတ္... မွာတမ္းစကားေတြနဲ႕ သီကုံးထားတဲ့ ပုလဲလည္ဆြဲတစ္ခုေပါ့။ မိခင္က ခ်စ္သမီးေလးရဲ႕ ေခါင္းေလးကို ပြတ္သပ္ရင္း....

ခ်စ္သမီးေလး.... အကယ္၍ မွာတမ္းစကားဆိုတာ စည္းကမ္းရိုေသသဝတ္မႈ႕ရွိသူအား မေျပာဆိုရေၾကးဟု သတ္မွတ္ႏိုင္လွ်င္ သမီးေလးကိုလည္း ေျပာေနဖို႕မလိုဖူး။ သို႕ေသာ္ မွာတမ္းစကားဆိုတာ ေမ့ေလ်ာ့ေနသူကို သတိရေစတယ္။ အသိဥာဏ္ရွိသူကို အကူအညီရေစတယ္။
ဒီလုိပဲ သမီး.... အကယ္၍ မိဘႏွစ္ပါးခ်မ္းသာလို႕၊ မိဘႏွစ္ပါးက သမီးကိုအရမ္းလုိအပ္လြန္းလို႕ မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္ဟာ ခင္ပြန္းမလိုအပ္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္လွ်င္ သမီးေလးဟာ ေလာကီလူသားမ်ားအနက္ ခင္ပြန္းမလုိအပ္ဆံုးသူျဖစ္လိမ့္မယ္။
ခ်စ္သမီးငယ္.... သမီးေလးက ေမြးဖြားရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စြန္႕ခြာ၍ သြားေနတယ္။ စတင္ၾကီးျပင္းရာအိမ္အား ေက်ာခိုင္း၍ သမီးမသိေသာ၊ မရင္းႏွီးေသာအိမ္သို႕ သြားေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမေမထံမွ စကားၾကီးဆယ္ခြန္းကို က်က္မွတ္၍သြားမည္ဆိုပါက သမီးေလးအတြက္ ရတနာသိုက္တစ္ခု ပိုင္ဆိုင္သြားေပမယ္။
  • ၁။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈ႕ျဖင့္ ခင္ပြန္းသည္နားတြင္ သမီးေလးေနထိုင္ပါ။
  • ၂။ အမိန္႕နာခံစြာျဖင့္ ခင္ပြန္းသည္အား ဆက္ဆံပါ။
  • ၃။ ခင္ပြန္းသည္၏ မ်က္ရိပ္မ်က္ကဲအား သိပါေလ။
  • ၄။ သမီးေလးရဲ႕ အျပစ္တစ္စံုတစ္ခုအား ခင္ပြန္းသည္မသိပါေစႏွင့္။
  • ၅။ ခင္ပြန္းသည္၏ စားေသာက္ခ်ိန္ကို သိပါေလ။
  • ၆။ ခင္ပြန္းသည္ အိပ္ေနစဥ္ တိတ္ဆိတ္စြာေနပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆာေလာင္မႈ႕၏ ဒဏ္သည္ လြန္စြာေလာင္ကၽြမ္းေစတတ္ျပီး၊ အိပ္စက္မႈ႕အား အေႏွာက္ယွက္ျဖစ္ေစျခင္းသည္ မုန္းတီးေစတတ္၏။
  • ၇။ ခင္ပြန္းသည္ ပူေဆြးဝမ္းနည္း၊ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္တြင္ ၎ေရွ႕၌ ေပ်ာ္ျမဴးမႈ႕အား ေရွာင္က်ဥ္ပါေလ။
  • ၈။ ၎ေပ်ာ္ရႊင္ေနခ်ိန္တြင္ ဝမ္းနည္းညွိးငယ္စြာေနျခင္းအား ေရွာင္ရွားပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပထမအခ်က္(နံပါတ္၇)သည္ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ႕ျဖစ္ျပီး ဒုတိယအခ်က္(နံပါတ္၈)သည္ (စိတ္ႏွလံုးသားအား) ေနာက္က်ိေစျခင္းျဖစ္သည္။
  • ၉။ သမီးက လူတိုင္းထက္သာပို၍ ခင္ပြန္းသည္အား ၾကီးျမင့္ျမတ္သည္မွတ္ယူပါ။ သို႕မွသာ ၎သည္ လူတိုင္းထက္ပို၍ သမီးအား ဂုဏ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။
  • ၁၀။ သမီးငယ္မွတ္ထားပါေလ....။ သမီးၾကိဳက္သည့္ကိစၥတြင္ျဖစ္ေစ မႏွစ္သက္သည့္ကိစၥတြင္ျဖစ္ေစ ခင္ပြန္းသည္၏ ႏွစ္သက္မႈ႕အား မိမိႏွစ္သက္မႈ႕ထက္ ဦးစားမေပးသေရြ႕၊ ၎၏ စိတ္ဆႏၵအား မိမိ စိတ္ဆႏၵထက္ ဦးစားမေပးသေရြ႕ သမီးလိုခ်င္တာကို ရႏိုင္မွာမဟုတ္ဖူး။
သမီးငယ္ေလးကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အေကာင္းဆံုးေရြးခ်ယ္ေပးေတာ္မူပါေစ။

