Thursday, August 09, 2012

လိုက္လသြလ္ကဒ္ရ္

 


ကဒ္ရ္၏အဓိပၸာယ္ ႀကီးက်ယ္ျခင္း ၊ ထူးကဲျမင့္ျမတ္ျခင္း

အခ်ိန္ႏွင့္ေနရာတို႔၏ဗီဇသေဘာမွာျမင့္ျမတ္ျခင္းဟူ၍မရိွေပး။ ထိုအခ်ိန္ႏွင့္ေနရာတို႔တြင္ျဖစ္ေပၚေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္သာထူးကဲျမင့္ျမတ္  သြားၾကေပသည္။

ကဒ္ရ္ညဥ့္၏ျမင့္ျမတ္ရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းခံမ်ား

၁။ ။ ကုရ္အာန္းခ်ေပးျခင္းခံရေသာည
(انا انزلنه فى ليلة القدر)
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို ရမသြာန္လျမတ္ ကဒရ္ညဥ့္၌ ေလာင္ေဟ့မဟ္ဖူးဇ္မွ ဤကမာၻ၏မိုးေကာင္းကင္သို႔ စတင္ခ်မွတ္ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ထိုညမွစတင္၍တမန္ေတာ္ျမတ္ထံသို႔ လိုအပ္သလို ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။
ကုရ္အာန္ထက္ျမင့္ျမတ္ရာဟူ၍ မရိွ အရွင္ျမတ္သည္ အႏိႈင္းမဲ့အရွင္ျဖစ္သျဖင့္ က်မ္ေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္လည္းအႏိႈင္းမဲ့ျဖစ္ေပသည္။
ကုရ္အာန္၏(قدر) ျမင့္ျမတ္မႈေၾကာင့္ ဤညဥ့္သည္ျမင့္ျမတ္ခဲ့ေပသည္။


၂။ လိုင္လသြလ္ကဒ္ရ္ဟု အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တုိင္အမည္ေပး ေခၚတြင္ေစၿပီး အေမး၀ါက်ျပဳထားျခင္း ။
(وماأدراك ماليلة القدر)
       လိုင္လသြလ္ကဒ္ရ္ဟု အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တုိင္အမည္ေပး ေခၚတြင္ေစၿပီး အေမး၀ါက်ျပဳထားျခင္းမွာ ထိုည၏  ျမတ္ထြဋ္မႈကို  ထင္ရွားေစရန္အတြက္ျဖစ္ေပသည္။


၃။ ကဒ္ရ္ညျမတ္တစ္ညတာေအဗာဒသ္ျပဳျခင္း၏(قدر)ျမင့္ျမတ္မႈ
(ليلة القدر خير من ألف شهر)
ကဒ္ရ္ညဥ့္ျမတ္ တစ္ညတာေအဗာဒသ္ျပဳျခင္းသည္ အျခားေသာ လေပါင္း တစ္ေထာင့္ ( ၈၃)ႏွစ္
ေအဗာဒသ္ျပဳျခင္းထက္သာျမတ္ေပသည္။
ဤ ညဥ့္သည္ ဘ၀သက္တန္း၏ အခြင့္ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။   မိမိဘ၀သက္တန္း၌ လက္လြတ္ဆံုးရံႈးခဲ့ရေသာ အရာမ်ားကို ထိုည၌ ျပန္လည္ရရွိႏုိင္ေပသည္။ ဤညဥ့္သည္ကား  မိမိရရွိေသာသက္တန္းအျပင္   သီးျခားခ်ီးျမွင့္ေပးျခင္း ခံရေသာသက္တန္း တစ္ခုပမာျဖစ္ေပသည္။ ဤညဥ့္သည္ လူသားတစ္ဦး၏ ရရွိေသာသက္တန္းတစ္ခုပမာ အေရးပါႀကီးက်ယ္လွေပသည္။ တစ္ညတာျဖင့္ ဘ၀သက္တန္းတစ္ခုစာေကာင္းမႈျပဳျခင္း အျဖစ္ေရးမွတ္ေပးျခင္းခံရေပသည္။


၄။ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္ဂ်စ္ဗ္ရာအီလ္ႏွင့္ ဖရစ္ရွ္သာမ်ားဆင္းသက္ျခင္း၏ (قدر)ျမင့္ျမတ္မႈ
(تنزل الملائكة والروح )
ကဒ္ရ္ညဥ့္ျမတ္၌ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္ဂ်စ္ဗ္ရာအီလ္သည္ ဖရွစ္သာမ်ားၿခံရံလွ်က္ဆင္းသက္လာၿပီး
ေအဗာဒသ္ျပဳသူမ်ားအတြက္ အႏၱရယ္ကင္းရန္ ဆုပန္ေပးၾကသည္။ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္မ်ား၏
(قدر) သည္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွေပသည္။ အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ကို အၿမဲထာ၀ရနာခံလွ်က္ရွိၾကေပသည္


၅။ ကဒ္ရ္ညဥ့္၌ က်ေရာက္လာမည္ စလာမသ္၏ (قدر) ျမင့္ျမတ္မႈ
(سلام هي حتى مطلع الفجر )
ကဒ္ရ္ေန႔တြင္ ေန၀င္ခ်ိန္မွ စ၍နံနက္ခ်ိန္ထိတစ္ညတာလံုး ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအၿဖာၿဖာက်ေရာက္ေပမည္။


၆။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဤညဥ့္၏ ျမင့္ျမတ္မႈမ်ားကို စူရဟ္တစ္ပုဒ္အျဖစ္ ခ်ေပးေတာ္မူၿပီး  ေကယာမသ္ေန႔တိုင္ ရြတ္ဖတ္ေစျခင္း၏( قدر) ႀကီးက်ယ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ဤညဥ့္သည္ ျမင့္ျမတ္
သြားေပသည္။
ျမင့္ျမတ္ေသာအခ်ိန္ႏွင့္ေနရာကိုျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီး ျမင့္ျမတ္ေစသည့္အၾကာင္းအရာမ်ားကို ရယူခဲ့လွ်င္ ထိုလူသားသည္ ယင္းအခ်ိန္ႏွင့္ေနရာထက္သာလြန္ျမင့္ျမတ္သြားေပမည္။
လူသားသည္ဗီဇသေဘာအရျမင့္ျမတ္ၿပီးျဖစ္ေပသည္။ ထိုလူသား၏ ( قدر) ျမင့္ျမတ္မႈမ်ားကို အမိန္႔ ဖီဆန္ျခင္းျဖင့္ အေသးအသိမ္မျပဳသင့္ေပ။လူသားသည္ဖန္ဆင္းခံမ်ား၌ အေရြးခ်ယ္ခံ အေကာင္းဆံုးဖန္ဆင္ခံ
ျဖစ္ေပသည္။အျပစ္ေရွာင္ၾကင္သူ လူသားအတြက္ ဂ်ႏၷသ္ကို အသင့္ျပင္ဆင္ထားေပသည္။ယင္းဂ်ႏၷသ္သည္ အရွင္ျမတ္၏အမိန္႔နာခံသူတို႔အတြက္ေ၀စုျဖစ္ေပသည္။ေလာကီစည္စိမ္မ်ားသည္ အရွင့္ရန္သူ အိဗ္လီးစ္၏
ေ၀စုျဖစ္ေပသည္။မိမိ၏ေ၀စုကို ေက်ာ္ခိုင္း၍ အိဗ္လီးစ္ ၏ေ၀စုကို မက္ေမာမႈမျပဳသင့္ေပ။
လိုက္လသြလ္ကဒ္ရ္ ညဥ့္ျမတ္၌ မိမိ၏(قدر)ျမင့္ျမတ္မႈကို အေလးထားၿပီးေအဗာဒသ္ျပဳရန္ အေရးႀကီးလွေပသည္။
(အၾကင္သူသည္ လိုက္လသြလ္ကဒ္ရ္ညဥ့္ျမတ္၌ ႏိုးၾကား၍ယံုၾကည္စြာျဖင့္ စ၀ါဗ္ေမွ်ာ္ကိုးမႈျဖင့္ ေကာင္းမႈျပဳခဲ့
သူ၏အျပစ္အားလံုးပလပ္ခ်မ္းသာျပဳေပးျခင္ခံရေပမည္ဟု ျမတ္နဗီအမိန္႔ရိွခဲ့သည္။)
ျမတ္နဗီသည္ရမဇန္၏ေနာက္ဆံုး(၁၀)ရက္တြင္အျခားေသာရက္မ်ားႏွင့္မတူေအဗာဒသ္ျပဳေတာ္မူ၏။
ထိုလိုက္လသြလ္ကဒ္ရ္ ညဥ့္ျမတ္အားရရိွေစရန္ ေနာက္ဆံုး(၁၀)ရက္၌ ေအ့အ္ေသ့ကာဖ္ အျမဲထိုင္ေလ့ ရိွေတာ္မူခဲ့သည္။

