Thursday, August 09, 2012

အိအ္သိကားဖ္အေၾကာင္း မေမ့ေကာင္း

အိအ္သိကားဖ္၏အဓိပၼါယ္ ။ ။
ဘာသာရပ္ဆုိင္ရအဓိပၼါယ္မွာ ။ ။
အတည္တက်ေနထုိင္ၿခင္း
တရားေတာ္လာေဝါဟာရအဓိပၼါယ္ ။ ။
နာမာဇ္ငါးၾကိမ္အား ဂ်မာအသ္နွင့္ဝတ္ၿပဳသည့္ ဗလီတစ္လုံးလုံးတြင္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္နိယသ္ၿပဳ၍ အတည္တက်ေနထုိင္ၿခင္း ။ ထုိ ့အတူ ယင္းကဲ့သုိ ့ေနထုိင္သည့္အခါ ဗလီထဲတြင္မၿဖည့္စည္းနဳိင္သည့္အေရးၾကီးသည့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား(ဥပမာ ။ ။ၾကင္ၾကီး ၾကင္ငယ္စြန္ ့ၿခင္း ၊ ဝဇူၿပဳၿခင္း ၊ ဂုစုလ္ဝါဂ်ိဗ္ထုိက္သည့္အခါ ေရးခ်ဳိးသြားၿခင္း စသည္ၿဖင့္)ကုိၿဖည့္စည္းသည့္အခ်ိန္မွလြဲ၍ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဗလီၿပင္သုိ ့မထြက္ပဲ အတည္တက်ေနထုိင္ၿခင္းကို အိအ္သိကားဖ္ ဟုေခၚဆုိေပသည္ ။
အိအ္သိကားဖ္၏အမ်ဳိးအစားမ်ား ။ ။
  1. ဝါဂ်ိဗ္ ။ ။ နဇရ္ကုိးထားေသာ အိအ္သိကားဖ္ ဥပမာ ။ ။ ကၽြန္ဳပ္ဒီနွစ္စာေမးပြဲေအာင္ခဲ့လွ်င္ အိအ္သိကားဖ္ ၃ ရက္ထုိင္မည္ဟု နဇရ္ကုိးခဲ့ပါက ထုိကဲ့သုိ ့ နဇရ္ကုိးထားေသာ အိအ္သိကားဖ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿခင္းသည္ ဝါဂ်ိဗ္ၿဖစ္ေပသည္ ။
  2. စုႏၷသိမုအကၠဒဟ္ ။ ။ ရမ္ဇြာန္၏ေနာက္ဆုံးဆယ္ရက္တြင္ထုိင္ရေသာအိအ္သိကားဖ္သည္ စုႏၷသိမုအကၠဒဟ္ၿဖစ္သည္ ။
  3. မုစ္သဟဗ္(သုိ ့)နဖိလ္ ။ ။ အထက္ပါ ဝါဂ်ိဗ္ၿဖစ္ေသာ အိအ္သိကားဖ္ နွင့္ စုႏၷသိမုအကၠဒဟ္ၿဖစ္ေသာအိအ္သိကားဖ္ မွလြဲ၍က်န္ေအအ္သိကားဖ္အားလုံးတုိ ့သည္ နဖိလ္(သုိ ့)မုစ္သဟဗ္သာၿဖစ္ေပသည္ ။ ဥပမာ လူတစ္ေယာက္သည္ အိအ္သိကားဖ္၏နိယသ္ၿပဳ၍ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ထဲတြင္ တခနတာမွ်ေနခဲ့လွ်င္လည္း ထုိသုိ ့ေနထုိင္ၿခင္းၿဖင့္ ထုိသူသည္ အိအ္သိကားဖ္၏ စဝါးဗ္ကုိရရွိသြားမည္သာၿဖစ္၏ ။
အိအ္သိကားဖ္၏ အက်ဳိးေက်းဇူး
တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)သည္ ရမဇြာန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္တြင္ အၿမဲတေစ အိအ္သိကားဖ္ ထုိင္ေလ့ထုိင္ထရွိေပသည္ ။ ဝဖားသ္ၿဖစ္သည့္အခ်ိန္တုိင္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)၏ဒီက်င့္စဥ္မွာ အဆက္မၿပတ္ရွိေနခဲ့ေပသည္ ။ တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)မရွိေတာ့သည့္အခါ တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)၏ ဇနီးၾကင္ယာေတာ္မ်ားသည္(မိမိတို ့အိမ္မ်ားတြင္)အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ေလ့ထုိင္ထရွိခဲ့ၾကေပသည္ ။(ဗုခါရီက်မ္း တြဲ ၁ ၊ စာမ်က္နွာ ၂၇၁ မုစ္လင္မ္က်မ္း တြဲ ၁ ၊စာမ်က္နွာ ၃၇၁ )
တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)က အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူမ်ားနွင္စက္လ်ဥ္း၍ အမိန္ ့ရွိသည္မွာ ..
၎သူသည္ အၿပစ္ဂုိနာမ်ားမွထိမ္းသိမ္းၿခင္းခံရေပမည္ ။ ထုိ ့အတူ ၎သူသည္ ေကာင္းမူကုသုိလ္ဟူမွ်အားၿပဳလုပ္သကဲ့သုိ ့ အက်ဳိးစဝါးဗ္မ်ားစြာကုိရရွိမည္ၿဖစ္သည္ ။ (အိဗ္နဳမာဂ်ာ စာမ်က္နွာ ၁၂၇ )
မစ္အလဟ္မ်ား ။ ။