စကားတစ္ခုအား လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းမရွိပဲ တန္ဖိုးရွိသည္ဟု ေျပာဆုိျခင္းသည္ လူေပါ့တို႕၏ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။
ထိုင္ဝိုင္းသူ၊သားမ်ားအားလံုး လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ခြင့္ ရႏိုင္ၾကပါေစ။
မွတ္ခ်က္။     ။ ဆံုးမစကားမွာ تاريخ الأدب العربي မွ ဘာသာျပန္ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဘရွီးေလး (ေမျမိဳ႕)ဘရွီးေလး

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

နိကာဟ္-ထိမ္းျမားျခင္း၏ထြတ္ျမတ္မူမ်ား

Bismillahirahmaaniraheem
   နိကာဟ္သည္ အိဗါဒသ္ ခဝတ္မွုတစ္ရပ္လည္းျဖစ္ျပိံး Allah ရွင္ျမတ္ ၏စည္းစိမ္ေတာ္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္ေပသည္။နိကာဟ္ ျပုျခင္းျဖင့္ မိမိ၏ နဖ့္စ စိတ္ရုိင္းစိတ္ယုတ္ကုိ ဇိနာ-တရားမဝင္ လိင္ဆက္ဆံျခင္း၏ ျပစ္မွုက်ူးလြန္ျခင္းမွ ေရွာင္ျကဥ္နုိင္ျပိံး၊စိတ္နွလုံးမွာလည္းမွန္ကန္တည္ျငိမ္ရ်္ လာေပသည္။ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားဖြံံံံံံံ့ျဖုိးတုိးတက္ ျမင့္မားလာသည့္ အျပင္၊ နာမ္ပုိင္းေရးတြင္မ်ူိသိပ္စိတ္၊သည္းခံစိတ္နွင့္တကြ ရက္ေရာစြာလူွဒါန္းလုိစိတ္ကုိ ေမြးထုတ္ဖန္တိံးယူနုိင္ျပိံး၊စိတ္၏
ေအးခ်မ္းသာယာမွုကုိလက္ေတြ ့ခံစားခြင့္ရွိနုိင္ေပသည္။
        နိကာဟ္ ျပ ုျခင္း၏ အက်ူိးေက်းဇူးမွာမ်ားေျမာင္လွ၏။ အရသာလည္းခံစားရျပိံး၊အက်ူိးဆဝါးဗ္ ေျမာက္ျမားစြာလည္း
ပုိက္ေထြးခြင့္ရရွိ၏။ ဇနိံးေမာင္နံနွစ္ဥိံး မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္ထုိင္ရ်္
ခ်စ္စကားေျပာဆုိျခင္းသည္ပင္ အပုိ အိဗါဒသ္-နဖိလ္နမာဇ္ ဖတ္
ျခင္းထက္သာပုိျမတ္သည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ေလ့လာသိ ရွိခြင့္
ရရွိေပသည္။
  တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏  ံံံံံံံံံံံံဟဒိံးဆ္ေတာ္
      "နိကာဟ္ ျပုထိမ္းျမားလက္ထက္ျကကုန္၊ မိမိ၏မ်ိ ုးဆက္ကုိ တုိးပြားေစျကကုန္၊ငါတမန္ေတာ္သည္ အသင္တုိ ့၏ အေရအတြက္မ်ားျပားမွုေျကာင့္ ကိယာမသ္ေန့မွာအျခားအုမ္မသ္သားမ်ားအေပါ္ဂုဏ္ယူဝင့္ျကြား
ေတာ္မူအ့ံ" ဟူေသာအမိန္ ့ေတာ္ကုိလက္ေတြ့လုိက္နာက်င့္သုံး
ရာလည္းေရာက္၏။(ဂ်ာမိအုလ္မစာနိဒ္)
  နိကာဟ္လုပ္ျခင္းသည္ Allah အရွင္ျမတ္နွင့္ ရင္းနွိံး နိံးကပ္မွု ရရွိ
ရာ မွန္ကန္ေသာ နိံးလမ္းလည္း ျဖစ္သည္။ ဟဒိံးဆ္ေတာ္ တစ္ရပ္မွာ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ရ်္ လိမ္မာေရး ျခား