လိုက္လသြလ္ကဒ္ရ္ ညဥ့္ျမတ္သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပညာရွင္မ်ား၏အဆို (၄၆)ခု၌ အသာေပးျခင္းခံရေသာအဆိုမွာ  ရမ္ဇန္ ေနာက္ဆံုး(၁၀)ရက္၏ (မ)ရက္မ်ားျဖစ္ေပသည္။
ထို(မ)ရက္မ်ားထဲမွ အသာေပးျခင္းခံရေသာအဆိုမွာ ရမ္ဇန္(၂၇)ရက္ည ျဖစ္ေပသည္။

( ليلةالقدر)၏ အကၡရာအရည္အတြက္မွာ (၉)လံုးျဖစ္ၿပီး စူရာကဒ္ရ္၌ ( ليلةالقدر)ကို (၃)ႀကိမ္ အမိန္႔ရိွထားရာ ၉x၃=၂၇ ဟုအခ်ိန္ပညာရွင္မ်ားက ေဖၚျပၾကေပသည္။

                                                        အေကာင္းဆံုးဒိုအာ
လိုက္လသြလ္ကဒ္ရ္ ညဥ့္ျမတ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သီးျခားသတ္မွတ္ထားသည့္နမာဇ္မရိွေပး။ အေကာင္းဆံုးဒိုအာမွာ

                                        (အလႅာဟြမအင္းနက အဖု႔၀န္သို႔ဟိဗ္ဘြလ္အဖ္၀ ဖြအ္ဖို႔အန္နီ)

အိုအရွင္ အရွင္ျမတ္သည္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို ျမတ္ႏိုးႏွစ္သက္ေတာ္မူပါ၏။ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔အားခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါ။

mmolama မွ စြလာဟြဒၵီးန္

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္အတြက္ လက္ေဆာင္မြန္



ပထမဆံုး ဒီပို႕စ္ေလးကို တင္လိုက္တာ အခ်ိန္အနည္းငယ္ေႏွာင့္ေႏွးသြားတဲ့ အတြက္ ေတာင္းပန္စကားဆိုပရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ အေစာၾကီးကတည္းက ေရးဖုိ႕လည္းလုပ္တယ္။ ေရးလည္းေရးေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားအင္ခ်ိနဲ႕ေတြအျပည့္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အခ်ိန္မွီ တင္ဆက္ႏိုင္ဖို႕ အခြင့္ေရးမရခဲ့ဖူး။ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လာဟ္ အခုေတာ့ ျမင့္ျမတ္လွေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ခ်ီးျမွင့္ေပးသနားေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ ယခုျပီးဆံုးသည္တုိင္ ေရးသားခြင့္၇လိုက္ပါျပီ။ အခ်ိန္မရေတာ့လို႕ အနည္းငယ္သာ ေရးႏိုင္တဲ့အတြက္ စာဖတ္သူမ်ားအေနနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ကို အျပစ္မျမင္ပဲ နားလည္ေပးၾကပါလို႕ ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။