  1. ရမ္ဇြာန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္တြင္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းသည္ စြႏၷသိမုအကၠဒဟ္ အလလ္ကိဖာယဟ္ၿဖစ္သည္ ။ ဆုိလုိသည္မွာ ၿမဳိ ့ၾကီးၿပၾကီးမ်ားရွိ ရက္ကြက္ၾကီးတုိင္းရွိဗလီတစ္လုံးလုံး၌ေသာလည္း၎ (သုိ ့) ေက်းရြာတစ္ခုတြင္ေသာလည္းေကာင္း မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် အိအ္သိကားဖ္မထုိင္ခဲ့ပါက ထုိေဒသရွိပုဂၢဳိလ္အားလုံတုိ ့သည္ စြႏၷသ္ကုိ စြန္ ့လြတ္သည့္အၿပစ္ကုိခံၾကရမည္ၿဖစ္သည္ ။ အကယ္၍ ၿမဳိ ့ၾကီးၿပၾကီးမ်ားရွိ ရက္ကြက္ၾကီးတုိင္းရွိဗလီတစ္လုံးလုံး၌ေသာလည္း၎ (သုိ ့) ေက်းရြာတစ္ခုတြင္ေသာလည္းေကာင္း ပုဂၢဳိ္လ္တစ္ဦးဦးသည္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ခဲ့ပါမူ ထုိသုိ ့အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းၿဖင့္ အားလုံးရဲ ့ဘက္မွ တာဝန္ေၾကသြားမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထုိ ့အတူ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူအဖုိ ့ စဝါးဗ္ရရွိမည္ၿဖစ္သည္ ။ (ရွာမီတြဲ ၂ စာမ်က္နွာ ၄၄၂)
  2. အမ်ဳိးသမီးသည္ မိမိအိမ္ရွိ နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္သီးသန္ ့သက္မွတ္ထားသည့္ေနရာတြင္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ အကယ္၍ ပထမကတည္းက နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္ သီးသန္ ့ေနရာသက္မွတ္ထားၿခင္းမရွိပါက အိအ္သိကားဖ္မထုိင္မည္ နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္ေနရာတစ္ခုအား သီးသန္ ့သက္မွတ္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထုိ ့ေနာက္ ယင္းေနရာတြင္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖုိ ့ ထုိသုိ ့သီးသန္ ့ၿပဳထားေသာေနရာ၌ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းသည္ အမ်ဳိးသားမ်ားဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္၌အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သကဲ့သုိ ့ပင္ၿဖစ္သည္ ။ အမ်ဳိးသားမ်ားအဖုိ ့ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မွထြက္သြာသည့္အခါ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည့္ပုံစံမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖုိ ့ ထုိသီးသန္ ့ေနရာမွထြက္သြားၿခင္းၿဖင့္ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သြားမည္ၿဖစ္သည္ ။ (အာလမ္ဂီရီ တြဲ ၁ ၊စာမ်က္နွာ ၂၂၁ ရွာမီတြဲ ၁ ၊စာမ်က္နွာ ၄၄၁ )
  3. ရမ္ဇြာန္(၂၀)၇က္ေန ့တြင္ ေနမဝင္မည္အလွ်င္ အိအ္သိကားဖ္၏နိယသ္ၿပဳ၍ ပလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ၎ေနာက္ တရားေတာ္အရ အီးဒ္၏လၿမင္းၿခင္း အတည္ၿဖစ္သြားခဲ့ပါမူ ေနဝင္ၿပီးေနာက္ အိအ္သိကားဖ္ကို အဆုံးသက္ရမည္ၿဖစ္သည္ ( အာလမ္ဂီရီ တြဲ ၁ စာမ်က္နွာ ၂၁၄)
  4. အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္အခါၿပဳရသည့္ သီးသန္ ့ေသာအိဗာဒသ္ ဟူ၍ သက္မွတ္ထားၿခင္းမရွိေပ ။ သို ့ၿဖစ္ေပရာ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္အခါတြင္ နမားဇ္ဝတ္ၿပဳၿခင္း ၊ ကုရ္အာန္သိလာဝသ္လုပ္ၿခင္း ၊ ဘာသာေရးစားအုပ္မ်ားကိုေလ့လာၿခင္း၊ သင္ေပးသင္ယူၿပဳၿခင္း (သုိ ့) လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိသည့္မည္သည့္အလုပ္ကုိမဆုိ ဆႏၵရွိသည့္အတုိင္း လုပ္နဳိင္ေပသည္ ။ (အလမ္ဂီရီ တဲြ ၁ ၊ စာမ်က္နွာ ၂၁၂ ၊ ဒြရ္ေရမုခ္သားရ္ တဲြ၂ ၊စာမ်က္နွာ ၄၅၀ )