ရွိေသာ အမ်ိ ုးသမိံး အား ေအာက္ပါအတုိင္းခ်ိံးက်ူးထားသည္
ကုိ ေတြ ့ရေပသည္။
      "ဒြန္နယာေလာကတစ္ခုလုံးသည္ အသုံးေဆာင္တခုျဖစ္သည္ ။ ေလာက၏ အသုံးအေဆာင္မ်ား
တြင္ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ရ်္ လိမ္မာေရး ျခား
ရွိေသာ အမ်ိ ုးသမိံးထက္သာပုိရ်္ေကာင္းျမတ္ေသာအရာဟူရ်္
မရွိ ။ " (မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)
ဆုိလုိသည့္သေဘာမွာဤလူဘုံေလာကမွာေကာင္းဂုဏ္အေပါင္း
နွင့္ျပည့္စုံရ်္ လိမ္မာေရးျခားရွိ ေသာဇနိံး-မိန္းမရရွိျခင္းသည္ အလြန္ကုိ နဖူးစာေကာင္းျခင္း၏လက္ခဏာျဖစ္သည့္အျပင္ Allah အရွင္ျမတ္၏ ရဟ္မသ္ ဂရုဏာေတာ္ ျဖစ္ေပသည္။ဤကဲ့
သုိ ့ေသာ ဇနိံးေကာင္း ဇနိံျမတ္ တုိ ့သည္ ခင္ပြန္းသည္တုိ ့
အတြက္ စိတ္တသုခ၊ကာယသုခနွင့္ ဒြန္ယာ-အာခိရသ္ နွစ္ဘဝ နွစ္ဌာန ၏ေအာင္ျမင္မွုမ်ားရရွိေစရာ အေျကာင္းခံလည္းျဖစ္ေပ
သည္။ဒြန္ယာ ေရးရာတြင္ ခ်မ္းသာသုခအျဖာျဖာ ခံစားခြင့္ရရွိျပိံး
အာခိရသ္ ေရးရာတည္ေဆာက္ရာတြင္လည္း အေထာက္အကူ
မ်ားရရွိေစသည္။
    နိကာဟ္ ျပ ုလုပ္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ စြန္နသ္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ လမ္းစဥ္မွန္လည္း ျဖစ္သည္။လမ္းစဥ္မ်ားတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္
ျကိံး၏လမ္းစဥ္ သည္ ခုိင္ရ္ နွင္ ဗရ္ကသ္ ေကာင္ခ်ိံးအျဖာျဖာနွင့္
ျပည့္စုံေသာ လမ္းစဥ္ပင္ျဖစ္သည္။
           "အေျဖာင့္တန္းဆုံးနွင့္အမွန္ကန္ဆုံးလည္းျဖစ္ရ်္အနွစ္သက္ဆုံးလည္းရကာ၊ ေကာင္းခ်ိံးမင္ဂလာေပါင္းနွင့္ အျပည့္စုံဆုံးေသာ
လမ္းစဥ္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏လမ္းစဥ္သာလည္းျဖစ္သည္။"


    အစ္လာမ့္နည္းက် အိမ္ေထာင္သည္ဘဝ က်မ္းထဲမွကူးယူေဖာ္
ျပထားပါသည္။စာေရးသူမွာ ျမန္မာစာမရုိက္တတ္သျဖင့္ဖုံန္းမွ
တဆင့္တလုံးျခင္းရုိက္ျပိံးတင္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိ ့အတူစာလုံး
နွစ္လုံးဆင့္မ်ားသုံးမရသည္အတြက္ အထူးေတာင္းပန္အပ္သည္
ဆက္လက္ျပိံးလည္းတင္ေပးသြားပါမည္  Allah အရွင္ေက်နပ္
နွစ္သက္ေတာ္မူပါ ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ ့အားလံုးကုိနိကာဟ္ေပါ ္မွာ
တမန္ေတာ္ျကိံး၏ဆုိဆုံးမမူ ့အတုိင္းဘဝသက္တမ္းကုိ
ေလ်ာက္လွမ္းနုိင္စြမ္းေပးေတာ္မူပါ ။ ယာAllah

         အာမိံန္း    Zaid (UAE)
Zaid

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

မုဟရ္ရမ္လတြင္ ထူးျခားတာ...

