Friday, January 06, 2012

ဟဒီးဆ္ေတာ္(၄၀) အမွတ္စဥ္ (၁)

တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ၾသဝဒေတာ္မ်ားသည္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၏ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေရးၾကီးဆံုးေသာ ၾသဝဒေတာ္မ်ားျဖစ္၏။
မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအေနႏွင့္ ယင္းၾသဝဒေတာ္မ်ားကို အာဂံုေဆာင္ထားျခင္း၊ လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းႏွင့္
သူတစ္ပါးတို႔အား သင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းတို႔မွာ အတိုင္းမရွိ ထူးျမတ္လွေပသည္။


၁။ သာသနာသည္ ဆံုးမစကားပင္ျဖစ္၏။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၂။ သူတစ္ပါးအတြက္ အသနားခံစကား ေျပာေပးပါ ကုသိုလ္အက်ဳိးရရွိလိမ့္မည္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၃။ ရိုဇဟ္ေဆာက္တည္ျခင္းသည္ (ဂ်ဟႏၷမ္) ငရဲမီးမွအကာအကြယ္ေပးေသာဒိုင္းျဖစ္သည္။ (ဗိုခါရီက်မ္း)



၄။ နဇရ္မ်က္စိသူးရွမႈသည္ ဧကန္အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ( အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း ) 



၅။ လူမ်ားကို သတင္းေကာင္းေပးၾကကုန္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း ) (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)



၆။ စိတ္ဓာတ္က်ေသာစကားကို မေျပာႏွင့္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၇။ သူမ်ားကိုႏူးညံံ့စြာဆက္ဆံၾကကုန္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၈။ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ပါႏွင့္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၉။ အခ်င္းခ်င္းအဆက္မျဖတ္ၾကေလႏွင့္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၁၀။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဒုကၡမေပးၾကေလႏွင့္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၁၁။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မနာလိုဝန္တိုစိတ္ မထားၾကေလႏွင့္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၁၂။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေဒါသမထြက္ၾကေလႏွင့္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း )



၁၃။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ေက်းကြ်န္တို႔

အသင္တို႔အားလံုးညီရင္းအစ္ကို ေမာင္ရင္းႏွစ္မမ်ားအျဖစ္ေနထိုင္ၾကေလာ။(ဗိုခါရီက်မ္း)





၁၄။ ဆာေလာင္သူကို အစာေကြ်းပါ။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)



၁၅။ ေရာဂါသည္ကို ၾကည့္ရႈပါ။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)



၁၆။ ကြ်န္မ်ားကို သူေကာင္းျပဳၾကပါ။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)



၁၇။ မြတ္စ္လင္မ္အရည္ျခဳံလကၡဏာ(၃)မ်ဳိးရွိသည္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၁၈။ စကားေျပာေသာအခါ မုသားေျပာတက္၏။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၁၉။ ကတိသစၥာတည္၍ ကတိသစၥာကိုခ်ဳိးေဖာက္တက္၏။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၂၀။ အပ္ႏွံခံပစၥည္းကို အလြဲသံုးစားလုပ္တက္၏။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၂၁။ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ အျခားမြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦး၏ ညီအစ္ကိုျဖစ္၏။ ( မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၂၂။ တိတ္ဆိတ္စြာေနျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္မႈရွိသည္။ ( သိရ္မိဇီက်မ္း )



၂၃။ လိမ္လည္လွည့္ျဖာေသာသူသည္ ငါ၏တပည့္ေနာက္လိုက္မဟုတ္ေပ။ ( မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၂၄။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ေဟာၾကားေတာ္မူေသာစကားကို တစ္ခြန္းတစ္ပါဒပင္ျဖစ္ေစ သင္ၾကားပို႔ခ်ၾေလကုန္။ (ဗိုခါရီက်မ္း) 



၂၅။ ထိုင္ဝိုင္းသည္ အမာနသ္ပင္ျဖစ္သည္။ ( သိရ္မိဇီက်မ္း )



၂၆။ ဒုအာဆုမြန္ေတာင္းျခင္းသည္ အိဗာဒသ္မ်ား၏အရင္းမူလျဖစ္သည္။ ( သိရ္မိဇီက်မ္း )



၂၇။ (ဂီဗသ္)ေနာက္ကြယ္အတင္းေျပာျခင္းသည္(ဇိနဟ္)လုပ္ျခင္းထက္ ပို၍ဆိုးရြားသည္။ ( ဗိုင္ဟကီက်မ္း ) 