လျမတ္ရမဇန္ မတိုင္ခင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေတြ လျမတ္ရမဇန္ကို ဆံုေတြ႕ဖို႕အတြက္ ၾကိဳးစားမႈ႕မ်ား၊ အသင့္ျပင္မႈ႕မ်ား၊ မက္ဆႏၵမ်ားစြာနဲ႕ ေစာင့္စားေနခဲ့ၾကတယ္။ ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း အက်ိဳးထူးေတြကို ရဖို႕ မ်ားစြာၾကိဳးစားၾကတယ္။ အခုေတာ့ လျမတ္ရမဇန္ရဲ႕ သံုးပံုႏွစ္ပံုကုန္ဆံုးသြားလိုက္ျပီ။ ျပန္လည္စမ္းစစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လျမတ္ရမဇန္မတိုင္ခင္က ခ်ခဲ့တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကိုလည္း အေကာင္ထည္မေဖာ္ျဖစ္ခဲ့၊ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ပန္းတိုင္ဟာလည္း ေဝးကြာရင္း မႈံဝါးဝါးျဖစ္ကာ ေျပာက္ကြယ္လုမတတ္ပဲ။ ေၾကကြဲေနတဲ့ကၽြန္ေတ္ာ့အတြက္ အားေပးေျဖသိမ့္စရာေတြ ေဝးကြာေနသည့္ အလားပဲ။ ေနာင္တေတြ ၾကီးစြာရျပီး ရႈိက္ၾကီးတငင္ငိုေၾကြးေနမိရံုမွအပ ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ဖူး။
သို႕ေသာ္ အရွင့္အသနားေတာ္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္ကို သတိရမိသြားတယ္။ ဟဒီးဆ္ေတာ္ေလးက... لايلدغ المؤمن من جحر واحد مرتين မို႕အ္မင္(အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို သက္ဝင္ယံုၾကည္သူဟာ တြင္းတစ္တြင္း (အေပါက္တစ္ေပါက္)ကေန ႏွစ္ခါအကိုက္မခံရဖူး။ ဆိုလိုတာက တစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္နစ္နာဆံုးရႈံးခဲ့ရရင္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္အဲ့လို ဆံုးရႈံးမႈ႕ေတြကို မခံသင့္ဖူး။ အခု ကၽြန္ေတာ္ လျမတ္ရမဇန္ရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ၊ အႏွစ္သာရေတြကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ မရယူပဲ ေလာကီေကာင္းစားေရး၊ သာယာေရး၊ အဖ္သာရီ၊ စဟ္ရီအတြက္ စားေရးေသာက္ေရးနဲ႕ အီးဒ္အတြက္ အလွအပ၊ အက်ီအဝတ္အစား၊ အေကၽြးအေမြးစတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ားမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္အခ်ိန္ေတြေပးရင္း ဆံုးရႈံးမႈ႕ေတြကို ရင္ဝယ္ပိုက္ေနခဲ့လိုက္တယ္။ ဒီလို ဆံုးရႈံးမႈ႕ေတြနဲ႕ ရင္ဆိုင္ေနရတာကို အခု လျမတ္ရမဇန္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္မွာ ေကာင္းေကာင္းၾကီးသိေနရတယ္။ ခံစားခ်က္ရွိသူတိုင္းလည္း မိမိလုပ္ရပ္ကို ေတြးေတာၾကည့္ရင္း ရွက္မိေနမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ အခု ျမတ္နဗီ(ဆြ)ရဲ႕ ဟဒီးဆ္ေတာ္ေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို သတိေပးေနျပီ။ ႏွစ္ခါအကိုက္မခံနဲ႕... မိုက္တြင္းဆက္မနက္နဲ႕...!!
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ လျမတ္ရမဇန္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္၊ အက်ိဳးထူးေတြရေအာင္ ပီပီျပင္ျပင္ လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္........
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အတြက္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)ဟာ စံနမူနာျဖစ္တယ္။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)ရဲ႕ လုပ္ရပ္တုိင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဘဝအတြက္ လမ္းျပေျမပံုျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနာက္ဆံုး ဆယ္ရက္မွာ ျမတ္နဗီ(ဆြ) ဘယ္လိုေတြ က်င့္ၾကံေနထိုင္ခဲ့သလဲဆိုတာကိုေလ့လာရင္း လက္ေတြ႕က်င့္သံုးလိုက္ၾကရေအာင္။ အိုအရွင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္လူထုတစ္ခုလံုးအား လျမတ္ရမဇန္ရဲ႕ အႏွစ္သာရမ်ားကို အျပည့္အဝ ေပးသနားေတာ္မူပါ...။
၁။ ဟဇရသ္ အာအိရွဟ္ သခင္မၾကီး၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္အား မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း၌ ဤသို႕ေဖာ္ျပထား၏။
كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يجتهد في العشر الأواخر ما لا يجتهد في غيره ဟဒီးဆ္ေတာ္၏ ဆိုလိုရင္းမွာ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ လျမတ္ရမဇန္၏ ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္တြင္ အျခားရက္မ်ားထက္သာပို၍ အိဗာဒသ္ျပဳေတာ္မူသည္။
၂။ ဟဇရသ္ အာအိရွဟ္ သခင္မၾကီး၏ အျခားဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ခုအား မြတ္စ္လင္မ္ႏွင့္ ဘိုခါရီက်မ္းတို႕တြင္ ဤသို႕လည္း ေဖာ္ျပထားေသး၏။
كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر أحيا الليل وأيقظ أهله وجد وشد المئزر
ဆိုလိုသည္မွာ- ကိုယ္ေတာ္သခင္သည္ လျမတ္ရမဇန္၏ ေနာက္ဆံုးဆယ္ရက္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ ညတြင္ ႏိုးၾကားစြာေနေတာ္မူျပီး မိမိအိမ္သူအိမ္သားမ်ားအား ႏႈိးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႕အျပင္ လြန္စာအားထုတ္ တရားက်င့္ေတာ္မူျပီး ဇနီးသည္မ်ားႏွင့္ ေဝးစြာေနေလ့ရွိခဲ့သည္။
၃။ ဟဇရသ္ အာအိရွဟ္ သခင္မၾကီးႏွင့္ ဟဇရသ္ အဗူဟိုရိုင္ရဟ္ သခင္ၾကီး၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ခုအား ဘိုခါရီက်မ္းတြင္ ဤသို႕လည္း ေဖာ္ျပထား၏။
كان النبي صلى الله عليه وسلم يعتكف في كل رمضان عشرة أيام فلما كان العام الذي قبض فيه اعتكف عشرين يوما ဆိုလိုသည္မွာ- ကုိယ္ေတာ္သခင္သည္ လျမတ္ရမဇန္တိုင္းတြင္ ဆယ္ရက္ အိေသကားဖ္ထိုင္ေတာ္မူျပီး၊ ဝဖားသ္ျဖစ္မည့္ႏွစ္တြင္ ရက္ႏွစ္ဆယ္တုိင္ အိေသကားဖ္ထိုင္ေတာ္မူခဲ့သည္။
၄။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ကဒရ္ညျမတ္အား ရွာေဖြေလ့ရွိသည္ဟု မ်ားစြာေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားတြင္ လာရွိေပသည္။ (ထိုည၏ မြန္ျမတ္မႈ႕မ်ားစြာအား မြတ္စ္လင္မ္တိုင္း သိရွိၾကျပီးျဖစ္ေပမည္။)
အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္ေလးခ်က္အား ၾကည့္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလံုးသည္လည္း လြန္ေလခဲ့ေသာ ရက္မ်ားထက္ သာပိုၾကိဳးစားမည္။ ကိုယ္တိုင္ႏိုးၾကားျပီး၊ မိသားစုဝင္မ်ားအား ႏိုးၾကားေစမည္။ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ အိေသကားဖ္ထိုင္မည္။ ထုိ႕ေနာက္ ကဒရ္ညျမတ္အား ရွာေဖြမည္ဆိုပါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႕၏ အခ်ိန္မ်ား တန္ဖုိးရွိသြားမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႕အတူ ေပ်ာက္ကြယ္စျပဳေနေသာ ပန္းတိုင္ေလးဆီသို႕ လြယ္ကူစြာ ေရာက္ရွိသြားၾကမည္ပင္။ ကၽြန္ေတ္ာတို႕အားလံုး ျပဳက်င့္ႏိုင္ခြင့္စြမ္းအား ရႏိုင္ၾကပါေစ.....
وما توفيقي إلا بالله العظيم
ဘရွီးေလး