بسم الله الرحمن الرحيم
မုဟရ္ရမ္လဟာ အစၥလာမ့္ရဲ႕ ႏွစ္ဆန္းလတစ္ခုျဖစ္တယ္... အဲ့လိုပဲ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္ေတြ အမ်ားၾကီးလည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္... ဒီလထဲမွာ... အတိုင္းထက္လြန္ျပီး လမ္းမွားကို ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ရွိသလို ေကာင္းမြန္တဲ့ လုပ္ရပ္အခ်ိဳ႕နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ေန႕ရက္ေလးေတြလည္း ရွိျပန္တယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ခဲ့သလို ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ ကိစၥေတြလည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။ တေနရာတည္းမွာ အျဖစ္အပ်က္ေတြအားလံုးကို စုစည္းျပီးေတာ့ ဖတ္မိ၊ မွတ္သားေစခ်င္လို႕ ဒီပို႕စ္ေလးကို ေရးလိုက္တာပါ။ ဖတ္ဖို႕ မွတ္ဖို႕ကလြဲရင္ ေစာဒက မတတ္ပါနဲ႕လို႕ ၾကိဳတင္ေျပာပရေစ။ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ ကြဲလြဲမႈ႕ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ ဂ်ႏၷသ္၊ဂ်ဟႏၷမ္လားေစမယ့္ ကိစၥေတြမဟုတ္ပါဖူး။ သာသနာရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္ေတြလည္း မဟုတ္ခဲ့ဖူး။ ဒါေၾကာင့ ္ဘယ္ေလာက္ပဲ ကြဲလြဲပါေစ ဒီအတိုင္းေလး မွတ္သားေပးပါလို႕ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္........
အရဗီ ဖိုရမ္တစ္ခုမွာ ေတြ႕ဖူးတာေလးပါ။ ဖတ္ေနတုန္း ၾကိဳက္လုိ႕ေကာ္ပီယူထားခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ တိုက္ဆုိင္လာလို႕ ဘာသာျပန္ျပီး တင္ဆက္လိုက္တာပါ။