  5. အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္အခါ "အိဗာဒသ္"ဟုမွတ္ယူ၍ စိတ္စိတ္ေနၿခင္းမွာ မက္ရူဟ္သဟ္ရီမီၿဖစ္သည္ ။ ( ဒြရ္ေရမုခ္သားရ္ တြဲ ၂ ၊ စာမ်က္နွာ ၄၄၉ အာလမ္ဂီရီ တဲြ ၁ ၊ စာမ်က္နွာ ၂၁၃ )
  6. မိမိအိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္မၿဖစ္ပါက (ဂ်ဳမ္အဟ္နမားဇ္ၿဖစ္ေသာဗီလီတြင္)ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္အလုိ ့ငွာ (သြားရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထုိသုိ ့သြားသည့္အခါ ) ယင္းဂ်ာမိအ္ဗလီတြင္ စြႏၷသ္ဖတ္ၿပီး ခြသ္ဘဟ္နားေထင္နဳိင္ေလာက္မည့္ အခ်ိန္ခန္ ့ အခ်ိန္ယူကာ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး မိမိဗလီမွထြက္ခြါသင့္ေပသည္ ။ အကယ္၍ ဂ်ာေမ့အ္ဗလီတြင္ အနည္းငယ္အခ်ိန္ၾကာသြားပါက ထုိသုိ ့အခ်ိန္ၾကားသြာၿခင္းၿဖင့္ အိအ္သိကာဖ္ထုိင္မူတြင့္  မည္သည့္အဟန္ ့အတားမွၿဖစ္မည္မဟုတ္ေပ ။ (ရွာမီတြဲ ၂ ၊ စာမ်က္နွာ ၄၄၅ ၊၄၄၆ )
  7. အကယ္၍ တရားေတာ္လာအေၾကာင္းၿပခ်က္(သုိ ့)သဘာဝလုိအပ္ခ်က္မရွိပဲ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ေသာအမ်ဳိးသားသည္ဗလီၿပင္သုိ ့ထြက္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း (သုိ ့)အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ေသာအမ်ဳိးသမီးသည္ သီးသန္ ့ေနရာမွ အၿပင္သုိ ့ထြက္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း သိလွ်က္နွင့္ထြက္ခဲ့သည္ၿဖစ္ေစ ေမ့မွား၍ထြက္ခဲ့သည္ၿဖစ္ေစ ထုိသုိ ့ထြက္သြားၿခင္းၿဖင့္ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သြားမည္ၿဖစ္သည္ ။ (ရွာမီတြဲ ၂ ၊ စာမ်က္နွာ ၄၄၅ )
  8. အကယ္၍ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သြားခဲ့ပါက ပ်က္သြားသည့္ေန ့အား ကဇြာၿပန္ၿဖည့္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ၿပီးခဲ့သည့္ရက္မ်ားအား ကဇြာၿဖည့္ရန္မလုိေပ (ရွာမီ ၂ ၊၄၄၅ )
  9. အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူသည္ ဂ်ဳမုအဟ္ေန ့တြင္ ေရခ်ဳိးရန္အတြက္ေသာလည္းေကာင္း (သို ့) အေအးခံရန္အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ေရးခ်ဳိးသြားၿခင္းမပိုင္ေပ (ဒြရ္ ၂ ၊၄၄၅ )
  10. ခရီးသည္(သုိ ့)ေရာဂါသည္သည္ ရမ္ဇြန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္တြင္ ရုိဇာမထားပဲ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ခဲ့ပါမူ အိအ္သိကားဖ္၏ စြႏၷသ္စဝါးဗ္ကို ရရွိမည္မဟုတ္ေပ ။ ထုိသူ၏ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းသည္ နဖိလ္အိအ္သိကားဖ္ၿဖစ္သြားေပလိမ့္မည္ ။      (ရွာမီ ၂ ၊၄၄၂ )
                       ေကာက္နဳတ္တင္ၿပသူ
                                  (ကုိသူနဳိအုိင္းမ္ )


mmolama မွ ကိုသူ (ႏိုအိုင္းမ္)



If you like this please Link Back to this article...

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္မ်ားတြက္ ေက်းဇူးတင္တယ္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...