mmolama မွ ဘရွီးေလး

ေမျမိဳ႕

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

အိအ္သိကားဖ္အေၾကာင္း မေမ့ေကာင္း

အိအ္သိကားဖ္၏အဓိပၼါယ္ ။ ။
ဘာသာရပ္ဆုိင္ရအဓိပၼါယ္မွာ ။ ။
အတည္တက်ေနထုိင္ၿခင္း
တရားေတာ္လာေဝါဟာရအဓိပၼါယ္ ။ ။
နာမာဇ္ငါးၾကိမ္အား ဂ်မာအသ္နွင့္ဝတ္ၿပဳသည့္ ဗလီတစ္လုံးလုံးတြင္ အိအ္သိကားဖ္ထိုင္ရန္နိယသ္ၿပဳ၍ အတည္တက်ေနထုိင္ၿခင္း ။ ထုိ ့အတူ ယင္းကဲ့သုိ ့ေနထုိင္သည့္အခါ ဗလီထဲတြင္မၿဖည့္စည္းနဳိင္သည့္အေရးၾကီးသည့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ား(ဥပမာ ။ ။ၾကင္ၾကီး ၾကင္ငယ္စြန္ ့ၿခင္း ၊ ဝဇူၿပဳၿခင္း ၊ ဂုစုလ္ဝါဂ်ိဗ္ထုိက္သည့္အခါ ေရးခ်ဳိးသြားၿခင္း စသည္ၿဖင့္)ကုိၿဖည့္စည္းသည့္အခ်ိန္မွလြဲ၍ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဗလီၿပင္သုိ ့မထြက္ပဲ အတည္တက်ေနထုိင္ၿခင္းကို အိအ္သိကားဖ္ ဟုေခၚဆုိေပသည္ ။
အိအ္သိကားဖ္၏အမ်ဳိးအစားမ်ား ။ ။
  1. ဝါဂ်ိဗ္ ။ ။ နဇရ္ကုိးထားေသာ အိအ္သိကားဖ္ ဥပမာ ။ ။ ကၽြန္ဳပ္ဒီနွစ္စာေမးပြဲေအာင္ခဲ့လွ်င္ အိအ္သိကားဖ္ ၃ ရက္ထုိင္မည္ဟု နဇရ္ကုိးခဲ့ပါက ထုိကဲ့သုိ ့ နဇရ္ကုိးထားေသာ အိအ္သိကားဖ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿခင္းသည္ ဝါဂ်ိဗ္ၿဖစ္ေပသည္ ။
  2. စုႏၷသိမုအကၠဒဟ္ ။ ။ ရမ္ဇြာန္၏ေနာက္ဆုံးဆယ္ရက္တြင္ထုိင္ရေသာအိအ္သိကားဖ္သည္ စုႏၷသိမုအကၠဒဟ္ၿဖစ္သည္ ။
  3. မုစ္သဟဗ္(သုိ ့)နဖိလ္ ။ ။ အထက္ပါ ဝါဂ်ိဗ္ၿဖစ္ေသာ အိအ္သိကားဖ္ နွင့္ စုႏၷသိမုအကၠဒဟ္ၿဖစ္ေသာအိအ္သိကားဖ္ မွလြဲ၍က်န္ေအအ္သိကားဖ္အားလုံးတုိ ့သည္ နဖိလ္(သုိ ့)မုစ္သဟဗ္သာၿဖစ္ေပသည္ ။ ဥပမာ လူတစ္ေယာက္သည္ အိအ္သိကားဖ္၏နိယသ္ၿပဳ၍ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ထဲတြင္ တခနတာမွ်ေနခဲ့လွ်င္လည္း ထုိသုိ ့ေနထုိင္ၿခင္းၿဖင့္ ထုိသူသည္ အိအ္သိကားဖ္၏ စဝါးဗ္ကုိရရွိသြားမည္သာၿဖစ္၏ ။
အိအ္သိကားဖ္၏ အက်ဳိးေက်းဇူး
တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)သည္ ရမဇြာန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္တြင္ အၿမဲတေစ အိအ္သိကားဖ္ ထုိင္ေလ့ထုိင္ထရွိေပသည္ ။ ဝဖားသ္ၿဖစ္သည့္အခ်ိန္တုိင္ တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)၏ဒီက်င့္စဥ္မွာ အဆက္မၿပတ္ရွိေနခဲ့ေပသည္ ။ တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)မရွိေတာ့သည့္အခါ တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)၏ ဇနီးၾကင္ယာေတာ္မ်ားသည္(မိမိတို ့အိမ္မ်ားတြင္)အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ေလ့ထုိင္ထရွိခဲ့ၾကေပသည္ ။(ဗုခါရီက်မ္း တြဲ ၁ ၊ စာမ်က္နွာ ၂၇၁ မုစ္လင္မ္က်မ္း တြဲ ၁ ၊စာမ်က္နွာ ၃၇၁ )
တမန္ေတာ္ၿမတ္(ဆြ)က အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူမ်ားနွင္စက္လ်ဥ္း၍ အမိန္ ့ရွိသည္မွာ ..
၎သူသည္ အၿပစ္ဂုိနာမ်ားမွထိမ္းသိမ္းၿခင္းခံရေပမည္ ။ ထုိ ့အတူ ၎သူသည္ ေကာင္းမူကုသုိလ္ဟူမွ်အားၿပဳလုပ္သကဲ့သုိ ့ အက်ဳိးစဝါးဗ္မ်ားစြာကုိရရွိမည္ၿဖစ္သည္ ။ (အိဗ္နဳမာဂ်ာ စာမ်က္နွာ ၁၂၇ )
မစ္အလဟ္မ်ား ။ ။
  1. ရမ္ဇြာန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္တြင္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းသည္ စြႏၷသိမုအကၠဒဟ္ အလလ္ကိဖာယဟ္ၿဖစ္သည္ ။ ဆုိလုိသည္မွာ ၿမဳိ ့ၾကီးၿပၾကီးမ်ားရွိ ရက္ကြက္ၾကီးတုိင္းရွိဗလီတစ္လုံးလုံး၌ေသာလည္း၎ (သုိ ့) ေက်းရြာတစ္ခုတြင္ေသာလည္းေကာင္း မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် အိအ္သိကားဖ္မထုိင္ခဲ့ပါက ထုိေဒသရွိပုဂၢဳိလ္အားလုံတုိ ့သည္ စြႏၷသ္ကုိ စြန္ ့လြတ္သည့္အၿပစ္ကုိခံၾကရမည္ၿဖစ္သည္ ။ အကယ္၍ ၿမဳိ ့ၾကီးၿပၾကီးမ်ားရွိ ရက္ကြက္ၾကီးတုိင္းရွိဗလီတစ္လုံးလုံး၌ေသာလည္း၎ (သုိ ့) ေက်းရြာတစ္ခုတြင္ေသာလည္းေကာင္း ပုဂၢဳိ္လ္တစ္ဦးဦးသည္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ခဲ့ပါမူ ထုိသုိ ့အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းၿဖင့္ အားလုံးရဲ ့ဘက္မွ တာဝန္ေၾကသြားမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထုိ ့အတူ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူအဖုိ ့ စဝါးဗ္ရရွိမည္ၿဖစ္သည္ ။ (ရွာမီတြဲ ၂ စာမ်က္နွာ ၄၄၂)
  2. အမ်ဳိးသမီးသည္ မိမိအိမ္ရွိ နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္သီးသန္ ့သက္မွတ္ထားသည့္ေနရာတြင္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ အကယ္၍ ပထမကတည္းက နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္ သီးသန္ ့ေနရာသက္မွတ္ထားၿခင္းမရွိပါက အိအ္သိကားဖ္မထုိင္မည္ နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္ေနရာတစ္ခုအား သီးသန္ ့သက္မွတ္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထုိ ့ေနာက္ ယင္းေနရာတြင္ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖုိ ့ ထုိသုိ ့သီးသန္ ့ၿပဳထားေသာေနရာ၌ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းသည္ အမ်ဳိးသားမ်ားဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္၌အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သကဲ့သုိ ့ပင္ၿဖစ္သည္ ။ အမ်ဳိးသားမ်ားအဖုိ ့ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မွထြက္သြာသည့္အခါ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သည့္ပုံစံမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖုိ ့ ထုိသီးသန္ ့ေနရာမွထြက္သြားၿခင္းၿဖင့္ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သြားမည္ၿဖစ္သည္ ။ (အာလမ္ဂီရီ တြဲ ၁ ၊စာမ်က္နွာ ၂၂၁ ရွာမီတြဲ ၁ ၊စာမ်က္နွာ ၄၄၁ )
  3. ရမ္ဇြာန္(၂၀)၇က္ေန ့တြင္ ေနမဝင္မည္အလွ်င္ အိအ္သိကားဖ္၏နိယသ္ၿပဳ၍ ပလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ၎ေနာက္ တရားေတာ္အရ အီးဒ္၏လၿမင္းၿခင္း အတည္ၿဖစ္သြားခဲ့ပါမူ ေနဝင္ၿပီးေနာက္ အိအ္သိကားဖ္ကို အဆုံးသက္ရမည္ၿဖစ္သည္ ( အာလမ္ဂီရီ တြဲ ၁ စာမ်က္နွာ ၂၁၄)
  4. အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္အခါၿပဳရသည့္ သီးသန္ ့ေသာအိဗာဒသ္ ဟူ၍ သက္မွတ္ထားၿခင္းမရွိေပ ။ သို ့ၿဖစ္ေပရာ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္အခါတြင္ နမားဇ္ဝတ္ၿပဳၿခင္း ၊ ကုရ္အာန္သိလာဝသ္လုပ္ၿခင္း ၊ ဘာသာေရးစားအုပ္မ်ားကိုေလ့လာၿခင္း၊ သင္ေပးသင္ယူၿပဳၿခင္း (သုိ ့) လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိသည့္မည္သည့္အလုပ္ကုိမဆုိ ဆႏၵရွိသည့္အတုိင္း လုပ္နဳိင္ေပသည္ ။ (အလမ္ဂီရီ တဲြ ၁ ၊ စာမ်က္နွာ ၂၁၂ ၊ ဒြရ္ေရမုခ္သားရ္ တဲြ၂ ၊စာမ်က္နွာ ၄၅၀ )
  5. အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္အခါ "အိဗာဒသ္"ဟုမွတ္ယူ၍ စိတ္စိတ္ေနၿခင္းမွာ မက္ရူဟ္သဟ္ရီမီၿဖစ္သည္ ။ ( ဒြရ္ေရမုခ္သားရ္ တြဲ ၂ ၊ စာမ်က္နွာ ၄၄၉ အာလမ္ဂီရီ တဲြ ၁ ၊ စာမ်က္နွာ ၂၁၃ )
  6. မိမိအိအ္သိကားဖ္ထုိင္သည့္ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္မၿဖစ္ပါက (ဂ်ဳမ္အဟ္နမားဇ္ၿဖစ္ေသာဗီလီတြင္)ဂ်ဳမုအဟ္နမားဇ္ဝတ္ၿပဳရန္အလုိ ့ငွာ (သြားရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ထုိသုိ ့သြားသည့္အခါ ) ယင္းဂ်ာမိအ္ဗလီတြင္ စြႏၷသ္ဖတ္ၿပီး ခြသ္ဘဟ္နားေထင္နဳိင္ေလာက္မည့္ အခ်ိန္ခန္ ့ အခ်ိန္ယူကာ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး မိမိဗလီမွထြက္ခြါသင့္ေပသည္ ။ အကယ္၍ ဂ်ာေမ့အ္ဗလီတြင္ အနည္းငယ္အခ်ိန္ၾကာသြားပါက ထုိသုိ ့အခ်ိန္ၾကားသြာၿခင္းၿဖင့္ အိအ္သိကာဖ္ထုိင္မူတြင့္  မည္သည့္အဟန္ ့အတားမွၿဖစ္မည္မဟုတ္ေပ ။ (ရွာမီတြဲ ၂ ၊ စာမ်က္နွာ ၄၄၅ ၊၄၄၆ )
  7. အကယ္၍ တရားေတာ္လာအေၾကာင္းၿပခ်က္(သုိ ့)သဘာဝလုိအပ္ခ်က္မရွိပဲ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ေသာအမ်ဳိးသားသည္ဗလီၿပင္သုိ ့ထြက္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း (သုိ ့)အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ေသာအမ်ဳိးသမီးသည္ သီးသန္ ့ေနရာမွ အၿပင္သုိ ့ထြက္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း သိလွ်က္နွင့္ထြက္ခဲ့သည္ၿဖစ္ေစ ေမ့မွား၍ထြက္ခဲ့သည္ၿဖစ္ေစ ထုိသုိ ့ထြက္သြားၿခင္းၿဖင့္ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သြားမည္ၿဖစ္သည္ ။ (ရွာမီတြဲ ၂ ၊ စာမ်က္နွာ ၄၄၅ )
  8. အကယ္၍ အိအ္သိကားဖ္ပ်က္သြားခဲ့ပါက ပ်က္သြားသည့္ေန ့အား ကဇြာၿပန္ၿဖည့္ရမည္ၿဖစ္သည္ ။ ၿပီးခဲ့သည့္ရက္မ်ားအား ကဇြာၿဖည့္ရန္မလုိေပ (ရွာမီ ၂ ၊၄၄၅ )
  9. အိအ္သိကားဖ္ထုိင္သူသည္ ဂ်ဳမုအဟ္ေန ့တြင္ ေရခ်ဳိးရန္အတြက္ေသာလည္းေကာင္း (သို ့) အေအးခံရန္အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ေရးခ်ဳိးသြားၿခင္းမပိုင္ေပ (ဒြရ္ ၂ ၊၄၄၅ )
  10. ခရီးသည္(သုိ ့)ေရာဂါသည္သည္ ရမ္ဇြန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္တြင္ ရုိဇာမထားပဲ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ခဲ့ပါမူ အိအ္သိကားဖ္၏ စြႏၷသ္စဝါးဗ္ကို ရရွိမည္မဟုတ္ေပ ။ ထုိသူ၏ အိအ္သိကားဖ္ထုိင္ၿခင္းသည္ နဖိလ္အိအ္သိကားဖ္ၿဖစ္သြားေပလိမ့္မည္ ။      (ရွာမီ ၂ ၊၄၄၂ )
                       ေကာက္နဳတ္တင္ၿပသူ
                                  (ကုိသူနဳိအုိင္းမ္ )