မုဟရ္ရမ္(၁)
  • တမန္ေတာ္ အိဒ္ရီးစ္ (عليه السلام) မိုးေကာင္းကင္သို႕ ေခၚယူျခင္းခံရသည္။
  • ဟိဂ်္ရီႏွစ္၏ အစျဖစ္သည္။
မုဟရ္ရမ္(၃)
  • တမန္ေတာ္ ယူစူဖ္(عليه السلام) ေရတြင္းထဲမွ ျပန္ထြက္လာႏိုင္သည္။
  • ဤရက္တြင္ပင္ ေထာင္ထဲမွ ျပန္ထြက္လာသည္။
  • ဟိဂ္်ရီ ၆၄၈ခုႏွစ္တြင္ ျပင္သစ္ျပည္၏ ဘုရင္ လူးဝစ္ (နံပါတ္ကိုး) စစ္ရႈံးခဲ့သည္။
  • ဟဇရသ္ အမ္ရ္ ဗင္န္ အားစ္ (رضي الله عنه) အစ္ကန္ဒရီယဟ္အား ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၄)
  • ဟိဂ်္ရီ(၂၃)ခုႏွစ္ ဤေန႕တြင္ ဟဇရသ္ အြတ္စ္မာန္ (رضي الله عنه)ခလီဖဟ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၅)
  • တမန္ေတာ္အာဒမ္(عليه السلام)၏ သားေတာ္ ကာဘီးလ္ေမြးဖြားခဲ့ေသာေန႕ျဖစ္သည္။
  • ဟဇရသ္မူဆာ(عليه السلام)ႏိုင္းလ္ျမစ္အား ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ျပီး ဖိရ္ေအာင္ႏွင့္၎၏ စစ္တပ္ေရနစ္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၇)
  • သူရ္စီနာေတာင္တြင္ တမန္ေတာ္မူဆာ(عليه السلام) ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ႏွင့္ စကားေျပာခြင့္ရခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၈)
  • ဟိဂ်္ရီ ၁၃၃၇တြင္ အြတ္စ္မာနီ အင္ပါယာ ျပိဳလဲပ်က္သုဥ္းခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၉)
  • တမန္ေတာ္ ယူႏြတ္စ္ (عليه السلام) ငါး၏ ဝမ္းဗိုက္မွ လြတ္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္မူဆာ(عليه السلام)၊ တမန္ေတာ္ ယဟ္ယာ(عليه السلام)၊ ဟဇရသ္ မရ္ယမ္သခင္မတို႕၏ ေမြးေန႕ျဖစ္သည္။
မုဟရ္ရမ္(၁၀)
  • ဟဇရသ္အာဒမ္(عليه السلام)၏ ေသာင္ဗဟ္လက္ခံျခင္း ခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္ အိဒ္ရီးစ္ (عليه السلام) မိုးေကာင္းကင္သို႕ ေခၚယူျခင္းခံရသည္။
  • တမန္ေတာ္ႏူးဟ္(عليه السلام)၏ သေဘၤာ ဂ်ဴဒီေတာင္တြင္ ဆိုက္ကပ္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္အစ္ဗ္ရာဟီးမ္(عليه السلام)အား ခလီးလ္ဘြဲ႕ေပးျခင္းခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္အိစ္ဟားက္(عليه السلام)ေမြးဖြားမည္ဟု ဟဇရသ္စာရဟ္ သခင္မအား သတင္းေကာင္းေပးခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္ ယအ္ကူးဗ္(عليه السلام)အား စကၡဳအလင္းျပန္လည္ ခ်ီးျမွင့္ခံခဲ့ရသည္။
  • တမန္ေတာ္ ယူစြဖ္(عليه السلام)ႏွင့္ဖခမည္းေတာ္တမန္ေတ္ာ ယအ္ကူးဗ္(عليه السلام)ျပန္ဆံုခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ ဒါဝူးဒ္(عليه السلام)၏ ေသာင္ဗဟ္ကဗူးလ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္အိုင္ယူးဗ္(عليه السلام)၏ ဒုကၡမ်ား ကင္းေဝးသြားခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ ယူႏြတ္စ္(عليه السلام) ငါး၏ ဝမ္းဗို္က္မွ ျပန္ထြက္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ မူဆာ(عليه السلام) ႏိုင္းလ္ျမစ္အား ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့သည္။
  • တမန္ေတာ္ အီဆာ(عليه السلام) မိုးေကာင္းကင္သို႕ ၾကြေတာ္မူခဲ့သည္။
  • ဟဇရသ္ ဟိုစိုင္းန္(رضي الله عنه) ဟိဂ်္ရီ ၆၁ခုႏွစ္တြင္ ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
  • ဟိဂ်္ရီ (၆၅၆)တြင္ အဗ္ဗာစီ အင္ပါယာ ပ်က္သုဥ္းခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၁၆)
  • ဟိဂ်္ရီႏွစ္ခုႏွစ္တြင္ ကစ္ဗ္လဟ္ ေျပာင္းခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၁၇)
  • ကအ္ဗဟ္အား ျဖိဳဖ်က္ရန္လာခဲ့ေသာ အဗ္ရဟဟ္၏စစ္တပ္အေပၚ အဇားဗ္လာခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၂၀)
  • ဟိဂ်္ရီ သံုးခုႏွစ္တြင္ ဟဇရသ္အလီ(رضي الله عنه)ႏွင့္ ဟဇရသ္ဖာေသြမဟ္(رضي الله عنه)သခင္မတို႕၏ ထမ္းျမားမဂၤလာျဖစ္ခဲ့သည္။
မုဟရ္ရမ္(၂၃)
  • ဟိဂ်္ရီ ၁၃၃၆ခုႏွစ္တြင္ ပါလက္စတုိင္းႏိုင္ငံအား ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတုိ႕၏ ေမြးရပ္ေျမအျဖစ္ျပဳလုပ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္။

သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၏ အကြဲအလြဲမ်ားေၾကာင့္ ရက္ထပ္ေနျခင္းသို႕မဟုတ္ အျခားလမ်ားတြင္ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ား ရွိပါသည္။ ထို႕အကြဲအလြဲမ်ားအေပၚ လံုးဝ ေစာဒကမတတ္ရန္ႏွင့္ တတ္လာပါကလည္း ေျဖၾကားမည္မဟုတ္ပါေၾကာင္း အျခားသိမွတ္ဖြယ္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေတြ႕ရွိမိပါက မွ်ေဝေပးပါရန္ တိုက္တြန္း အသိေပးရင္းးးးးးးးးး
ဘရွီးေလး (ေမျမိဳ႕)ဘရွီးေလး

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...