၂၈။ မိန္မမ်ားသည္ ရိႈင္သြာန္မိစာၦ၏ေထာင္ေခ်ာက္ျဖစ္သည္။ ( မိရွ္ကားသ္က်မ္း)



၂၉။ စုစည္းမႈအေပၚ၌ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ကူညီေစာင္မမႈရွိသည္။



၃၀။ ေလာက၌ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းသူတို႔သည္(ကိယာမသ္)ကမာၻပ်က္မည့္ေန႔တြင္ အေမွာင္ထုမ်ားႏွင့္ရင္ဆိုင္ရမည္။

( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )
၃၁။ မိမိကိုယ္မိမိ ခ်ဳိးႏွိမ္ေသာသူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ထိုသူ၏အဆင့္အတန္းကို ျမႇင့္တင္ေပးမည္ျဖစ္ေပသည္။

( မိရွ္ကားသ္က်မ္း)
၃၂။ မာန္မာနေထာင္လႊားေသာသူကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခ်ဳိးႏွိမ္ေတာ္မူမည္။ ( မိရွ္ကားသ္က်မ္း)



၃၃။ ဟဂ်္တာဝန္က်ေရာက္ေသာသူသည္ ဟဂ်္တာဝန္အျမန္ထမ္းေဆာာင္ၾကကုန္။ (အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း)



၃၄။ ငါတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) စြႏၷသ္ကို ေက်ာခိုင္းသြားေသာသူသည္ ငါ၏ေနာက္လိုက္မျဖစ္ႏိုင္။( ဗိုခါရီက်မ္း-မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၃၅။ အေၾကြးေပးႏိုင္စြမ္းရွိျပီ မေပးဘဲ လွည့္ျဖားေသာသူသည္ ညႇင္းပန္းရာက်၏။ ( ဗိုခါရီက်မ္း - မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၃၆။ မုအ္မင္န္၏ တံစိုးလက္ေဆာင္သည္ ေသျခင္းတရားပင္ျဖစ္သည္။ ( မိရွ္ကားသ္က်မ္း)



၃၇။ ေဆြမ်ဳိးအဆက္အသြယ္ျဖတ္ေတာက္ေသာသူသည္ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုသို႔ဝင္ရမည္မဟုတ္ေပ။( ဗိုခါရီက်မ္း-မုစ္လင္မ္က်မ္း )



၃၈။ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ ဇိကိရ္မွာ(လာအိလာဟ အိလႅလႅာဟု)ျဖစ္သည္။ ( သိရ္မိဇီက်မ္း )



၃၉။ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာဒုအာမွာ (အလ္ဟမ္ဒုလိလႅာဟ္) ျဖစ္သည္။ ( သိရ္မိဇီက်မ္း )



၄၀။ လူသား၏ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းသည္ နိဂုံးက်င့္စဥ္မ်ား အေပၚ၌မူတည္သည္။ ( ဗိုခါရီက်မ္း-မုစ္လင္မ္က်မ္း )



  မြတ္စလင္မ္တိုင္း ဟဒီးဆ္၏အေရးပါးမူကို ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ျပီး အရွိတရားကို အသိတရားႏွင့္ေပါင္းစပ္၍ အမွန္တရားကိုလက္ခံက်င့္သံုးကာ မြတ္စလင္မ္ဘဝသရုပ္ကို ပီျပင္စြာထုဆစ္ႏုိင္ၾကပါေစ။(အာမီးန္)



 မွတ္ခ်က္ ။.....။သအ္လီမုလ္ အတြ္ဖလ္

ျပဳစုသူ ။.......။ အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ ကာရီ ဟာဖစ္ မုဟမၼဒ္ ယဟ္ယာ ( ဘင္န္ )

အလ္ဟာဂ်္ ေမာ္လာနာ မြတ္ဖ္သီ ရွမ္စြဒ္ဒိုဟာ-မဇြာေဟရီ

ဟဒီးစ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး ဆူဖီယတ္ အစၥလာမ္သာသနာ့တကၠသိုလ္


 









မွ







 

If you like this please Link Back to this article...

No comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္မ်ားတြက္ ေက်းဇူးတင္တယ္။

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ေရခဲ့သမ်ွ လစဥ္