mmolama မွ ကိုသူ (ႏိုအိုင္းမ္)



If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

Thursday, July 19, 2012

ရိုဇာဥပုဒ္ေစာင့္ထိန္းျခင္း၏ အႏွစ္သာရ

بسم الله الرحمن الرحيم
သာသနာ့ပညာအား ေလ့လာလိုက္စားသူမ်ားႏွင့္ သာမန္လူတန္းစာပါမက်န္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ ဆိဖားသ္ (ဝိေသသနေတာ္မ်ား)ႏွင့္ ရင္းႏွီးျပီးျဖစ္ေပမည္။ ထိုဝိေသသနမ်ားတြင္ الحكيم ေခၚ သေဗၺညဳတဥာဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အရွင္(ဥာဏ္အေျမာ္ျမင္အေပါင္းႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာအရွင္)ဟူေသာ ဝိေသသနသည္လည္း အပါအဝင္ျဖစ္၏။ ေလာကတြင္ ရွိၾကကုန္ေသာ သာမာန္အသိဥာဏ္ပိုင္ရွင္မ်ားပင္လွ်င္ အလုပ္တစ္ခုလုပ္လွ်င္ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့၊ က်ိဳးေၾကာင္းကင္းမ့ဲစြာ ျပဳလုပ္ေလ့မရွိ။ ကိစၥတိုင္းတြင္ Targets မ်ားစြာျဖင့္ စီမံကိန္းခ်ကာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိၾကသည္။ ေလာကီ လူသားတို႕၏ လုပ္ရပ္မ်ားအား တခဏတာ စဥ္းစားျခင္းျဖင့္ သိရွိလိုက္ရသည္မွာ- လူသားတြင္ ဤမွ်ေသာ ဥာဏ္အေျမာ္ျမင္ရွိေနလွ်င္ အရာခပ္သိမ္းအား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အလ္ဟကီးမ္ ဘြဲ႕ထူးပိုင္ရွင္ အရွင္ျမတ္တြင္ အဘယ္မွ်ရွိမည္ကို သိရွိႏိုင္ၾကေပသည္။ الله أكبر ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းေစျခင္း၏ ဟိက္မသ္ေတာ္မ်ားအား လက္လွမ္းမွီသေလာက္ စုစည္းတင္ျပလိုက္ပါသည္။ ထိုဟိက္မသ္ေတာ္မ်ားအား သိရွိနားလည္သြားပါက
  • ၁။ ဖန္ဆင္းရွင္၏ ၾကီးက်ယ္မႈ႕၊
  • ၂။ ထိုအရွင္၏ သနားဂရုဏာ၊
  • ၃။ အမိန္႕ေတာ္မ်ား၏ အေျခခံ၊
  • ၄။ အစၥလာမ္၏ စစ္မွန္မႈ႕၊
  • ၅။ ရုိဇာ၏အရသာ၊
  • ၆။ အစၥလာမ့္အမိန္႕ေတာ္မ်ားအား ဘာသာျခားမ်ားကို ရွင္းျပႏိုင္ျခင္း စသည္ျဖင့္ အက်ိဳးထူးမ်ားကို ရရွိႏိုင္ေပမည္။
အထူးသတိေပးလုိသည္မွာ- ကၽြန္ေတာ္၏ တင္ျပမႈ႕သည္ ရုိဇာ၏ဟိက္မသ္ေတာ္မ်ားအား ကန္႕သတ္ျခင္းမဟုတ္ပဲ၊ မ်ားစြာေသာအရာမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဦးစြာပထမ ရိုဇာ၏ဟိက္မသ္ေတာ္မ်ားအား မတင္ျပမွီ ဟိက္မသ္ ဟူေသာ္ စကားလံုး၏ အဓိပၸါယ္ကို တင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။ ဟိက္မသ္ဟူသည္မွာ- အရာတစ္ခု၏ အေကာင္းဆံုးအား အျမင့္ဆံုးေသာ အသိပညာျဖင့္ သိရွိျခင္းျဖစ္ျပီး၊ ဟိက္မသ္ျဖင့္ ကိစၥတစ္ခုအား ျပဳလုပ္ျခငး္ဆုိသည္မွာ- ထိုကိစၥအား ပီပီျပင္ျပင္ တိတိက်က် ေနရာမွန္ အခ်ိန္မွန္ ပံုစံမွန္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခငး္အား ေခၚဆိုေပသည္။ အဓိပၸါယ္အား ေကာင္းစြာမွတ္သားပါေလ။

သို႕ဆုိလွ်င္ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းေစျခင္းတြင္လည္း ဟိက္မသ္မ်ားစြာ ရွိေနမည္ျဖစ္ရာ ထိုဟိက္မသ္မ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕အား တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ဤဟိက္မသ္မ်ားအား ေကာင္းစြာ ဖတ္ရႈ႕ေလ့လာထားျပီး တျခားသူအား ျပန္လည္ေျပာျပကာ ရိုဇာ၏အႏွစ္သာရအား အျပည့္အဝ ရယူႏီုင္ၾကပါေစ။
၁။ စားျခင္း၊ေသာက္ျခင္း၊ေမထံုမီွဝဲျခင္း စသည့္အရာတို႕သည္ လူသား၏ ပင္ကိုယ္ဗီဇတြင္ ပါလာေသာအခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ ထိုအရာတို႕အား စြန္႕လႊတ္၍ အရွင္ျမတ္၏ ေၾကနပ္ႏွစ္သက္မႈ႕အား ရယူျခင္းသည္ အရွင္ျမတ္အား အရာရာထက္ဦးစားေပးသည္ဟု အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕အား ေလာကီစည္းစိမ္ထက္ ဂ်ႏၷသ္စည္းစိမ္မ်ားအား မက္ေမာလာေစရန္ သင္ၾကားေပးလိုက္ျခငး္ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္သက္မႈ႕ကို ရွာေဖြရာတြင္ အရာရာအားစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းလည္းျဖစ္သြား၏။
၂။ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ သက္ဝါတရား၏ အေၾကာင္းခံလည္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္အား က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ပြင့္လင္းစြာ ေဖာ္ျပထားေပသည္။ အာယသ္ေတာ္မွာ- စူရဟ္ဗကရဟ္ အာယသ္ေတာ္အမွတ္စဥ္ ၁၈၃ ပင္ျဖစ္၏။ အဓိပၸါယ္မွာမူ- အို-မုအ္မင္န္ ယံုၾကည္ျခင္းသဒၵါတရား ရွိၾကကုန္ေသာသူအေပါင္းတို႔၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ထက္အလ်င္ရွိခဲ့ၾကေသာ သူတို႔အေပၚ၀ယ္ ဥပုသ္ သီတင္းေဆာက္တည္ရန္ ပညတ္ေတာ္ကို ျပ႒ာန္းေတာ္မူ သကဲ့သို႔ပင္ အသင္တို႔အေပၚ၌လည္း ဥပုသ္သီတင္းေဆာက္ တည္ရန္ အမိန္႔ေတာ္ကို ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ (ဥပုသ္သီတင္း ေဆာက္တည္) မွသာလွ်င္ အသင္တို႔သည္ ျပစ္မႈ ဒုစ႐ိုက္တို႔မွ ၾကဥ္ေရွာင္သူမ်ား ျဖစ္တန္ၾကရာ၏။
လူသားမ်ားအား သက္ဝါရရွိေစရန္အလို႕ငွာ အရွင္ျမတ္ဖက္ေတာ္မွ ရိုဇာဥပုဒ္ေစာင့္ထိန္းေစျခင္းျဖစ္၏။ လူသားတိုင္း ခံုမင္ႏွစ္သစ္ရာမ်ားျဖစ္ေသာ စားျခင္း၊ေသာက္ျခင္းႏွင့္ေမထံမွီဝဲျခင္းအား စြန္႕လႊတ္ေစျခင္းမွာ ဒုကၡေပးျခင္းလံုးဝ မဟုတ္ေတာ့ပဲ အျခားတားျမစ္တားေသာအရာမ်ားအား လြယ္ကူစြာ ေရွာင္ရွားေစႏုိင္ရန္အတြက္ပင္ျဖစ္ေတာ့ေပသည္။
၃။ ေငြေၾကးျပည့္စံုေသာ လူခ်မ္းသာမ်ားမွာ အရွင္ျမတ္၏ ေပးကမ္းမႈ႕ေၾကာင့္ အဖက္ဖက္မွ စည္းစိမ္မ်ားဝိုင္းရံေနျပီး၊ ႏွစ္လုိဖြယ္အရာမ်ားအား အခ်ိန္မေရြး စားေသာက္ႏိုင္ၾကသည္။ မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္ရွင္တို႕သည္ စည္းစိမ္ရစ္မူးေနျပီး အရာရာအား သတိလက္လြတ္ျပဳမိကာ ၎တုိ႕တြင္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ေနတတ္ၾကသည္။ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျဖင့္ ငတ္မြတ္မႈ႕၏ ဒုကၡအား ခံစားသိျမင္လာကာ မိမိ၏ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ညီေနာင္တို႕အား ကူညီခ်င္စိတ္၊ လွဴဒါန္းလိုစိတ္မ်ား ေပါက္ဖြားလာေပသည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ ေကာင္းစားမႈ႕အား စြန္႕လႊတ္လိုစိတ္မ်ား ျဖစ္လာရသည္။
၄။ လူသားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ စိတ္အလိုလိုက္မႈ႕၏ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ေနတတ္၏။ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ စိတ္လိုက္မာန္ပါ ျပဳလုပ္မိကာ အမွားမ်ားစြာအား က်ဴးလြန္ေလ့ရွိၾက၏။ မိမိစိတ္အား မထိန္းသိမ္းႏိုင္ မထိန္းသိမ္းတတ္ျဖစ္တတ္ၾကသည္။ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ မိမိစိတ္အား ထိန္းခ်ဳပ္လာႏိုင္မည္ျဖစ္ျပီး၊ က်င့္သားလည္း ရလာမည္ျဖစ္သည္။
၅။ ကိုယ္ခႏၶာတြင္ အစာနည္းျခင္းျဖင့္ ေကာင္းမႈ႕မ်ားစြာ ျပဳလုပ္လိုစိတ္ေပၚလာသည္။ တတ္ၾကြမႈ႕မ်ားကိုျဖစ္ေစသည္။ အစားအေသာက္မ်ားစြာ စားသံုးျခင္းျဖင့္ ပ်င္းရိေရာဂါစြဲကပ္လာတတ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းမႈ႕ျဖင့္ လူသားတြင္ ေကာင္းမႈ႕ျပဳလိုစိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚလာျပီး၊ ပ်င္းရိျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္ အခြင့္အေရးတစ္ခု ရရွိေစျခင္းျဖစ္သည္။
၆။ ရႈိင္သြာန္၏ လွည့္စားမႈ႕မွာ လူသားတိုင္း ေလာကီဘဝတြင္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ားႏွင့္ အေပ်ာ္အပါးတို႕တြင္ နစ္မြန္းေနေစကာ ေကာင္းမႈ႕ဟူသေရြ႕တို႕မွ ေဝးကြာေစျခင္းျဖစ္သည္။ ရိုဇာထားျခင္းျဖင့္ လူသားတုိ႕၏ ရန္သူ ရႈိင္သြာန္မိစာၦေကာင္အား ထိုးစစ္ဆင္ အႏိုင္ရယူႏိုင္ေပသည္။
၇။ လူသား၏ ေကာင္းမႈ႕ျပဳက်င့္မႈ႕မ်ားတြင္ အျခားသူမ်ား ျမင္ေတြ႕ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကားလိုစိတ္မ်ား၊ တဖက္လူအား အထင္ၾကီးေစလိုမႈ႕မ်ား၊ ဂုဏ္ေပးခံလုိခ်င္စိတ္မ်ား စသည့္ မေကာင္းေသာ အေတြးအေခၚမ်ား ဝင္ေရာက္လာတတ္ကာ အစ္ခ္လာစ္ႏွင့္ ေဝးကြာသြားရတတ္၏။ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းမႈ႕တြင္မူ အရွင္ျမတ္တပါးတည္းသာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ျပီး အစ္ခ္လာစ္အျပည့္အဝ ရယူႏိုင္ေပသည္။ ထို႕အတူ အစ္ခ္လာစ္ျဖင့္ ေကာင္းမႈ႕ျပဳရာတြင္ အလြယ္ကူဆံုး နည္းစနစ္အား ျပသထားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ရိုဇာကို အေၾကာင္းခံ၍ အျခားေကာင္းမႈ႕မ်ားတြင္ အစ္ခ္လာစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္လိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေပသည္။
၈။ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ အစာေၾကခ်က္မႈ႕ အားေကာင္းလာျပီး က်န္းမာေရးအတြက္မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳသည္ဟု သုေတသီမ်ား ေရးသားေဖာ္ျပထားၾကသည္။ ရုိဇာသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာ ႏွစ္ဌာနလံုးအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေနသည္ပင္။

ဤအခ်က္မ်ားအျပင္ မ်ားစြာေသာ ဟိက္မသ္ေတာ္မ်ား ရွိေနေပေသးသည္။ ေသးငယ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဦးေဏွာက္ျဖင့္ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္၏ အမိန္႕တစ္ခုအား ျပီးျပည့္စံုစြာ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္မွာ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ သုိ႕ေသာ္ ေသးငယ္ေသာဦးေဏွာက္ျဖင့္ ဤမွ် သိျမင္ရလွ်င္ အရွင္၏ဂရုဏာေတာ္၊ အရွင္၏ၾကီးက်ယ္မႈ႕၊ ရိုဇာ၏တန္ဘိုး၊ အႏွစ္သာရအား မွန္းဆႏိုင္ေပသည္။
ရိုဇာအား တန္ဖိုးထားကာ ရုိဇာေစာင့္ထိန္းေစရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားအား အေကာင္ထည္ေဖာ္ႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းရင္းးးးးးးးးးးးး
وما توفيقي إلا بالله العظيم

ဘရွီးေလး
ေမျမိဳ႕


http://www.mmolama.org/

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>

ဇကားသ္ ရိုဇာဟ္

တစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ရုိဇာဟ္ဟရာမ္ျဖစ္ေစေသာရက္ ( ၅ )ရက္ရွိသည္။
၁။ အီဒြလ္ဖစ္သစ္ရ္(ေခၚ)ဝါကြ်တ္အီးဒ္ေန႔
၂။ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၁၀)ရက္(အီဒြလ္အသြ္ဟာ-ကုရ္ဗာနီအီးဒ္
၃။ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၁၁)ရက္
၄။ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၁၂)ရက္
၅။ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၁၃)ရက္ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၉)ရက္ေန႔ ဖဂ်ရ္နမားဇ္မွစ၍ ဇိလ္ဟဂ်္လ(၁၃)ရက္ေန႔ အစြာရ္နမားဇ္အထိ ဖရားဇ္ နမားဇ္ျပီးတိုင္း
( အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္)အသံထြက္၍ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ အသံတိတ္ သကၠဗီးရ္ တစ္ၾကိမ္ဆိုျခင္း ဝါဂ်ိဘ္ ျဖစ္သည္။
ရိုဇာဟ္ပ်က္၍ ကသြာ ထိုက္ေသာ အရာ (၁၃)ခုရွိပါသည္။
၁။ အတင္းအဓမၼ စားခိုင္းသျဖင့္ စားမိျခင္း၊
၂။ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ မေတာ္တဆ ေရဝင္သြားျခင္း၊
၃။ ပ်ဳိ႕အံေသာ အစာကို မ်ဳိခ်ျခင္း၊
၄။ ပါးစပ္အျပည့္အံျခင္း၊
၅။ ညမွစားျပီး အစာ သြားၾကားမွထြက္လာ၍ (ကုလားပဲေစ့ခန္႔မွ်)မ်ဳိခ်ျခင္း၊
၆။ အစားစာ မဟုတ္ေသာအရာကို မ်ဳိခ်ျခင္း၊
၇။ ပါးစပ္အျပင္မွ ကုလားပဲျခမ္းထက္ ေသးငယ္ေသာအစာစားျခင္း။
၈။ နားတြင္ဆီထည့္ျခင္း၊
၉။ ႏွာရွဴျခင္း၊
၁၀။ သြားမွေသြးကိုမ်ဳိခ်ျခင္း၊
၁၁။ ေမ့၍စားမိျပီး ရွိဇာဟ္ပ်က္ျပီအထင္ႏွင့္ ထပ္၍စားျခင္း၊
၁၂။ မိုးမလင္းေသးဟုထင္ျပီး စဲဟ္ရီစားျခင္း၊
၁၃။ နဖိလ္ရိုဇဟ္မ်ား ဖ်က္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ရွိဇဟ္မပ်က္ေသာအခ်က္ (၁၁)ခ်က္ရွိပါသည္။
၁။ ေဆးထိုးျခင္း။
၂။ ဂလူးကိုစ္ သြင္းျခင္း၊
၃။ အေၾကာေဆးထိုးျခင္း၊
၄။ ေသြးသြင္းျခင္း၊
၅။ မ်က္စဥ္းခပ္ျခင္း၊
မွတ္ခ်တ္။ ။ဤအခ်က္(၅)ခ်က္သည္ အေရးၾကီးလိုအပ္မွသာျပဳလုပ္ႏုိင္၏။
၆။ ေရာဂါျပင္းထန္လြန္း၍ ပါးစပ္ထဲ ေဆးထည့္ျခင္း၊
၇။ သြားႏႈတ္ျခင္း၊
၈။ ေမ့၍ စားေသာက္ျခင္း၊
၉။ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ သုတ္ရည္ထြက္သြားျခင္း၊
၁၀။ အေမႊးအၾကဳိင္ရွဴျခင္း၊
၁၁။ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ မီးခိုး၊ ယင္၊ ျခင္၊ ဝင္သြားျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။


ရိုဇာဟ္ပ်က္၍ ကသြာ ႏွင့္ ကဖြာရဟ္ ထိုက္ေသာအရာ (၃)မ်ဳိးရွိပါသည္။
၁။ တမင္ သိလ်က္ႏွင့္ စားေသာက္ျခင္း၊
၂။ တမင္ သိလ်က္ႏွင့္ ေဆးေသာက္ျခင္း၊
၃။ ေရွ႕လမ္းမွျဖစ္ေစ၊ ေနာက္လမ္းမွျဖစ္ေစ သံဝါသျပဳျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္ပါသည္။


ကဖြာရဟ္ ျပဳလုပ္နည္း (၃)မ်ဳိးရွိပါသည္။
၁။ ကြ်န္ကို သူေကာင္းျပဳျခင္း၊
၂။ မရွိဆင္းရဲသား (၆၀)ေယာက္ကို ညမနက္ ထမင္းအဝေကြ်းျခင္း၊
၃။ (၂)လတိတိ ရက္မျခားဘဲ ရုိဇာဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။






မွတ္ခ်က္ ။.....။သအ္လီမုလ္ အတြ္ဖလ္
ျပဳစုသူ ။.......။ အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ ကာရီ ဟာဖစ္ မုဟမၼဒ္ ယဟ္ယာ ( ဘင္န္ )
အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ မြတ္ဖ္သီ ရွမ္စြဒ္ဒိုဟာ-မဇြာေဟရီ
ဟဒီးစ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး ဆူဖီယတ္ အစၥလာမ္သာသနာ့တကၠသိုလ္

 
သာသနာ့ အသိတရားျပန္႔ပြားေစရန္ အဆင့္ဆင့္မွ်ယူမွ်ေဝျဖန္႔ခ်ိျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ရယူၾကပါဆို႔။

ဇကားသ္ ထိုက္ေသာ ဥစၥာပစၥည္း(၃)မ်ဳိးရွိပါသည္။
၁။ ေရႊ-ေငြ
၂။ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားေသာ ဥစၥာပစၥည္း။
၃။ အိမ္တြင္းေမြးျမဴထားေသာ ကြ်ဲ-ႏြား-သိုး-ဆိတ္ တိရစာၦန္မ်ား။
ဇကားသ္ေပးထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ (၇)ဦးရွိသည္။
၁။ ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ား
၂။ တူ-တူမမ်ား
၃။ ဦးေလး-ဦးၾကီးမ်ား
၄။ အရီးေလး-အရီးၾကီးမ်ား
၅။ မိေထြး-ဖေထြးမ်ား
၆။ မိေထြး-ဖေထြး၏မိဘမ်ား
၇။ ေယာကၡထီး-ေယာကၡမမ်ား
ဇကားသ္ မေပးပိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္(၈)ဦးရွိသည္။
၁။ မိဘ။
၂။ အဘိုးအဘြားမ်ား
၃။ သား-သမီးမ်ား
၄။ ေျမ-ျမစ္မ်ား
၅။ မိမိ၏ဇနီးမိန္းမမ်ား
၆။ မိမိ၏ခင္ပြန္းသည္ လင္ေယာက္က်္ား
၇။ စိုင္ယာဒ္ အမ်ဳိးအႏြယ္
၈။ ဟာရွီမီအမ်ဳိးႏြယ္တို႔ျဖစ္သည္၊( ဟာရွီမီဆိုသည္မွာ )


၁၊ ဟဇရသ္ဟာရစ္ဗင္န္အဗၺဒြလ္ မြတ္တြလစ္ဗ္သခင
၂၊ ဟဇရသ္ဂ်အ္ဖရ္သခင္
၃၊ ဟဇရသ္အုကိုင္လ္သခင္
၄၊ ဟဇရသ္အဗၺားစ္သခင္
၅၊ ဟဇရသ္အလီသခင္တို႔မွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားကို ဟာရွီမီ အမ်ဳိးႏြယ္ဟုေခၚဆိုပါသည္။


စာအုပ္ ။.....။သအ္လီမုလ္ အတြ္ဖလ္
ျပဳစုသူ ။.......။ အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ ကာရီ ဟာဖစ္ မုဟမၼဒ္ ယဟ္ယာ ( ဘင္န္ )
အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ မြတ္ဖ္သီ ရွမ္စြဒ္ဒိုဟာ-မဇြာေဟရီ
ဟဒီးစ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး ဆူဖီယတ္ အစၥလာမ္သာသနာ့တကၠသိုလ္






( မတ္စ္အလဟ္ ျပႆနာ )
ဥစၥာေၾကးေငြရွိသမွ်၏ အပံုေလးဆယ္ပံု တစ္ပံုကို ဇကာတ္ေပးရန္ ဝါဂ်စ္ဗ္ျဖစ္၏၊
ဥပမာ-ေငြ(၁၀၀)လွ်င္(၂)က်ပ္(၅၀)ျပားေပရမည္။
(မစ္ရွ္ကာတ္က်မ္းအတြဲ-၁-စာမ်က္ႏွာ-၁၅၉ )


ဇကာသ္ေငြကို သူဆင္းရဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သို႔ ေပးေသာအခါ မိမိစိတ္တြင္းမွ ငါသည္ ဇကာသ္ေငြကို
ေပးသည္ဟု ရည္စူးလိုက္ရမည္၊ ထိုကဲ့သို႔ မရည္စူးဘဲ ေပးလိုက္လွ်င္ ဇကာသ္အတည္မျဖစ္ေခ်၊
ေနာက္ကို ထပ္ေပးရခ်ိမ့္ဦးမည္၊ ထိုမရည္စူးဘဲျဖင့္ေပးလိုက္ေသာေငြမ်ားအက်ဳိးမွာ တစ္ျခားသီးသန္႔
အက်ဳိးရလိမ့္မည္ျဖစ္၏။
(ဒြန္ေရ့မြခ္တာရ္က်မ္းအတြဲ-၁-စာမ်က္ႏွာ-၁၃၀)


တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ သူ/မ၌ အိမ္ေလး ငါးဆယ္လံုးရွိ၍ ၎အိမ္မ်ားကို အငွားခ်ထား၏
ထိုအခါ ၎အိမ္မ်ားသည္ မည္မွ်ပင္တန္ဘိုးရွိေသာ္လည္း ဇကာသ္ေပးရန္ ဝါဂ်စ္ဗ္မဟုတ္ေပ၊
အခႏွင့္ ငွားရမ္းေနေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားအပၚ၌ ဇကာသ္ ဝါဂ်စ္ဗ္မဟုတ္ေပ။
(ခါေနယဟ္က်မ္းအတြဲ-၁-စာမ်က္ႏွာ-၁၁၇)


  အၾကင္သူ/မ၏ထံ၌ ေငြ ၂၅-တိုလာခြဲ(ျမန္မာအေလးခ်ိန္ က်ပ္ေလးဆယ္) အဂၤလိပ္က်ပ္
သံုးဒဂၤ ါး အားျဖင့္ ၅၄  ိ-၁၃-ပဲ ၃-ေရြးေသာ္လည္းေကာင္း ေရြ-တိုလာခြဲ
(ျမန္မာအေလးခ်ိန္ ၅  ိ-၁၀-ပဲသား)ရွိလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း သို႔မဟုတ္ ထိုမွ်ခန္႔ႏွင့္ပင္ တန္ဘိုးရွိေသာ
ေရာင္းဝယ္ေဖါက္ကားသည့္ ပစၥည္းရွိခဲ့ေသာ္ ထိုသူ/မကို ရွရီအတ္ တရားေတာ္က ပစၥည္းရွိေသာသူဟု
ေခၚေလသည္ ဤသို႔ေသာ သူ/မကို ဇကာသ္ေငြေပးလွဴျခင္းမပိုင္ ၎ကလည္ ဇကာသ္ေငြကိုယူျခင္း
စားျခင္းလည္း(ဟလာလ္)မဟုတ္ေခ်။ ထိုနည္းပင္ အၾကင္သူ/မ၌ ထိုတန္းခန္႔မွ်ေသာပစၥည္းသည္
ေရာင္းဝယ္ေသာပစၥည္းေတာ့ မဟုတ္ သို႔ရာတြင္ မိမိသံုးစြဲရန္ထက္ ပိုမိုေနေသာ္ ထိုသူ/မသည္လည္း
ပစၥည္းရွိေသာ သူပင္ျဖစ္ေလသည္၊ ဤသို႔ေသာ သူကိုလည္ ဇကာသ္ေငြကို ေပးျခင္းမပိုင္ အကယ္၍
ထိုကဲ့သို႔ပစၥည္းရွိေသာသူသည္ ဇကာသ္မစားထိုက္ေသာ္လည္း ၎သူအေပၚ၌ ဇကာသ္ေပးရန္လည္
ဝါဂ်စ္ဗ္မဟုတ္ေခ်။ (ဒြန္ေရ့မြခ္တာရ္က်မ္းအတြဲ-၁-စမ်က္ႏွာ-၁၄၁ )


စာအုပ္...........ဘဟစ္ရွ္တီေဇဝရ္က်မ္း
ျပဳစုသူ.............အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ မုဟမၼဒ္ မူစာ (မဇြာေဟရီ)
ခင္မင္စြာျဖင့္

 http://www.mmolama.org/

If you like this please Link Back to this article...


ဆက္ဖတ္ရန္>>>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...